Ga naar inhoud

Synchroniseren met carbtune


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Omdat ik vermoed dat mijn blok dringend aan synchroniseren toe was heb ik een carbtune aangeschaft om te gebruiken op m'n 98er 800fi.

 

Heb hier twee vragen over, als ik 't goed begrepen heb kan je bij de fi de filterbox etc allemaal laten zitten en gewoon de slangetjes los nemen die op de stopjes gedrukt zitten toch? 

 

Bij de carbtune zit een stukje doorzichtig slang die je in stukjes moet knippen en als restrictie in de slang moet brengen om het dansen van de indicator tegen te gaan begrijp ik. 

Kan je die ook gewoon gebruiken als koppelstuk tussen de vacuüm slangetjes die aan je vfr zitten en de slangetjes van de carbtune? Of moet je dit op een andere manier doen? 

 

Hoor het graag, en overige tips zijn natuurlijk ook welkom. 

 

Gr Rolf FB_IMG_1552407359460.thumb.jpg.41bf119196fddbc75c03fa0b1e52a415.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De doorzichtige stuk moet je in vieren knippen en ik dacht uit m'n hoofd 10cm van het uiteinde die je aan het luchtfilter vastmaakt er tussen zetten. Dit om fluctuaties te dempen.
Je hebt dan dus 4 slangen met elk een doorzichtig koppelstuk op 10cm van het einde. Ik heb op het naadje een rode tape gewikkeld zodat ik weet welk uiteinde aan het luchtfilterhuis moet.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats maar wat foto's hoe je het gedaan heb ,altijd leuk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal me eens even in de gebruiksaanwijzing verdiepen. Vond net wel een video van iemand die het met een cbr ook zo deed door de restrictie buisjes als verloop te gebruiken, dat lijkt me ook 't meest logisch. 

 

Zal wel even een fotootje maken als ik ermee aan de slag ga

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een dagje besteed aan onderhoud, even aan 't stellen geweest met de carbtune..... Hij loopt echt veel beter nu, gasresponse gigantisch verbeterd. Had hem nog niet helmaal 100% maar de buurman werd niet zo happy van de lucht in z'n garage naast die van mij dus voorlopig blijf is ie goed zo

FB_IMG_1552842053094.thumb.jpg.990e431dcbe2f4680e50c536ff873c12.jpgFB_IMG_1552842044927.thumb.jpg.309af635b1a6c8399c163abdd0eba53c.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de slangetjes ertussen ja, is wel makkelijk je kan ze gelijk daarmee aan de slangetjes van de vfr koppelen 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarmee bleven de kwik staafjes rustig ,omdat ze adviseren deze te plaatsen op 10 cm vanaf het apparaat

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik me goed verdiept in de handleiding. 

 

De slangen zijn 100cm lang, de restrictors moeten min 90cm vanaf de carbtune in de slang zitten, langer mag ook en dit geeft een stabieler resultaat. 

Er staat wel bij dat er altijd wat beweging is. 

De 10cm is vanwege dat ze er vanuit gaan dat je de slang met een nippel gaat aansluiten, de vfr heeft de slangen er al op zitten dus dan kan je ze mooi gebruiken om te koppelen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in je profiel dat je een VFR800 98/01 hebt. Ik meen me te herinneren dat het vacuum niet voor alle cilinders gelijk moet zijn maar voor 2 cilinders iets van 2 cm/hg meer of minder. Staat precies in het werkplaatshandboek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Johan, onze meester, had dat te maken met lengte uitlaat buizen maar zou dezelfde lengte hebben en daarom kan je de meters gelijk hebben net als bij een vtec.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...