Ga naar inhoud

Paar naked/streetfighter vraagjes


BrianO
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste Viffers, 

 

Ik zou graag mijn VFR800fi ombouwen naar een naked/streetfighter styled bike maar ik zit met paar vraagjes.

Meeste hier zullen wel vloeken en boos worden om een prachtige vfr te "verneuken" maar ieder zijn smaak/stijl.

Ik hou van de v4 blok en de rijeigenschappen maar het is een zware motor voor me en ergonomisch wil ik rechter zitten, heb geen stalen buikspieren dus mn armen/polsen beginnen te verkrampen na 20 a 30 minuutjes rijden. Maar goed.

1) hoe kan ik een aftermarket teller aansluiten, iemand al gedaan of een schema hiervoor?

2) radiator. Meeste mensen steken een andere radiator maar ik zou het liefst de originele linker radiator behouden met de fan erop, is dit genoeg koeling als hij vooraan gemonteerd word? De fan zuigt of blaast deze?

Ik denk dat 1 radiator wel ok moet zijn aangezien met de kuipen erop de rechter niet echt gekoeld word, enkel bij snelheid.. 

3) heb nu mn gaskabels herlegd maar vind dit niet zo mooi ogen/optimaal.

Is het mogelijk om 1 gaskabel plaats van 2 te gebruiken? Dan kan ik een universele langere gebruiken.

Of welke gaskabels kan ik gebruiken zodat mn gaskabels terug de normale route volgen? 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speel af en toe ook met 't idee maar dan zou ik er eentje bij kopen om dat mee te doen. Maar zelfs met schade vind ik ze helaas nog te duur dus moet 't nog maar een tijdje bij 't idee blijven. 

 

Weet niet precies hoe 't met een dashboard zit eigenlijk, je zou eens kunnen kijken of je niet een teller van een cbr oid kan gebruiken. 

 

Koeling zou ik persoonlijk toch voor een iets grotere radiateur gaan, of beide boven elkaar zetten? Je kan ze ook handhaven op een naked, als je er blauwe of rode koelvloeistof slangen van silicone op zet oogt dat ook mooi. Je kan wel kijken naar een radiateur van een fireblade bijvoorbeeld of je daar wat mee kan. 

 

Gaskabels altijd twee gebruiken, op die manier kan je als er een breekt altijd je gas nog dicht trekken (als de kabel ergens klem komt te zitten bij 't breken) een 800 waarvan 't gas blijft hangen wordt een onbestuurbare raket. 

 

Erg benieuwd naar wat je er van gaat maken. 

Persoonlijk vind ik, behoud de originele lijn van de motor, die rare hoge street fighter konten vind ik geen gezicht, klopt niet met de tank Ed. Een mooie volle naked kan daarintegen prachtig zijn. 

Pak eens als voorbeeld de blackbird en de tegenhanger de 1100 naked die daarvan gemaakt is. 

 

Gr Rolf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de vfr een oerlelijk ding zonder de kappen er op. Het is een hele kunst om daar iets moois van te maken. Er zijn wel voorbeelden te vinden waarbij het redelijk goed gelukt is, maar er is daar dan wel het nodige geld tegenaan gesmeten om er iets toonbaars van te maken. Heel veel vfr naked projecten eindigen in mijn ogen in lelijkheid. Dat geld overigens ook voor veel andere motorfietsen die omgebouwd zijn, maar sommige merken/modellen lenen zich beter voor een naked/streetfighter, vind ik. Maar het is natuurlijk wel een uitdaging om er wel iets moois van te maken en smaken verschillen, dus als de bouwer het mooi vindt; is het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat je je niet moet vergissen in de kosten als je er echt wat moois van wilt maken, de meeste eindigen in onderdelen dus denk er goed over na of het haalbaar is. 

 

P1050077.jpg.a6fb435276b2165a26084c3facb4befd.jpg

 

Deze is kwa kosten plaatje nog heel haalbaar..... 

285daa87815f668361173c8c778f7ae0.jpg.2dbc1e3da1e3dcd6b46bdeafacd0ff4d.jpg

 

Bij zoiets gaat de teller aardig lopen 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BlackVfr zei:

Speel af en toe ook met 't idee maar dan zou ik er eentje bij kopen om dat mee te doen. Maar zelfs met schade vind ik ze helaas nog te duur dus moet 't nog maar een tijdje bij 't idee blijven. 

