Ga naar inhoud

Benzine meter


Berco
 Delen

Aanbevolen berichten

Herkend iemand het volgende: als mijn benzinemeter aangeeft dar de tank leeg is heb ik nog maar 200 km gereden. Met tanken gaat er dan maar 12/14 liter in. Het zal wel een sensor zijn of zo, maar heeft iemand dit probleem ook of gehad.

 

Alvast bedankt.

Berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan via Tapatalk niet zien wat voor motor je hebt maar op de RC36 is dat een bekend probleem. Er staat hier op het forum wel wat over geschreven. Is opbte lossen door het parallel met de vlotterweerstand schakelen van een extra weerstandje. 20 cent aan onderdelen en niet veel werk. Ik heb het ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat rond de 250km de meter over van blokjes naar een melding dat ik nog 50km kan rijden, op dat moment heeft het laatste blokje al even geknippert.

Bij de 300km gaat er zo'n 18 à 19ltr in. In het begin schrok ik wel want de eerste 5 à 6 tanks reed ik vreemd genoeg minder kilometers met een rustigere rijstijl.

Tegenwoordig zit er weinig verschil meer in tussen rustig of gassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan via Tapatalk niet zien wat voor motor je hebt maar op de RC36 is dat een bekend probleem. Er staat hier op het forum wel wat over geschreven. Is opbte lossen door het parallel met de vlotterweerstand schakelen van een extra weerstandje. 20 cent aan onderdelen en niet veel werk. Ik heb het ook gedaan.

Niet zo handig van me, maar idd ik heb een VFR1200X. Bedankt voor de reactie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi mijn normaal gesproken helemaal tot aan de rand toe vol.

Mede daardoor ligt bij mij het punt, waarop ik aan de reserve begin, tegenwoordig inderdaad ook rond de 250 km. Rij je voornamelijk in de tweede en derde versnelling, dan ligt dat punt wat eerder. Ergens rond de 220/230 km.

Een knipperend laatste blokje betekent niet dat de tank bijna leeg. Je bent dan aan je reserve begonnen die ongeveer 50/60 km groot is. Wat ongeveer 4 liter is. Er gaat dan een tripteller lopen. Deze telt af i.p.v op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...