Ga naar inhoud

Welke olie RC36


vfrjohnnie
 Delen

Aanbevolen berichten

Wil binnenkort olie in de voorvork gaan vervangen heb me al aardig verdiept in een aantal zaken alleen wat is wijsheid wat betreft de dikte van de olie 10 15 of 20 w verschil van nu naar 20 is misschien te groot ik weet ook niet wanneer de olie voor het laatst vervangen is 

Alle info is welkom 

Gr Johnnie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard dikte (ik dacht SAE10) maar dan de luchtkamer iets verkleinen, even zoeken op "luchtkamer" en dan vind je denk ik wel wat bij jouw model de ideale luchtkamer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verse olie is altijd aan te raden deze verzuurd en vervuilt ,ik vervang hem om het jaar ,daarnaast kun je een beetje spelen met de dikte van de olie en luchtkamer tot voor jou het gewenst resultaat is bereikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de CST waarde is nauwkeuriger ??

Ik gebruik altijd van putolini HPX 10 maar die is dus bij de CST waarde veel hoger als bij een ander merk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, na olie wissel van WP naar Castrol voelde de demping kompleet anders aan. Terwijl het ook SAE10W was. Bij toeval kwam ik een dat lijstje tegen. Na bestudering ervan snapte ik waarom de demping anders aanvoelde. Als vervanger van de WP olie vond ik de Putoline deze lag het dichtst bij de WP Het dempings gevoel met deze olie was weer als met WP. De centistoke waarden geven dus een veel naukeuriger vergelijking. Doe er je voordeel mee. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde al de hpx 7,5 van putoline  proberen maar deze komt dus al dichterbij de opgegeven waarde van Honda

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...