Ga naar inhoud

Knarsende - piepende voorrem


 Delen

Aanbevolen berichten

Steeds al ik de "voorrem" knijp  (zacht tot matig hard) is er de laatste 1 a 2 meter voor ik stil sta,
een luid hoorbaar geknars/gepiep waarneembaar.
Heb het nu met de OEM remblokken, en had het hiervoor ook met remblokken van brembo.
Het is bijna zo erg met momenten, dat ik bijna van schaamte liever door rood zou rijden :357:
Remmen doen ze goed (wat het voornaamste is)
Heb er al eens wat olie opgespoten, wat heel goed hielp, alleen het remmen was toen aan de zwakke kant :schater:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er maar even vanuit dat de olie een grapje is.

Heb je wat keramische pasta op de achterkant van de remblokken zitten en zit het losse plaatje er wel achter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het olie gedoe is idd een grapje Ray.
Wat de rest van je vraag betreft, kan ik je niet antwoorden,

daar ik geen sleutelfreak ben, en ik alles in de garage laat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of met de linkerhand de rechter stuurhelft bedienen en met de rechter de linker. (wie zo brommer kon rijden was in mijn prille brommertijd stoer.)

Heb je de remklauwen al een keer gedemonteerd en geïnspecteerd? Op de blokken achter hoort volgens mij een trilplaatje dat vergeten kan worden bij montage. Ik zou ook goed kijken naar het oppervlak van de blokken(waar de voering niet zit) en remzuigers en als dat allemaal schoon/vrij van roest ed is monteren met een beetje keramische pasta tussen het raakvlakje van zuigers en blokken. Zitten de metalen plaatveertjes allemaal goed? Staat van de glij pennen? Is er iets te zien aan de schijven?

aangepast door VFoRever
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had de 1200f wel last van snel vervuilende remzuigers, zou het niet voldoende terugkomen en oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ AFS Motorparts : remschijven zijn nooit vervangen geweest, dus dat kan ik al schrappen.

@ Ray : is idd een terugkerend fenomeen, maar hij doet het enkel op de laatste 1 a 2 meter voor ik stil sta,
dus dan staat er nog druk op de zuigers. Als ik vertrek, is er niks hoorbaar. (dus deze kan ik in principe ook schrappen)

 

Alvast bedankt om mee te denken,

zal de input doorgeven bij z'n volgende onderhoud.....alhoewel deze bij een ex-Honda dealer gebeurd,

dus die zou het toch best mogen weten hoe het moet (zit al meer dan 30 jaar in het vak die man)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remschijven hoeven ook nooit vervangen te zijn geweest, ze kunnen er ook af zijn gehaald voor bijvoorbeeld spuiten of moffelen van de velgen.
Ik kom het toch vrij regelmatig (1 of 2 keer per jaar) tegen dat de schijven verkeerd om gemonteerd zijn.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...