Ga naar inhoud

mijn poging om de spanningsregelaar te fixen.


Hendrik
 Delen

Aanbevolen berichten

heey viffers ,

 

recent is waarschijnlijk mijn spanningsregelaar ermee gestopt ,de motor draait maar slaat niet aan en binnenkort ga ik ermee verder om hem hopelijk weer rijdend te maken en wat preventief onderhoud te verrichten.

 

op dit moment heb ik de kappen eraf gehaald ,als de onderdelen binnen zijn wil ik er oa. een nieuwe accu ,spanningsregelaar ,bougies ,luchtfilter en blokolie/filter vervangen.

 

nu even druk met school maar al wel wat foto's gemaakt van hoe hij erbij staat momenteel.

update's volgen nog.

IMG_4940[1].JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als de spanningsregelaar stuk is, heb je meestal een lege accu.  Begin eens met deze op te laden met een lader. Trek de spanningsregelaar los en start de motor. Dat gaat namelijk prima zonder de spanningsregelaar.  Is de accu stuk, dan kan het zijn, dat de startmotor wel ronddraait, maar dat de motor niet start, doordat de bougies niet of te zwak vonken. Dit komt door een te laag voltage

 

 

Voor de boem heb je brandstof in de juiste hoeveelheid nodig, compressie en een vonk. Als je een bougiekabel lostrekt, daar een bougie in steekt en deze aan massa legt, moet hij bij starten vonken. 

 

Als de startmotor wel ronddraait, maar niet aanslaat, moet je na korte tijd benzinelucht uit de uitlaat ruiken, zo niet geen benzine. Te controleren door een bougie los te draaien, die moet na meerdere mislukte startpogingen nat zijn. 

 

Soms geeft de brandstofpomp de geest, die werkt met contactpuntjes, die inbranden. Te controleren, door de slang naar de carburateurs los te trekken, motor starten, dan moet er benzine uitkomen. 

 

Controleer ook of er voldoende benzine in de tank zit.

 

ik heb ooit een niet startende vfr draaiend gekregen, door de letterlijk droge tank te vullen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan toch bezig gaat haal meteen de oude bedrading weg en leg vanaf je dynamo naar je spanningsregelaar nieuwe kabels. Gebruik geen stekkers maar soldeer ze. En wees verstandig en plaats wat extra koeling (ventilator pc of koelplaten) is ook een behoud voor je SR.

Succes met de reparatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik ben nog opzoek naar een linkerzijkap en een linkerkap waar het knipperlicht en de spiegel op zit in de kleur groen,iemand die mij blij kan maken of tips kan geven waar dat te vinden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...