Ga naar inhoud

Droge remdelen; merk of ?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb al even gezocht op het web, hier in het forum ook, maar nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden.

 

Mijn vraag heeft met name betrekking op de schijven, deze zijn ronduit duur(zeker in vergelijking met de schijven van een auto-) willekeurig welk merk je neemt.

 

Is er iemand of zijn er mensen/ instanties die de kwaliteit van bijvoorbeeld Arashi onder de loep hebbeb genomen of dit hebben geprobeerd? 

 

Ja het komt uit China... maar is ook beduidend goedkoper..... 

 

Ik neig naar proberen, maar vraag me dus bovenstaande af. Graag onderbouwd commentaar, ik wil het graag inhoudelijk bespreken. ( dus niet: tis goedkoop dus zooi, of alleen chinees eten is goed)

 

Bas.

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik idd gevonden ja, met daarbij de toevoeging van Frank dat dit ook gebeurt (-kan gebeuren)bij grote merken.  Bewijst dit dat het slecht of slechter is?  Mind you, ik zeg nu niet dat het ineens kwaliteit is.

 

Bas.

 

aangepast door Bas750
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten veel dingen op de motor waar je wel wat mee kan gokken, dat geeft hooguit ongemak.

De remmerij valt daar niet onder want als het daar fout mee gaan dan gaat het meestal goed fout.

Ik zou kunnen zeggen "het is jouw leven" maar wanneer je onderuit gaat dan wordt je motor een ongeleid projectiel waarmee je een ander mee kan nemen.

Hoeveel rij je? Als je een mooi weer rijder bent die een paar duizend kilometer per jaar maakt dan zou je een gebruikt setje kunnen overwegen.

Voor nieuw kan je eens kijken bij EBC en Lucas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij meer dan gemiddeld, makkelijk boven de 10 dkm. Ben het ook met je stelling eens dat remmerij zeer, zeer belangrijk is. Maar of er is niemand die ze durft te proberen, of niemand durft er voor uit te komen.

De genoemde merken zijn gewoon goed. ( ik loop in de autowereld al wat langer mee: meer dan 20 jaar, dus weet de merken te vinden)

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met die Chinezen is gewoon dat ze heel goed spul kunnen maken maar wanneer je er spul laat maken en je hebt geen eigen kwaliteitscontroleur ter plekke dan is de kans heel groot dat er voor een 2e batch ander materiaal gebruikt wordt of dat mallen veel te lang gebruikt blijven worden.

Ze zijn gewoon niet consequent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman pas nieuwe schijven gekocht, nee niet eens uit China wel bijna de goedkoopste die hij kon vinden.

Nog geen halve winter verder en de schijven waren erg roestig, Dit heeft hij bij zijn originele nooit voor elkaar gekregen.

 

Ik gok dat Chinese schijven minder lang mee gaan qua slijtage.

Ik gok dat als je uitrekent wat een originele schijf per km kost je slimmer eraan doet om gewoon  "gegarandeerd" kwaliteits- schijven te kopen.

 

Wat wil je besparen EUR 150.

 

Ik denk niet dat er veel mensen hier op het forum ervoor kiezen om met Chinese schijven hun motor versieren (is hun VFR & opzittende hun te dierbaar voor)

En als die niet gaan reageren weet je hoe ze erover denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je vooral een onderscheid moet maken tussen loonkost en kwaliteitscontrole.

 

Het is algemeen geweten dat heel wat "A-merken" hun producten laten produceren, assembleren enz. in lage loon landen. Om er een paar te noemen: Thailand, Filipijnen, China, maar ook dichter bij huis in het "voormalige" Oostblok. Het verschil zit hem volgens mij daar in dat deze "A-merken" wel degelijk aan lokale kwaliteitscontrole gaan doen. Uiteindelijk gaan ze deze producten onder hun eigen naam om de Westerse markt brengen. Met een onbekend lokaal (Chinees) merk heb je deze zekerheid niet. Het blijft een gok.

