Ga naar inhoud

Voorvorkolie verversen


Bas750
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoekfunctie gebruikt.... nada. (Ligt mss aan mij), Haynes er op na geslagen: mja... veel wijzer word ik er niet van; ik wil ze niet reviseren, gewoon onderhouden, en dit hoort bij onderhoud. Is er iemand die me kan vertellen hoe je dit nou eenvoudig doet( ja, heb wel handige handjes en gereedschap) inhoud, afmeten en olie is me wel duidelijk.

 

Bas.

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorwie[ van de grond door middel van een krik onder de uitlaatbocht voor of een andere handige manier ,dan remklauwen eraf vervolgens voorwiel  eruit spatbord eraf .

Dan clipons en bovenste kroonplaat lossen ,daarna de grote moerdop boven op de poot een tikje los zodat als je de poot eruit hebt deze makkelijk los te halen is .

dan kun je de onderste bouten van het t-stuk  lossen en de poten eruit halen als je de ring die boven de clipon zit hebt verwijderd.

 

nu heb je de poten eruit en kun je de bovenste dop eruit schroeven doe dit met enige druk naar beneden want de dop schiet iets omhoog.

 

dan kun je de dop van de cassete afhalen veer eruit en leeg kieperen en uitlekken.

een beetje pompen met de cassete  zodat alle olie ook daaruit is.

 

en alles weer omgekeerd erin ,kind doet de was.

 

tip ,als het voorwiel eruit is is dat een mooi moment om de voorpoten beet te pakken en heen en weer te draaien om te voelen of je balhoofdlager niet is ingeslagen ,dit voel je namelijk nog beter zonder het gewicht van het voorwiel erin.

 

Sucses:thumpup:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het originele Honda WPH op deze site download dan gaat het vast wel lukken! Het is niet heel veel werk, maar je moet inderdaad wel even weten hoe en wat. Oh ja, en daarna wel alles netjes met het juiste moment vastzetten!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Helder en duidelijk! Thnx!

(En waar vind ik de download?) Op moment natrekken is evident😉.

 

Bas.

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen leden van de VFR Club kunnen die handleiding downloaden.

Met behulp van dat geld word ook dit waardevolle forum in de lucht gehouden.

aangepast door Aficior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is op het forum ook een en ander gedeeld.
Maar lid worden is voor veel meer de moeite waard ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook naar de sleuteldag komen om daar het onderhoud uit te voeren.

Er zijn genoeg mensen die je kunnen begeleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Aficior zei:

Alleen leden van de VFR Club kunnen die handleiding downloaden.

Met behulp van dat geld word ook dit waardevolle forum in de lucht gehouden.

Dit idee had ik al😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik je dat moest vertellen. Ik wilde er vooral mee voorkomen dat jij je rot zou gaan zoeken naar die informatie, maar het niet zou kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zoeken maar ik heb hem pas nog gedownload via een link op 't forum zonder dat ik lid ben, dus 't staat er wel ergens op. 

 

Ik wil niet ontmoedigen om lid te worden overigens

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, crossrunner zei:

Deze waarschijnlijk

Tenzij de voorpoten gelijk zijn aan de rc36, nope. Maar bedankt!

Bas.

5 uren geleden, Aficior zei:

Sorry dat ik je dat moest vertellen. Ik wilde er vooral mee voorkomen dat jij je rot zou gaan zoeken naar die informatie, maar het niet zou kunnen vinden.

👍🏻 Geeft niet, ik had al een vermoeden😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...