 

Weet niet precies hoe 't met een dashboard zit eigenlijk, je zou eens kunnen kijken of je niet een teller van een cbr oid kan gebruiken. 

 

Koeling zou ik persoonlijk toch voor een iets grotere radiateur gaan, of beide boven elkaar zetten? Je kan ze ook handhaven op een naked, als je er blauwe of rode koelvloeistof slangen van silicone op zet oogt dat ook mooi. Je kan wel kijken naar een radiateur van een fireblade bijvoorbeeld of je daar wat mee kan. 

 

Gaskabels altijd twee gebruiken, op die manier kan je als er een breekt altijd je gas nog dicht trekken (als de kabel ergens klem komt te zitten bij 't breken) een 800 waarvan 't gas blijft hangen wordt een onbestuurbare raket. 

 

Erg benieuwd naar wat je er van gaat maken. 

Persoonlijk vind ik, behoud de originele lijn van de motor, die rare hoge street fighter konten vind ik geen gezicht, klopt niet met de tank Ed. Een mooie volle naked kan daarintegen prachtig zijn. 

Pak eens als voorbeeld de blackbird en de tegenhanger de 1100 naked die daarvan gemaakt is. 

 

Gr Rolf 

Ah ok en enig idee welke gaskabels eventueel lang genoeg zijn om terug de originele route te laten lopen? 

 

Nee is niet  echt de bedoeling voor een rasechte streetfighter met die lelijke konten te maken, daar ben ik zelf niet voor.

 

Zou hem graag meer ombouwen a la ducati monster stijl. Beetje vrij kaal en mooie ronde koplamp.

 

T'is wel veel werk inderdaad om alles te herleggen en er iets moois van te maken.

 

Budget gaat bij mij beperkt blijven want het is en blijft een oude motor.

 

Er zijn inderdaad paar mooie builds bij. Heb al eentje in gedachten die ik zeer mooi vind en vrij simpel omgebouwd.

 

Meeste "nakeds" zijn gewoon kuiploos met de lelijke radiatoren nog aan de zijkanten e.d.

 

Voor de radiatoren moet ik indd bekijken of ik ze beide onder elkaar kan plaatsen. Zijn al vrij grote radi's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BlackVfr zei:

Ik denk inderdaad dat je je niet moet vergissen in de kosten als je er echt wat moois van wilt maken, de meeste eindigen in onderdelen dus denk er goed over na of het haalbaar is. 

 

P1050077.jpg.a6fb435276b2165a26084c3facb4befd.jpg

 

Deze is kwa kosten plaatje nog heel haalbaar..... 

285daa87815f668361173c8c778f7ae0.jpg.2dbc1e3da1e3dcd6b46bdeafacd0ff4d.jpg

 

Bij zoiets gaat de teller aardig lopen 

 

 

 

Ben meer voor de onderste kwa kont. Clean en simpel. Enkel de uitlaat is niet direct mijn gedacht.

Bovense vind ik weer beetje te lelijk kwa kont in vergelijking met voorkant zo kaal.

Beide hebben de std. Radiatoren nog en dat wil ik wel graag veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een naked is voor mij nog altijd de mooiste motorfiets (algemeen beschouwd dan).

 

Spijtig genoeg is de VFR 800i uitgerust met een perimeter frame. Ook gekend als Beam Frame. Afkomstig uit de racerij heeft het frame zijn bijzondere kwaliteiten bewezen. Maar...naar mijn mening...afschuwelijk op een naked.

 

Het woord zegt het zelf: naked. Je moet (bijna) alles kunnen zien. Dat is zeker niet het geval bij een perimeter frame. Het "mooiste", namelijk de V4 (zo je wil, het "meest opwindende"), zit nog gewoon teveel verstopt. Het is zelfs geen "soft", laat staan "hard".

 

Over smaakt kan je eindeloos discussiëren, maar hier lukte het wel. Hoeveel uren werk, kosten...best de moeite denk ik...uiteindelijk is nog maar weinig van de oorspronkelijke VFR over...

