Ga naar inhoud

Zelf Hyperpro steetbox monteren of toch laten doen?


DaniëlU
 Delen

Aanbevolen berichten

De oude is eruit, was even trail and error en achteraf een"gemakkelijke" klus.

 

Bovenstemoer die onder de achterkant van de benzinetank zit losgehaald, link platen verwijderd en de dogbone. Anders past de schokbreker bij het eruit halen niet langs de collector. Swingarm met een krik op de hoogste stand gezet om ruimte te creëren.

 

Door verkeerde houding (geen motorlift) heeft m'n rug een opdonder gekregen, dus even paar dagen rust voor ik de installatie van de hyperpro ga doen.

 

Nu de nieuwe er nog in! Ff een plaatje van nieuw en oud. Op de hyperpro zit geen losse draaiknop meer voor het instellen van de preload maar werkt met een ring op de schokbreker zelf.

 

Screenshot_20190308-131952.thumb.png.56adc469bb207cc0873bfaced82b272e.png

 

 

 

 

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit eronder, zo gepiept. En je kan goed bij de stelring. Als de voorkant gedaan is ff langs hyperpro voor een stelbeurtje.

 

Screenshot_20190309-154026.thumb.png.ac977908ea903a6804c71c697b67e3b6.png

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een poging gedaan, ja een poging, om de pre-load af te stellen middels de ring. Heb de handleiding gevolgd en de borging losgedraaid maar vervolgens gaat de ring zo ontzettend stroef dat ik me afvraag of het goed gaat. Met de kracht die ik moet zetten ben ik zelfs bang de motor van de bok te duwen. Iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net hyperpro gebeld, zij gaven de tip om tussen de ring en veer olie te spuiten / smeren en dat werkte. Zit goed beweging in nu. Zit een veer met 180 kilo kracht in zei hij dus kon zich wel voorstellen dat er geen beweging in zat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

100% Een wereld van verschil. Op mijn vorige motor, een RC36 uit 1992 was de shock (55.000 km)  nog goed, daarom toen gekozen voor een verenset en dat was al een groot verschil. Van de VTEC waren zowel de veer als de shock echt op (70.000) km en was vervanging simpelweg gewoon nodig.  Ik ben sowieso geen fan van de originele vering van de VFR en heb daarom ook voor een upgrade gekozen in de vorm van een Hyperpro streetbox. Alsof je een nieuwe motor hebt.

 

Zeker aan te raden.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weet er inderdaad alles van, erg fijne upgrade. 

Bij mij ging t verstellen ook erg moeilijk aan 't begin. Zet hem zo nu en dan in de teflon spray, sindsdien prima te verstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Volgens mij niet. Hyperpro doet als ik het goed heb niet aan kortingen waardoor een groupbuy geen meerwaarde heeft maar je bent vrij om het na te vragen en als ze het toch doen een groupbuy op te starten ;)
Ik ga dat dan zeker volgen want een demper achter staat nog op het verlanglijstje en dat is een dure want die moet dan op wens gemaakt worden met echte allroad eigenschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hyperpro heeft een afspraak met hun dealers (waarvan ik er een ben) dat ze alleen verkopen met de adviesprijs.
Echter, bij een groepsaankoop willen ze nog wel wat doen.

Maar de dealers zijn vrij om je wel korting te geven, mits ze dat maar niet adverteren.
Ofwel, ik adverteer het hier dus niet...... :D

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je iets regelen Frank? Want ik wil ook wel een set hyperpro veren voor en achter en het liefst achter instelbaar:39:.

 

Voor de voorkant progressieve veren met verse olie en keerringen, achter nieuwe veer en demper als het een leuke prijs kan zijn :yes:.

 

Montage wil ik dan wel zelf gaan doen. Motor staat komende tijd toch wel stil om alles te herstellen en te vernieuwen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...