Onderschat zeker China niet. China produceert tegenwoordig heel hoog technologisch producten. Sommigen zijn zelfs Westerse producten aan het verdringen. Om een voorbeeld te noemen: Huawei is zware concurrentie geworden voor Apple en Samsung. Volgens mij zijn zelfs alle geïnstalleerde GSM masten in de ganse Benelux van Huawei.

Nogmaals, dit wil echter niet zeggen dat alle producten van China van de hoogste kwaliteit zijn. Zeker niet.

Ik zou dus zeker niet beknibbelen op wat €. De remmen zijn volgens mij nog altijd het belangrijkste onderdeel van je ganse motorfiets. Ga voor zekerheid - dat is mijn advies.  Aanbod genoeg van degelijke gekende merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaringen wel niet van mezelf. De zoon van mijn vrouw had voor z'n Tuono V4 een KTM 690SMCR. Hier moesten andere hendels en voetsteunen op in het oranje. Bij Ali precies dezelfde als van KTM, drie keer zo goedkoop. Pas bij het monteren van de hendels ging het mis. De slijptol kwam erbij anders paste het nèt niet. En toen de voetsteunen... Je raadt het al, precies hetzelfde verhaal. Ik zou het niet doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig verkoop ik ook schijven uit Nieuw Zeeland.
Zwevende schijven zijn ongeveer 100 Euro per stuk goedkoper dan de meeste andere aftermarket-merken zoals EBC, Lucas, Ferodo, Brembo enzovoorts, en ongeveer 150 Euro per stuk goedkoper dan Honda (en dat is meestal Nissin). Ze zijn wel ongeveer 75 Euro duurder dan Chinees/Vietnamees/Maleisische schijven....
Op de niet-zwevende achterschijven is het verschil duidelijk minder.
De kwaliteit is dusdanig goed dat ik ze ook op mijn eigen (meest gebruikte) Blackbird heb zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

https://bikes.ebcbrakeshop.co.uk/info-parts?part-type=brakes&make=HONDA&model=VFR+800+FiW%2FFiX&year=1998-1999&search=Part+Number

 

Goed spul hoeft niet duur te zijn... 

Had ze met twee dagen thuis. 

 

In Nederland verkoopt Roukema ze ook veel voordeliger dan de rest. 

https://www.japparts.nl

 

Ik stond pas ook voor de keus, ik denk dat dat arashi spul voor woon werk verkeer en rustige rijders echt wel functioneert. 

Daarintegen koop je iets wat minder van kwaliteit is dan originele spullen, rijd je nooit harder dan toegestaan is dit zws voldoende om veilig je kms te maken, alleen ga je wel maximale belasting vragen van je spullen, ja ben je dan slim bezig als je iets monteerd wat minder van kwaliteit is dan hoe je motor afgeleverd is... 

 

Het is een keuze

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Bas750 said:

@AFS Motorparts zat te spieken op jouw site, heb je deze ook voor de rc36/2? En voor een suzuki sv 650 bj99-2001? Kon ze niet vinden...

Staan niet op mijn site, als ik alles dat ik kan leveren op de site wil zetten mag ik wel 2 fulltime ICT-ers inhuren..... :357:

VFR750 94-97 Metal Gear  € 169 / stuk
SV650 99-01 Metal Gear  € 159 / stuk

 

Metal Gear VFR750 front.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles er in zetten lijkt mij idd een boel werk, maar als als het er eenmaal allemaal in staat is bijhouden dan ook zoveel werk? Het moet toch lukken om met bv twee handige mensen je aanbod in een week(of twee) op de website te zetten? Dit is een oprechte vraag zonder dat ik er verstand van heb of ervaring mee heb. Ik denk dat je meer verkoopt als mensen producten makkelijk online kunnen vinden en bestellen. De vraag is natuurlijk ook of dat is wat je wil. Voor je het weet heb je het druk met doosjes inpakken en verzenden ipv het goed op de banden zetten van motorfietsen:scratchchin:.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...