 

https://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-news/lazareth-v800-ar28193.html

aangepast door VFRFlanders
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koeling is niet genoeg bij gebruik van 1 helft. De kuip help juist om de koeling te forceren dus denken dat zonder kuip juist een betere koeling is dat is een denkfout.

Ook ik heb met de gedachte gespeeld maar de kosten om het echt goed te doen en tijdsgebrek hebben me ervan weerhouden maar ik had dan de radiateurs van een Benelli TNT willen gebruiken. Ik heb het beeld helemaal in mijn hoofd.

Gaskabels is al gezegd en omdat de basis van de VTEC over is genomen van de 800Fi denk ik dat de gaskabels ook qua aansluiting gelijk zijn en dan kan je de kabels van een ST1300 gebruiken. Heb ik ook gedaan bij mijn superbike stuur op de VTEC.

Tellers zijn wel universele voor te koop speciaal voor dit soort projecten maar aansluiten is zelden makkelijk. Dat is natuurlijk wat anders dan onmogelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaskabels kan je gewoon op maat (lengte) laten maken. Geef op hoeveel langer dan de originele kabels, lever deze bij, en ze worden precies zo uitgeleverd.
Dat kan ik voor je regelen, geen probleem. Mijn gaskabels zijn 7 centimeter langer dan origineel na plaatsing van extra verhoogde Gilles Tooling VarioBars (i.v.m. mijn nekklachten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad spijtig van het beamframe maar t'is wat het is. Ik ga hem helemaal mooi zwart spuiten. Kleuren pallet heb ik al in gedachten (Mat zwart wss met Apple candy red velgen.)

Qua modificaties aan ophanging/vering ga ik niets veranderen. Ik wil het vrij simplistisch houden. Gewoon alle originele delen zoals voorvork en kroonplaten proper opschuren en herspuiten.

 

Wil enkel die lelijke radiatoren aan de zijkant weg hebben en vooraan plaatsen. Of beide vooraan passen weet ik niet, kan ik op het moment van verbouwing bekijken.

Voor de rest wil ik een simpel ronde koplamp vooraan (wel LED evt).

Iets hoger stuur of hogere stuurklemmen.

Langere gaskabels (AFS Als het zover is neem ik contact met je op)

Kleine digitale dashboard.

Iets compactere rem/koppel reservoirs, deze kan ik niet optimaat zetten door de uitsteek van de vorkpoten boven de kroonplaat.

Achteraan clean kontje met achterlichtje met ingebouwde pinkers (zoals CBR)

Recht/plat zadeltje (plaat moet vlak zijn) niet zoals de vfr welke achteraan omhoog gaat

Wss zelf passagierpootjes maken/ontwerpen aangezien het subframe word bijgewerkt

Kleinere uitlaat net voor het achterwiel eruit of naast het achterwiel. (Geen high-mount zoals mn bos nu.)

Ook ga ik m'n tandwiel setup lichter maken (meer trekvermogen dan topsnelheid) voor een iets speelser gedrag.

En Michelin PR5s steken, lees en hoor hier veel goeds over, tot slot moet de motor mij ook elke dag naar het werk brengen door weer en wind.

 

- Iemand per toeval een duidelijk elektrisch schema van de VFR liggen? Heb een manual gedownload online maar daar is het schema slecht leesbaar, met name de kleurcodes en de lijnen zijn daarop moeilijk te vinden.

 

- Is de bank angle sensor per toeval te verwijderen en doorverbinden zodat deze zogezegd de brandstofpomp niet uitschakelt bij vallen?

Die sensor moet uiteraard 100% goed recht staan en bij de ombouw word dit moeilijk om hem een goede locatie te geven denk ik dan.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik een keer het elektrisch schema had geupload vanuit het Haynes handboek m.b.t. massaproblemen waar ik een extra massapunt heb gemaakt. Misschien heb je hier wat aan.

 

moet ik geen 800fi en vtec door elkaar halen.. mijn fout...

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik een elektrisch schema van de vfr800fi heb ergens op de computer... Vandaag en morgen geen tijd, maar zondag kan ik even zoeken en als ik het vind aan je opsturen. Er zijn hier overigens vast meer bronnen die je het schema kunnen leveren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...