Ga naar inhoud

Zoek route op Garmin


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een Garmin Nuvi 510 en probeer de route voor de openingsrit te vinden.

Ik heb hem handmatig in Garmin/GPX map geplaatst en hij is daar zichtbaar.

Maar als ik in de Garmin waarheen/routes zoek vind ik hem niet.

Enig idee wat ik kan doen? Een andere route die in dezelfde map staat vind ik wel via dezelfde weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zou ik persoonlijk een route altijd via het programma garmin BaseCamp op een garmin toestel zetten. Daarbij is het mogelijk dat een Nuvi geen ondersteuning biedt voor vooraf gemaakte routes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gpx-bestanden in het ledendeel van het forum, en die via email zijn verstuurd, bevatten inderdaad een een route+track of alleen track.

 

GPX bestand importeren in BaseCamp, en vanuit BaseCamp vervolgens alleen de "route" verzenden naar je Nuvi. 

https://www.garmin.com/nl-NL/shop/downloads/basecamp

 

Ray bedoelt waarschijnlijk ergens in je nuvi een gereedschap/tool waarbij je "gegevens importeren" of gelijknamige functie kan kiezen. Dat gaat het toestel kijken naar nieuwe bestanden.

 

@Ray Misschien zinvol om in het vervolg 1 gpx te hebben met de track en 1 gpx met alleen de garmin route?
Leden die zowel de track als route willen gebruiken kunnen altijd beide downloaden.

aangepast door RoelH
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu nog net de route naar het apparaat gezet maar alleen het bestand op de SD kaart of interne schijf geladen.

Daar kan het apparaat niet meteen wat mee, hij moet eerst geïmporteerd worden.

Ik weet niet precies hoe het menu van die van jou in elkaar zit maar het zou iets moeten zijn als vanuit het startmenu dan "extra", "mijn gegevens", "importeer route uit bestand", dan de route kiezen en klikken op "importeer".

Daarna weer naar het startmenu en extra maar dan "aangepaste routes".

Is dit bij die van jou niet zoals dit dan kan je het beste even Googlen op de term "route importeren Garmin Nuvi XXX (daar jouw typenummer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MrGPS zei:

Ik vermoed dat de gpx een track bevat; daar kan de Nuvi niet mee overweg. 

Ik dacht dat de track juist het meest universeel was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basecamp geinstalleerd. Route geimporteerd en naar Garmin gestuurd via Verzend 'mijn verzameling' .

Route is zichtbaar in de SDGarmin map (niet in de GPX map die daar weer in zit.) op de computer maar de Garmin vind hem niet in waarheen?/routes. 

 

edit; Route van de Garmin gehaald, opnieuw geprobeerd zonder en met tracker. Nu krijg ik de route niet meer zichtbaar in de Garmin noch de SD Garmin map.

 

aangepast door CasparGTL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de route versturen door deze door rechter muisknop op de route in het scherm linksonder, anders stuur je alsnog ook de track/spoor mee.

 

image.thumb.png.60f90b592fa294cb5de38cac877a0efd.png

 

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het normaal als volgt.

Ik sluit de Garmin aan op de computer en open Basecamp. Wanneer de Garmin gevonden is en zichtbaar in Basecamp dan sleep ik de route die ik naar de Garmin wil hebben gewoon naar "Internal storage"

Voorbeeld.JPG.9c04c9ec5be42c5831e474030e9f1aba.JPG

 

Wanneer ik dan de Garmin opstart dan zegt hij meteen dat hij nieuwe routes gevonden heeft met de vraag wat je ermee wilt, dan klik ik op importeren en kan ik de routes gebruiken.

Ik zag tijdens het opstellen van dit stukje dat Roel een andere optie heeft uitgelegd, beide zijn goed maar die van mij heeft minder kliks :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank.

Jouw sleepactie gevolgd maar bij opstarten van de Garmin wordt mij niks gevraagd, hij gaat gewoon naar het beginscherm.

 

Dus de route is in BaseCamp wel zichtbaar in interne opslag maar via de computer zoeken dan vind ik hem niet. Da's ook raar.

aangepast door CasparGTL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan even in google zoeken naar "route importeren Garmin Nuvi XXX".

Maar even voor de duidelijkheid. Wat heb je gesleept? Die met de voetjes of die met het autootje?

Die et de voetjes is de track en daar kan die van jou dus niets mee volgens Hans (MR GPS). je moet die met het autootje hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...