Ga naar inhoud

VFR800 rc46 FI probleem - technische hulp gezocht


CKvfr
 Delen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, VFRikus zei:

De computer geeft geen signaal door naar de gasklep positie sensor?

Lees ik dat goed?

VFRikus

euh ja... iets in de bekabeling zei hij... het zorgde ervoor dat er geen voeding doorkwam naar de TPS ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er dus geen kaas van gegeten. Verklaart de ECU defect en zegt dan dat er iets in de bekabeling niet goed is.

Je zegt nu trouwens zelf ook dat de voeding mist en in je vorige bericht had je het over een signaal wat niet aankwam. Heul iets anders!

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al van plan er 400 euro voor te bieden en op te halen. Aangezien het probleem prima opgelost kan voor weinig geld ;-)

 

moet alleen eerst terug komen uit Vietnam

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, AFS Motorparts zei:

Het loont de moeite om er voordat je er afstand van doet even een goede Honda-monteur te naar laten kijken.

Hoeft niet eens een Honda monteur te zijn, eentje die kennis heeft van motormanagement en kan meten met een scope.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bedankt allen, voor jullie feedback. Heb besloten dat ik er op dit moment niet meer de tijd en het geld voor kan opbrengen om deze motor te herstellen. Hij staat dus vanaf heden te koop aangeboden.
Ik had een topic geplaatst in de "te koop" sectie maar voorlopig heb ik nog niet voldoende "posts" om dit te kunnen doen.

 

Vraagprijs 500 euro. Op te halen in Ninove (Belgie) Voor meer informatie contacteer mij via pb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij verkeer van goederen en personen in Europa, maar toch jammer dat je in belgie woont; anders was ik zeker geïnteresseerd. De import procedures weerhouden mij. Deze motorfiets is naar mijn overtuiging zonder al te veel problemen rijdbaar te maken, maar er moet wel in alle rust even goed naar gekeken worden. Eigenlijk jammer dat je garagist daar de moeite/tijd niet voor neemt en bovendien je motor verder kapot heeft gemaakt. Ik zou daar geen zaken meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, VFoRever zei:

Vrij verkeer van goederen en personen in Europa, maar toch jammer dat je in belgie woont; anders was ik zeker geïnteresseerd. De import procedures weerhouden mij. Deze motorfiets is naar mijn overtuiging zonder al te veel problemen rijdbaar te maken, maar er moet wel in alle rust even goed naar gekeken worden. Eigenlijk jammer dat je garagist daar de moeite/tijd niet voor neemt en bovendien je motor verder kapot heeft gemaakt. Ik zou daar geen zaken meer doen.


Bedankt voor je eerlijke feedback, had hem graag aan je overgelaten maar helaas... De garage stelde voor om hem te laten opkopen voor export naar Polen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je garagist andere belangen heeft.
Mijn tip: Haal hem heel snel daar vandaan en kijk of er hier iemand is met kennis van zaken die eens een dagje langs wil komen om eens mee te kijken want volgen mij is hier meer kennis dan bij jouw garagist.
Waar in België woon je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ray zei:

Ik denk dat je garagist andere belangen heeft.
Mijn tip: Haal hem heel snel daar vandaan en kijk of er hier iemand is met kennis van zaken die eens een dagje langs wil komen om eens mee te kijken want volgen mij is hier meer kennis dan bij jouw garagist.
Waar in België woon je?


Ikzelf woon in Zottegem, Oost Vlaanderen. Jouw idee klinkt heel mooi, als er iemand bereid is mij te helpen zal ik een oplossing zoeken voor het logistieke probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon aan de grens van België (hemelsbreed 2,4km) maar op de verkeerde plek waardoor ik op 205 of 181km kom (die laatste schijnt 2 min langer te duren :huh:) uitkom.
Op zich ben ik iemand die geen enkel probleem heeft met afstand maar dit past helaas even niet in mijn drukke schema.
Maar misschien als je de topictitel aanpast en de OP bewerkt zodat het nieuwe plan meteen duidelijk is dan is er wellicht iemand dichterbij en/of minder druk.
Als er zich niemand meld en je hebt geduld dan kunnen we eventueel wel wat inplannen als ik het even wat rustiger heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Ray zei:

Ik woon aan de grens van België (hemelsbreed 2,4km) maar op de verkeerde plek waardoor ik op 205 of 181km kom (die laatste schijnt 2 min langer te duren :huh:) uitkom.
Op zich ben ik iemand die geen enkel probleem heeft met afstand maar dit past helaas even niet in mijn drukke schema.
Maar misschien als je de topictitel aanpast en de OP bewerkt zodat het nieuwe plan meteen duidelijk is dan is er wellicht iemand dichterbij en/of minder druk.
Als er zich niemand meld en je hebt geduld dan kunnen we eventueel wel wat inplannen als ik het even wat rustiger heb.

 

Heb je suggestie gevolgd en OP aangepast + titel. Ik bekijk om de motor op één of andere manier naar mijn privé te verplaatsen en te stockeren.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een goede computer liggen die van een Belgische vfr800fi af komt, enige wat ik niet weet is of ze allemaal 't zelfde zijn(voor de fi) de fi waar hij af komt had dacht ik een catalisator met lambda sensor.... Maar dit zou je kunnen proberen. 

 

Ook heb ik van diezelfde motor een kabelboom liggen, alleen zijn daarvan de stekkers aan de dashboard kant kapot, maar aan de ecu kant zijn ze heel. 

 

Ik kan dus niet 100% zeggen of het compatible is met jouw fi 

Voor 50,- euro wil ik 't best naar België versturen als je daar interesse in hebt. 

 

Laat maar weten als je daar interesse in hebt, moet je me maar even een pm sturen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...