Ga naar inhoud

Kuipboutenspul


CasparGTL
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag ecen bij een automaterialenhandel en 2 motorzaken langsgeweest maar die hadden niks.

Dus nu bij CMS een en ander besteld. Kost wat maar....

De achterkant zit tijdelijk goed vast met wat ik had liggen en de rest komt eraan.

Jammer dat de grote platte kop in de zijkant onder de buddy niet meer past, schroefdraad is verdwenen (...) dus daar heb ik een grotere bout ingezet. Niet fraai maar ala. Vlak onder de buddy zaten ook twee bouten maar die waren verdwenen en ik weet niet welke daar horen. OOk tjdelijk opgelost. Ze hebben hetzelfde schroefdraad als de kuipruitbouten dus daar heb ik er 2 extra van besteld.

Dan nog een paar studs besteld die ook afwezig zijn.

Onder de bovenkuip zit zo'n plastic plaatje en dat zit vast met onduidelijke schroeven (4). (zie foto) ER zit wel een kruiskopje in maar die lijkt in het niks te draaien en het is nogal gammel. Daarvoor moet ik de zaak open maken denk ik, ik kan het zo niet zien.

Afijn, zoals gezegd, de boel zit in ieder geval vast. Er ontbreken nog diverse bevestigingen waar het kuipwerk beschadigd is maar het heeft geen zin om daar loos schroeven/bouten in te draaien, die houden niks meer vast. :)

 

onder buddy links klein.jpg

onder buddy rechts klein.jpg

plaatje klein.jpg

zijkant tijdelijk klein.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plastic dingetjes heten trimclips en zijn een soort van kruising tussen een bajonet en een kliksluiting.

Er zal wel vuil in zitten maar normaal hoort het middenstuk bij een kwartslag naar buiten te komen en dan kan je hem er zo uittrekken. Bij terugsteken is het een kwestie van op de rand tot onderaan duwen en dan het midden weer indrukken tot hij vastklikt.

Als hij niet naar buiten komt dan voorzichtig met de nagels proberen het middenstuk naar buiten te trekken tijdens het draaien met een schroevendraaier.

Op sommige plekken wordt er mogelijk ook gebruik gemaakt van zogenaamde wellnuts, dat zijn stukjes messing schroefdraad in een rubber huls. Wanneer je die aandraait dan druk je een stuk rubber naar buiten (trompetteren) waarmee je de boel vastklemt. Dit is een flexibele verbinding om scheuren van het plastic door werken tegen te gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...