Ga naar inhoud

spanningsregelaar vfr 800 fi 99 vervangen?


vinfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Onlangs kwam ik erachter dat mijn spanningsregelaar kapot was. De accu wou niet meer laden als ik mijn lichten aan had staan tijdens het rijden. 

via het forum kwam ik erachter dat het misschien wel eens aan de spanningsregelaar kan liggen.

Toen heb ik maar gelijk een nieuwe spanningsregelaar besteld alleen de stekkers komen niet overeen en er is een zwart draad te veel.

 

Kan ik de nieuwe spanningsregelaar gebruiken? of kan ik alle draden aan elkaar solderen behalve dan de zwarte draad die te veel is?

 

Weet iemand misschien hoe ik dit het beste kan doen.

 

Groeten,

 

Vincent

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je een SR voor het modeljaar 2000/2001. Het helpt als je een foto of typenummer plaatst. Solderen is sowieso de betere oplossing ivm de overgangsweerstand tussen de pinnen van de connectoren, wat soms resulteert in gesmolten connectoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reacties alleen is het probleem nog niet opgelost. Ik heb de nieuwe spanningsregelaar via marktplaats en het zou de goede moeten zijn volgens degene van wie ik hem heb ontvangen had me zelf foto's gestuurd met de stekkers die eraan zouden zitten. maar helaas toen ik het doosje opende bleek er toch andere stekkers aan te zitten.

 

Ik denk dat de nieuwe spanningsregelaar voor een andere VFR is ik gok met bouwjaar 00/01.

 

toen ik eenmaal de oude spanningsregelaar van de motor had gehaald bleek al dat er wat de connectors van de gele draaden was geknoeid.

 

Maar nu komt eigenlijk mijn vraag kan ik nu alles gewoon kleur op kleur solderen behalve de zwarte want die is over.? wat doe ik dan met de zwarte draad?

 

of is het gewoon nu gewoon een nieuwe bestellen en de andere spanningsregelaar weer op marktplaats zetten?

 

groet,

 

Vincent

20190502_185351.jpg

20190502_185406 (1).jpg

20190502_185427.jpg

thumbnail_20190502_185250.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleur op kleur solderen en de zwarte draad niet aansluiten, dan moet het werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...