Ga naar inhoud

RC36-II slaat niet aan


bugboy
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn buurman heeft nog een nette RC36-II staan en die wil die gaan verkopen, want hij rijdt er nooit op. Probleem is alleen dat die niet wil starten en dat doet de prijs geen goed. Aangezien ik ook jaren een RC36-II heb gehad maar even gekeken wat er aan de hand kan zijn. De motor is vorig jaar rijdend weggezet, maar start nu niet meer. Ik heb de volgende zaken gecontroleerd:

 

  • Er zit genoeg benzine in de tank en de startmotor draait prima rond.
  • Benzinekraan staat open en de benzinepomp geeft benzine. Overigens begint deze niet meteen te lopen als ik de motor op contact zet, maar pas als ik de startmotor activeer. Bij mijn BMW gaat de pomp altijd even kort lopen als ik de motor op contact zet. Maar bij het starten komt er benzine uit de uitgaande slang, dus ik vermoed dat de benzinepomp werkt.
  • Ik heb de tank gelicht en het luchtfilter verwijderd. Vervolgens een beetje benzine in de carburateurs gespoten en de motor geprobeerd te starten. De motor slaat dan wel even aan, maar sterft weer af.

 

Ik vermoed dat de benzine in de vlotterkamer is vergomd door het langdurig stilstaan. Ik had de ijdele hoop dat het kortdurend starten het een beetje los zou krijgen en dat de motor zou gaan lopen (desnoods op 3 cylinders). Dan had ik een flesje Forté reinigingsmiddel toegevoegd en kijken of het weer zou gaan lopen.

 

Ik heb geen WPH dus ik durfde het niet aan om de motor (van een ander) verder uit elkaar te sleutelen. Denken jullie dat ik op de juiste weg zit en is er ergens een WPH van deze motor te krijgen? Volgens mij heb ik die vroeger gehad, maar het is zo lang geleden dat ik het me niet meer kan herinneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo HIER vind je wel wat je nodig hebt succes ermee

aangepast door klein
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euro95 is niet heel lang houdbaar dus ik zou maat eens beginnen met verse benzine en vergeet daarbij niet de carbs af te tappen en eventueel te reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, klein zei:

Hallo HIER vind je wel wat je nodig hebt succes ermee

He, hallo. Lang geleden 🙂 Zag dat jij nog altijd op de VFR-750F rondtoert. Eigenlijk de beste keuze, want al het andere haalt het kwalitatief toch niet met de VFR. WPH gedownload. Ga eens even kijken. Thnx...

aangepast door bugboy
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik de carburateurs helemaal uitbouwen als ik ze enkel eerst eens wil aftappen? Als ik het WPH bekijk staat er dit bij het verwijderen van de carbs:

image.thumb.png.9c974e5ab7fec82a5a6043fe77ca677d.png

Dat lijkt er op dat ik eerst de carbs moet aftappen en dan moet verwijderen. Het zal aan mijn beperkte kennis liggen, maar weet iemand hoe ik die carbs kan aftappen of moeten ze er toch eerst helemaal uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderaan de carburateurs zitten de vlotterkamers en daar zitten aftap schroeven in. Deze kun je er uit draaien met een schroevendraaier en dan lopen de carburateurs leeg. Er zijn vier carburateurs met elk een vlotterkamer en aftapschroef. Het is wijs om alle oude brandstof uit het systeem te halen, dus alles wat er naast de vlotterkamers nog in de tank, benzineleiding en benzinefilter zit. Dit gaat het makkelijkst als je de tank er af haalt. Dan verse benzine met een reiniger in de tank en als ie dan wil starten een stuk gaan rijden. Niet te ver van huis(vor het geval dat..), maar ook niet te kort. Ik zou iig een kwartier/20 minuten rondjes in de buurt van thuis rijden om te kijken hoe ie loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...