Ga naar inhoud

Ik verkoop mijn VFR1200F DCT en de uitlaat kleppert


Valanar
 Delen

Aanbevolen berichten

Johan had mijn motor een paar jaar geleden in onderhoud en volgens mij had hij een kabeltje in de uitlaat losgemaakt zodat hij wat mooier geluid zou laten horen :)

 

Mijn pijn in mijn hart moet ik de motor verkopen (het wordt mij medisch sterk afgeraden) en het moment is nu daar: Ik heb een koper gevonden. Deze mogelijke koper vraagt zich af of dit makkelijk te herstellen is, want hij vindt dit geluid niet mooi (er zit een tik in bij stilstand).

 

Bij een garage in de buurt moet ik 3 weken wachten voor een afspraak, en zelf ben ik niet erg technisch.

 

Iets staat mij nog bij dat Johan mij liet zien hoe dit werkte maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken. Was het zo'n "drive by wire" kabeltje? Kan ik daar makkelijk bij of moet ik alles open maken?

 

Kan iemand mij (@Johan zelf wellicht) vertellen of dit makkelijk te herstellen is? Of hoe lang een dealer hier mee bezig mee zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wss heeft Johan het kabeltje van de servo losgehaald zodat de uitlaatklep altijd open staat.

Als je het zadel eraf haalt zie je de servo rechts in de zijkant zitten (met een witte kunststof schijf). Je kan het kabeltje er weer inhaken net als van een handrem van een fiets. Wss moet je even het zijkapje eraf halen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd zoals vfr noob het zegt.
Enkel goed zien in welke richting de servo gestuurd wordt als je het contact aanlegt.

Kabeltje moet dus in dezelfde richting er op/in gelegd worden, zodat de servo de klep kan opentrekken.

Je kan zachtjes dit plastiek wiel iets terugdraaien om het kabeltje er in te plaatsen.

Kan een kind van 4 zelfs :yes: of.....zelfs ik kan het :1210:

Een andere mogelijkheid is, het kabeltje gewoon strak aantrekken en met een Tiewrap vastleggen.
Ziehier de pdf van Akrapovic, ter illustratie.

https://www.cyclegear.com/assets/0000/2894/akrapovic_slip_on_exhaust_honda_vfr1200_f20102013.pdf
 

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij gelukt, hij tikt niet meer :D Dank jongens!

 

Plaatje hieronder. Johan had hem inderdaad vastgezet met een tie-wrap, dat duurde ff voordat ik het doorhad. Die heb ik losgeknipt en het metalen draad met die ijzeren kop heb ik in dat witte plastic ding gedrukt. Motor gestart: geen getik meer, loopt als een zonnetje.

 

HeMLUE1.jpg

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...