Ga naar inhoud

VFR800 rc46 FI probleem - technische hulp gezocht


CKvfr
 Delen

Aanbevolen berichten

De motor in kwestie is zonder HISS, zie openingspost. Afgaande op een andere foto zie ik geen HECS sticker. Maar dat sluit niet uit dat er alsnog een katalyator onder zit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2019 om 21:49, VFRikus zei:

Voor de fi zijn er twee versies. Meest opvallende verschil is de startblokkering. HISS

VFRikus

 Dat dacht ik dus ook, maar naar mijn idee had mijn donor blok wel een lambda en kat maar geen hiss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2019 om 07:25, BlackVfr zei:

 Dat dacht ik dus ook, maar naar mijn idee had mijn donor blok wel een lambda en kat maar geen hiss


Bedankt voor het aanbod. Lijkt me een goed idee om het te proberen met die donor computer van jou. Maar als ik het goed begrijp zijn we niet zeker of die computer van jou compatibel zal zijn?

 

Ik heb de motor momenteel nog niet in mijn bezit. Anders kon ik even wat foto's maken. Als we een goede match hebben wil ik het zeker proberen met die computer van je.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gekeken, mijn donor was een 99 model, dit is de sticker op de ecu die ik ervan heb liggen. Misschien dat iemand hier, iets meer van de gegevens op de stickers weet, heb even niet de tijd om m'n eigen ecu te vergelijken op dit moment. 

 

Als die van jou ook een catalisator heeft is het zowiso de juiste ecu, maar ik weet inderdaad niet echt of er meerdere types ecu zijn en waar je aan kan zien of het de juiste is. 

 

Gr Rolf 

 

Screenshot_20190602_212116_com.android.gallery3d.thumb.jpg.9044d1f1dda0c8db056a0a630268feba.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook nog een Duitse import zijn, die hadden wel een kat en lambda sensoren.

Honda nummer is leidend of het al dan niet gaat passen.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Update: heb de motor terug in de garage en heb foto's genomen van het vermoedelijk defecte onderdeel.

Het eerste deel van de nummers komt overeen: 38770-MBG-*** Geen idee of dit voldoende match is of niet?

 

Screenshot_2.jpg

Screenshot_3.jpg

Screenshot_4.jpg

aangepast door CKvfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn 2 verschillende ecu’s...

@BlackVfr heeft een G type (is Germany) ofwel een Duitse... Daarvan zijn er overigens meer van... ook G1 of G2 kan ook nog (afhankelijk van het aantal pk’s... waren meerdere versies van... 34 pk, 65 pk (meen ik uit mijn hoofd) of 100 pk)

@CKvfr heeft een ED type (is European Direct sales) deze worden in Nederland uitgeleverd... en hadden altijd vol vermogen..

 

groet,

 

tukker..

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2019 om 12:05, VFRikus zei:

Waarschijnlijk niet, onderdeel nummer is duidelijk niet hetzelfde.

VFRikus

Klopt. Er zijn volgens CMSNL behoorlijke verschillen qua bouwjaar en land van herkomst:

-  de 38770-MBG-611 is enkel voor een Duits geleverde motor met bouwjaar 1999: klik

-  de 38770-MBG-003 is voor meerdere Eurpese landen en Australië met bouwjaren 1998 en 1999: klik

-  de 38770-MBG-D01 geschikt voor meerder Europese landen - behalve Dld - met bouwjaren 2000 en 2001 (dus met HISS): klik

 

Tip: zoek de juiste onderdelen altijd met het VIN-nummer van je motor op bijvoorbeeld CMSNL.com. Zeker als je niet precies weet waar je motor vandaan komt. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 't spruitstuk van m'n donorblok met catalisator naast die van de mijne hield snap ik wel dat die minder pks had, runners waren dunner, bochten slecht gebogen etc... Leek wel of je een kwikfit uitlaat naast een oem Honda hield, leek wel of ze die  ff snel in elkaar geflanst hadden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

heb een 2dehands ECU met passende serienummer op de kop getikt maar het probleem blijft onveranderd, de motor start niet.

 

In de servicemanual vond ik volgende procedure voor het controleren van "8x blinks FI".

De voltage was niet zoals aangeduid in de handleiding (zie foto). Vermoed dat er ergens iets "geknakt" is in de kabelboom aangezien het probleem begon toen ik over een hobbelige spoorweg reed.

 

 

 

 

outofrange.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...