Ga naar inhoud

GoPro filmpjes bewerken


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

Het filmen, foto's trekken en dergelijke met de GoPro is niet zo moeilijk maar hoe bewerken jullie die beelden? Hoe maak je van een opname van 2uur bv. een leuk filmpje van 10minuten? 

Quik heb ik ondertussen geïnstalleerd op de laptop maar hoe begin je daar aan? Hoewel het in het Engels is, is het eigenlijk Chinees voor me.

Iemand weet van een bepaalde site waar dit stap voor stap, in het Nederlands, wordt uitgelegd? 

Wat kan wel en wat kan er niet met Quik? Werken jullie met een ander (makkelijk en liefst in het Nederlands) bewerkingsprogramma?

Alle tips welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Hoi MVG,

 

beetje late reactie, maar gezien er nog geen reactie zijn wil ik er toch even op inhaken:

 

voorheen gebruikte (voor zakelijke vlogs) ik iMovie wat op mijn MacBook was voorgeïnstalleerd.

Na wat studie op YouTube met tutorials is dat een prima programma om mee te beginnen.

Tegenwoordig gebruik ik het betaalde Final Cut Pro X van Apple. De overstap van iMovie naar FCPX is te doen, veel basis bewerkingen zijn namelijk hetzelfde, maar biedt veel meer functionaliteit.

 

Adobe heeft ook een programma, Premiere Pro, maar daarbij zit je vast aan een maandelijks abonnement ipv zoals met FCPX slechts eenmalig (inmiddels reeds terugverdiend tov de maandelijkse kosten van Adobe).

 

Ps. Ook boven vermelde programma’s zijn Engelstalig, enige YouTube studie levert vast de nodige basis kennis op om ermee aan de slag te gaan.

aangepast door Bart Pols
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bart,

Het is ondertussen helemaal in orde gekomen met het bewerken van de filmpjes. Ik gebruik Garmin's VIRB EDIT en daar is het uitstekend mee gelukt. 

Enig probleem dat zich nog stelt is dat ik het filmpje op een usb stick heb staan, maar dat bijna ieder tv toestel een ander bestand nodig heeft om het af te spelen...

Op de computer geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook VIRB en dat biedt voor de amateur voldoende mogelijkheden. Voor het afspelen vanaf pc, tablet of smartphone op zo goed als alle tv's kan ik je de Google Chromecast aanbevelen.

Als de GoPro net zoals mijn Garmin VIRB een micro-HDMI uitgang heeft, kan je de filmpjes ook gewoon weer op een SD-kaartje zetten en via een HDMI-kabel vanaf je camera afspelen. Dit doe ik vaak 's avonds op het hotel al met de filmpjes die ik die dag opgenomen heb en werkt dus op elke tv (met HDMI-ingang uiteraard).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier enkele maanden geleden een Garmin Virb ultra 30 in huis gehaald en de Gopro hero7 black verkocht. Reden van verkoop was dat de batterij van de Gopro veel te snel leeg was en dat deze ook moeilijker te bedienen is op de motor..

Wat beeldkwaliteit betreft gaat er niets boven de Gopro, maar de Garmin kon aangesloten worden op de motor doordat hij nu constant aan de stroom hangt.

Een ander pluspunt van de Garmin is dat deze veel simpeler te bedienen is vanop de motor via de gps.

De beeldstabilisatie van de Gopro zorgde wel voor perfecte beelden vanop de motor en daar moet de Garmin toch wel zijn meerdere in herkennen.

Goeie tip Marc om het filmpje terug op een sd kaart te zetten en dan vanaf de camera te laten afspelen op een tv. Ga ik meteen proberen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...