Ga naar inhoud

Zelf Hyperpro steetbox monteren of toch laten doen?


DaniëlU
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja dat is goed, ik was wel van plan te komen samen met mijn zwager en nog een vriend die afgelopen jaar ook zijn motor rijbewijs heeft gehaald.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen donderdag op de motorbeurs geweest om aan AFS te vragen wat er mogelijk geregeld kon worden m.b.t. een Groupbuy.

 

Nu wil ik best het voortouw nemen om het 1 en ander op te lijnen m.b.t. Hyperpro veren en andere onderdelen. Als er goede aantallen komen kunnen we dus een korting krijgen van minimaal 10% en dit kan nog hoger oplopen als er maar genoeg mensen meedoen. Je kan dus mee doen voor alleen hyperpro veren maar bijvoorbeeld ook voor remblokken, filters, ketting, kettingtandwielen etc.

 

Je kan het beste zelf even kijken op de hyperpro site wat voor veren je wilt hebben. Veren: V , V+A , demper, luxe demper etc.

https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d1235_Hyperpro_Streetbox_Veringset_Honda_vanaf_750cc.html

https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d39_Hyperpro_Schokdemper_Honda_750cc_tm_900cc.html

https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d1227_Honda_800cc_tm_1000cc_Hyperpro.html

https://www.hyperonline.nl/contents/nl/d132_Hyperpro_vervangingsveren_Honda_650cc_tm_750cc.html

 

Ik ga dus alles bijhouden in een exel file om zo alles goed te kunnen registreren.

 

Ik weet niet wat de prijzen zijn die AFS hanteert, maar zodra er mensen zijn die mee willen doen aan de groupbuy kan ik dus prijzen gaan opvragen bij AFS en deze hier mededelen.  Dit geld dus ook voor overige onderdelen. @AFS Motorparts

 

Dus mocht je mee willen doen aan de groupbuy  laat het a.u.b. weten want hoe meer zielen hoe beter!  Laat dan duidelijk weten wat voor motor je hebt en wat je precies voor veren en onderdelen je wilt hebben.

 

Graag deze volgorde gebruiken zodat ik makkelijk kan kopieren plakken.

 

Forum naam: RoelNL

Naam: Roel

Motortype: VFR 800F 2015

Veren: Streetbox zwart

Onderdelen: Remblokset gesinterd V+A, kettingwiel V

 

Wat voor merk er gebruikt gaat worden mbt de onderdelen laat ik dit over aan AFS want er zijn meerdere merken voor remblokken etc. Misschien dat AFS hier een lijstje voor kan maken voor de motortypes die VFR rijk is waar wij een keuze uit kunnen maken? @AFS Motorparts

 

Voor de duidelijkheid, het gaat hier alleen om onderdelen en niet om montage.

 

Ik hoor het graag of er mensen mee willen doen aan de Groupbuy!

 

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RoelNL

Top dat je het initiatief neemt hierin! 

Vanuit moderatie oogpunt het volgende, wil je aub een nieuw topic starten in de rubriek "gezamenlijke aankoop"

Je kunt vervolgens hier volstaan met een link naar het nieuwe topic.

Mocht je hulp erbij nodig hebben, laat het me even weten. Ik kan bovenstaande reactie afsplitsen.

Succes met het werven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
On 3/9/2019 at 9:28 AM, AFS Motorparts said:

Die preloadadjuster had je ook met afstandbediening kunnen kopen, maar daar zit een meerprijs op.
Daarnaast noemen ze het dan geen Streetbox meer (dat is alleen het standaardpakket).

Hallo,

 

heb je hier een link van?

 

zelf heb ik eentje met 142000km en ik doe er zowat alles mee. Een bagageloze rit door de Eifel of een 10daagse kampeer vakantie met heel mijn hebben en houden door europa.

 

Bij mijn reismaatje zijn 1200f hebben we ook de road demper gemonteerd en inderdaad, het verstellen van de veervoorspanning is echt ambetant. Het standaard 7traps systeem met sleutel werkt super.

 

Omdat ik nu toch bezig ben om de vfr uitlaat dicht te lassen (ophangpunt door gescheurd) en alles los heb gehad van de schokdemper omdat je er nu beter aan kunt ben ik aan het overwegen om dit punt aan te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Gisteren heb ik de Hyperpro achteraan weer vervangen door de originele demper. Het plan is om de Hyperpro een keer te laten reviseren (hij zit er nu ongeveer 70.000 km onder) want de demping werd duidelijk minder. Ook heb ik ondertussen zowat 20 (van de 40) clicks vrije slag op de HPA en zweet die aan het stelwiel. Je kan ook duidelijk zien dat de hoogteverstelling pas halverwege het verstelbereik van de knop in beweging komt en volgens mij gaat de demper zelf lang niet meer zo hoog. Na jaren op de zolder werkt de verstelling op de originele shock vreemd genoeg weer foutloos (muurvast weggelegd...), we zullen zien hoe lang het duurt.

 

schokdempers.thumb.jpg.e369d4c317c7a4727e12eaf959db60cc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...