Ga naar inhoud

Healtech gear indicator aansluiten


 Delen

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik bezig om m'n quickshifter en gear indicator aan te sluiten, opzich is alles duidelijk alleen is de set niet zo op maat als op de verpakking ben ik inmiddels achter. 

FB_IMG_1555137147348.thumb.jpg.c66587948878cd0a0350b5b252d30f7e.jpg

FB_IMG_1555137138215.thumb.jpg.a08cdb606e216fb23089723fe7ccb341.jpg

 

Nu moet je de gear indicator op de stekker van de speed sensor aansluiten, tot zo ver geen probleem. 

Alleen dan de groen zwarte draad, die moet ingesplit worden op gele draad met groene streep die uit de ecu komt. 

Alleen daar is die draad veel te kort voor aangezien de ecu bij de 98er helemaal bij het achtlicht zit. 

 

Hopelijk heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt. 

 

Dus m'n vraag, kan je ergens elders deze draad oppikken in de buurt van het dashboard of de airbox? De stekker bij de linker bobine vond ik hem niet in terug. 

Anders blijft er weinig anders over dan de draad te gaan verlengen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de set verkocht is als specifiek voor jouw motor terug naar de winkel. Anders een mailtje naar Healtech.

 

Het is maar een dun draadje, om te verlengen moet je het maar net hebben liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 't wel gecheckt, ook op YouTube, is wel de juiste set, maar is 't gewoon net niet omdat 't toch voor meerdere motoren gemaakt is, en natuurlijk is deze vfr weer de afwijkende eend

 

Kan er wel een heel punt van maken bij de winkel, maar dan heb ik nog niks, en het kost me een hoop energie die ik daar niet in wil steken. 

 

Het zou makkelijk zijn als ik ergens in de buurt bij die draad kan komen, dan hoef ik niet te kloten met verlengen enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat een wiring diagram je op weg kan helpen:

 

1167392811_wiringmarked.thumb.jpg.8ae1e170464940e4da1dd8ee6490e038.jpg

 

Beetje brak muishandje maar ik heb het lijntje groen gemarkeerd.

 

 

Bij deze nog een wiring.pdf Je kunt em op je PC wat beter vergroten.

Legenda rechts onderin geeft de kleurencoderingen weer.

 

Zo te zien loopt een geel groen (Y/G) lijntje van de ECU naar de connector waar verbinding wordt gemaakt met je "tachometer" aan de achterzijde van je "dash" naar de blauwe connector, zie screenshot uit de troubleshoot hieronder:

 

1319777829_Tachometermeten.thumb.jpg.e534c7fa0415a5cc9ae3dd4c28861bcd.jpg

 

Tachometer meten.pdf

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds de draad naar de ecu gewoon verlengd. Misschien heb je nog iets aan dit oude topic:

 

https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic/27958-plaatsing-gipro-op-vfr800-98-01/&share_tid=27958&share_fid=58226&share_type=t

 

 

aangepast door Cyberob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat ik dat ook doe, als ik hem van 't dashboard moet pakken kom ik daar ook niet heel makkelijk bij en moet ik hem zws ook verlengen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk twee lange stukken krimpkous gehaald, een draad van zelfde dikte had ik nog liggen, dus twee aan elkaar gesoldeerd en daarna de hele lengte tot de ecu in krimpkous gezet. 

 

Het aftak blokje is van prima kwaliteit en reeds voorzien van vaseline dus erop klikken was een fluitje van een cent. 

Daarna op de bok de indicator even u geleerd dus dat werkt

Screenshot_20190429_174249_com.android.gallery3d.thumb.jpg.7fbc077e71dc40333559bf991ccb3a9d.jpg

Screenshot_20190429_174731_com.android.gallery3d.thumb.jpg.e37c2b76b79c809a2ff5c3e918b912f0.jpg

 

Ik heb de indicator zo op 't dashboard geplaatst, wilde niet boren oid in 't dashboard, en vanaf deze plek kan je heel makkelijk de draad wegwerken het is ook een van de weinige vlakke plekjes waar je hem kwijt kan zonder dat hij ergens voor zit. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 1-8-2019 om 16:31, RoelH zei:

En wat zijn je ervaringen met de quickshifter van Healtech? Ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen voor mijn ZZR1400.

 

Hij werkt uitstekend, je moet wel even aanvoelen wanneer je hem wel en niet moet gebruiken, je kan prima vanaf ca 5/6000 toeren schakelen met niet te veel gas, op die manier kan je gewoon lekker vlot op trekken zonder heel veel gas te hoeven geven. 

 

Als je echt gas gaat geven moet je wel iets hoger in de toeren gaan zitten uiteraard.

 

Wat ik er gewoon erg prettig aan vind is dat je veel sneller bent met veel minder gas, dwz om net zo snel op te trekken hoef je veel minder in z'n toeren te jagen (bij de vfr in ieder geval). Het gaat gewoon veel rustiger. 

 

Ik heb inmiddels ook twee circuit dagen gereden, en daar heb je er echt wel veel voordeel van, ik kan nu prima bij blijven, ook op 't rechte stuk wanneer er jongens met veel meer vermogen mee rijden, en het geeft veel meer rust omdat je simpelweg minder handelingen moet doen.

 

Enige wat je goed moet doen is goed in z'n versnelling trappen 

 

Gr Rolf 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...