Ga naar inhoud

Luchtfilterhuis vraag


berndw
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, ik vind het eigenlijk een beetje overdreven hier een topic over te starten, maar ik kon mijn vraag nergens anders kwijt en kon het antwoord ook niet vinden. Dus vooruit dan maar.

 

Ik heb net het luchtfilter vervangen van mijn 800fi en volgens het haynes handboek moest ik een slangetje loshalen wat bovenop het filterhuis zit aangesloten op het goudkleurige pijpje. Ik zag het pijpje wel, maar het slangetje was nergens te bekennen. De enige slangetjes die ik zag zaten aan weerszijden aan de zijkant. 2 per kant. 

 

Ontbreekt er iets, of is er een mod gedaan door één der vorige eigenaars?

 

Het goede nieuws is, dat het vervangen in ieder geval gelukt is en dat is voor mij al heel wat. Next stop is olie/oliefilter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slangetje 22 https://www.ronayers.com/oemparts/a/hon/506c2b22f870023420a30f82/air-cleaner

Zo zie je redelijk hoe die moet lopen en waar hij uit moet komen.

Als hij er niet is dan moet waar hij op uit komt wel afgedopt zijn en anders als je het slangetje toch ergens vindt maar er niet opgezeten heeft dan moet het slangetje afgedopt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ga de boel weer openhalen en zoeken. Heb je toevallig een idee waar het slangetje voor dient? Want onderdeel 13, waar hij op uitkomt kost bijna 200 dollar, dus dan ga ik er vanuit dat het enigszins belangrijk is.

 

edit/ na enig googlen op het onderdeelnummer en naam e.d. kom ik uiteraard weer op dit forum terecht:

Als ik het goed begrijp uit dat topic, is dat dus de zgn. flapper-mod die dan uitgevoerd is. 

Dus dat zal met een doel gedaan zijn en dat is dan prima wat mij betreft. 

 

aangepast door berndw
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de flappermod.

Je hoeft alleen maar te controleren of de boel afgedopt is want dat is een vacuüm slangetje en die moet luchtdicht zijn ander kan hij slecht gaan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...