Ga naar inhoud

Gehoorbescherming i.c.m. headset


Jermen77
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 11-4-2019 om 09:50, RoelNL zei:

Autoplastieken heb ik gelukkig van het werk gekregen. Maar het headset met bluetooth is van quardo scala rider q3. Nu ben ik erachter gekomen dat ik dat Huwei een iets andere bluetooth chip gebruikt waardoor het afspelen van muziek momenteel eigenlijk niet meer goed te doen is. iedere keer bagger geluid en niet kunnen doorspoelen op de navi. Ik vind het een drama. Nu dus aan het kijken naar een oude telefoon om zo muziek te kunnen gaan afspelen :wijsneus:

 

Wat betreft gehoorbescherming denk ik toch echt dat autoplastieken het geld meer dan waard zijn, het geeft goed comfort en met de juiste filters erin is het echt goed qua geluid en ruis onderdrukking van de wind.

 Vreemd ik heb zelf een Huawei p20 pro met scala rider q3 en die werkt uitstekend met met elkaar. 

 

@ts:

 

Ik had eerst losse dorpjes van alpine motor safe, enige wat mij opviel is als je 't sterkere filter erin hebt dat 't geluid van muziek wat vervormd klonk doordat je bepaalde tonen niet meer door krijgt. 

Ik vond 't op lange ritten erg hinderlijk dat er soms wel eens een dopje los ging na een stop, draai je de snelweg op en plop kan je weer stoppen.... 

Maar Verde prima dingen gebruik ze nog steeds wel eens. 

 

Verder heb ik ook alpine op maat genomen, voordeel? Zit altijd perfect, nooit een dopje wat los gaat en je kan er nog prima een gesprekje mee voeren of muziek mee luisteren 

Je kan zelf je filters kiezen bij aankoop, ik heb niet voor de zwaarste gekozen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct maakt wel een verschil denk ik.

 

Bij mij gaat die via de Garmin naar het headset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even op beurzen.... motorbeurzen zijn wel geweest. Maar misschien is er binnenkort een vakbeurs voor beroepen die otoplastieken nodig hebben.


Kun je daar uitonderhandelen dat er niet een klep aan vast komt te zitten voor het snoer tenzij je dat in een helm handig vindt. De meeste otoplastiek fabrikanten fabriceren ook voor motorgebruik :D 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend: het bedrijf Noizezz.com (NL-bedrijf) maakt allerlei specifieke gehoorbescherming. Heb op motorbeurs met vertegenwoordiger staan praten. Dit is oa wat ze leveren: Wie weet is dat wat voor je. 
Nadeel is dat je je 'vast' zit aan je motor. Ze zijn er nog niet in Bluetooth-uitvoering.

k Heb zelf otoplastieken, scheelt echt veel. En met gehoorschade agv schieten en parachutespringen neem ik geen risico's. Stel dat je de roffel van je VFR niet meer hoort!

image.thumb.png.65032033d8be60ae71c1bd6948669f9a.png

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Waar ik benieuwd naar ben; je microfoon zit ook in de helm...toch?

Mijn helm heeft best windruis, op lange ritten of snelwegritten zijn zachte doppen dan wel prettig.

Hoe ervaart de ontvanger jouw gesprek met zoveel windruis; wordt dat gedempt/ gefilterd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb otoplastieken op maat laten maken bij een audicien in de buurt van Vught, was pak en beetje 140 euro kwijt, heb ze nu 5 jaar, slijten niet.

Zelf heb ik gekozen voor een lichte filter zodat je niet geheel doof bent, mocht iemand tegen je aan gaan lullen. Zodra je je helm op heb is het geheel ruisloos. Tijdens urenlange ritten geen pijn aan de binnenkant van mijn oren.

 

Mijn communicatie Scala 2: werkt prima. En is een kwestie van spelen met geluid van je communicatie middel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft die audicien je niet goed voorgelicht. Ze slijten inderdaad zo goed als niet maar je oor blijf vervormen waardoor de gemiddelde levensduur 3 tot 5 jaar is.
Bij een goede audicien kan je de otoplastieken laten testen met een zogenaamde lektest en dan zou je ieder jaar vanaf het 3e jaar moeten doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa over kwijtraken .... als het kan, neem ze dan in een opvallende kleur !

Ik heb Otoplastieken van Schoonenberg en de mijne zijn transparant. Ze zitten aan een koordje maar daar kunnen ze van losraken. En zodoende heb ik ooit een keer 20 minuten op een besneeuwde parkeerplaats bij Andermatt staan zoeken naar één van de dopjes. Ik had ze toen net een maand dus ik heb fanatiek gezocht tot ik 'm na 20 minuten eindelijk vond !

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat @Garfield zegt klopt helemaal! Zo herkenbaar..:yes:

Jaaaaren geleden ook zo'n zoekmomentje gehad bij een tankstop, sindsdien laat ik de setjes zelfs in meerdere kleuren maken, fluo blauw (links) en fluo rood (rechts)… kost niets extra (meestal) en heb momenteel meerdere sets in die kleuren (met en zonder audio in de otoplastieken)... Naderhand wel eens weer meegemaakt bij een tankstop, maar dan is minutenwerk om ze weer te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray klopt wat je zegt, maar scheelt ook als je niet elke dag rijdt.  Die testen laat ik doen en dan nog zou ik het adviseren voor dat geld.  Ik heb ze in het rood, valt lekker op en vallen nooit uit je oren. 

 

Als je eenmaal ervaart wat die otoplastieken doen, wil je niets anders meer. 

 

 

aangepast door Vera_z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je niet rijdt maakt niets uit. Je gehoorgang veranderd niet door het rijden maar omdat je oren je leven lang doorgroeien.

Ik je eerste bericht had je het erover dat ze niet slijten alsof ze daardoor een leven lang meegaan en dat is wat ik tegenspreek, niet dat ze het geld niet waard zijn. Ik heb zelf een set van Alpine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je genoeg oorsmeer laat zitten sluiten ze na 10 jaar nog pefect😜

  • Haha 1
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...