Ga naar inhoud

Automatische ketting smeer systeem


Lex
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vond een Pro-Oiler en een Osco in de onderdelenboedel die ik gekocht heb.
Ik heb de PO nu op mijn RC36/1 gezet maar ik had voorlopig geen zin om de magneetsensor te monteren dus ik gebruik 'm momenteel in de 'emergency' modus - dan geeft 'ie gewoon elke x tijd (kun je instellen) een klein druppeltje. Niet heel subtiel maar wel fool-proof en regelmatiger dan smeren met een Osco. En dan is een PO monteren een eitje :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al jaren en zeer tevreden met een Osco-oiler. Ergens anders al een keer beschreven en foto geplaatst.
Mijn olie-container zit bij mn contactslot. Makkelijk te bedienen. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al jaren een Osco. Super tevreden en de ketting+tandwielen zitten er nu 46k op en zijn nog niet versleten.

Simpel ding waar niets fout aan kan. Smeerboel wordt het nooit, hooguit wat kleine spettertjes op de velg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een Pro Oiler op mijn VTEC.

Zeer tevreden, zou geen ander systeem meer willen. Deze gaat automatisch en KAN je dus niet vergeten.

Dat is voor mij belangrijk.

Mijn advies een PO

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/23/2019 at 9:49 AM, Smuiger said:

Die loobman is wel lekker goedkoop maar verder een houtjetouwtje systeem.  Was bij mij in 10dagen kapot

Je weet dat je daar garantie op hebt?
Ik heb vele klanten die hem al meerdere jaren gebruiken. Wat ging er kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kwam net nog een interessante video op Youtube tegen over het smeren van de motorfietsketting.

Of de vertelde theorie juist is, kan ik niets over zeggen. Te weinig kennis. Het klinkt allemaal wel logisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken gevallen van een kettingset die na zo'n 12 al stuk is, dat zijn mensen die niet of slecht smeren.
Bij de VTEC ging de eerste ketting die redelijk netjes bijgehouden is met S100 kettingspray (White lube) heeft het een dikke 30k volgehouden en de nieuwe ketting heeft het met een Pro-oiler meer dan 70k volgehouden en was bij de crash nog niet aan vervanging toe.
Ik denk dat dat toch wel genoeg zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...