Ga naar inhoud

Op 6 april 2019 loopt je GPS misschien vast.


Aanbevolen berichten

Misschien zie ik het een beetje somber in maar ik vermoed dat je slechts twee keuzes hebt in de toekomst: terug met landkaarten de weg op of een nieuw(e) GPS toestel(len) kopen. Ik stel me ook vragen wat de toekomst brengt.

 

Europa is volop zijn eigen navigatie systeem Galileo in de ruimte aan het brengen (wel met de nodige tegenslagen/problemen).

De USA heeft het afgelopen jaar dan weer haar eerste nieuwe GPS3 satelliet gelanceerd. Betreft ondertussen de derde generatie.

Oorspronkelijk deed China ook mee met Europa, maar deze zijn ook volop hun eigen systeem bezig, namelijk Beidou.

 

Wat gaan de producenten doen? Hoe compatibel zijn onze huidige systemen voor de nieuwe satellieten? US of EU? Of beiden?

 

WNRO - volgens mij slechts een eerste speldenprik om (de klant) voor te bereiden op een nieuwe aankoop.

 

Ik vraag het me af? Gebruikt hier nog iemand Windows Vista of Windows XP? Zelfde verhaal. Je kan er (bijna) niks mee doen als je tenminste mee wilt...

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is elektronische techniek en dat is altijd al onderhevig geweest aan snelle veroudering.

We willen graag steeds meer maar dan komt de beperking van de hardware en ik vind dat mijn 550 het met 8 jaar prima heeft volgehouden. Hij werkte nog wel maar ik begon het gebrek aan snelheid steeds meer voor ongemak en irritatie zorgen.

Ik weet nog dat ik mijn eerste eigen computer kocht met maar liefst 20Mb aan harde schijf. Ik was er zo diep aan het ingaan dat ik een aantal keren de hele boel liet crashen en zelfs de harde schijf bij de 4e keer.

De ontwikkeling was op dat moment zo snel dat in binnen de garantieperiode mijn gecrashte HD vervangen kreeg voor een 40Mb HD want die was in die paar maanden ondertussen al goedkoper dan de "oudere" 20Mb en binnen de garantie heb ik op dezelfde manier (en reden) ook een upgrade gekregen naar 60Mb.

Bij de GPS toestellen gaat het bijna net zo hard want de 395 van mij is alweer opgevolgd door de 396 en er zal vast alweer een volgende in de maak zijn.

De nieuwe systemen zijn uitbreidingen en toevoegingen van de bestaande systemen en volgens mij geen vervanging wat je huidige apparaten nog lang genoeg bruikbaar laten zijn en als je een nieuwe nodig hebt is het tegen die tijd alleen wat lastiger kiezen omdat er meer keuze zal zijn wat ze mogelijk ook goedkoper maakt omdat er meer concurrentie zal zijn.

 

Het is in ieder geval dus duidelijk geen hoax.

Mijn Zümo is nieuw genoeg maar ik ben bang voor die in het koekblik van de vriendin :depressed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...