Ga naar inhoud

Slechte verrassing onder carb


mahey
 Delen

Aanbevolen berichten

zijn de zuigerveren nog wel goed?  Kleppen haal je er zo uit met een klepveertang.  Dan ff de kleppenzittingen inschuren met de juiste pasta
Om de zuigerveren na te kijken moet ik nog eens verder blok uiteen halen. Ik zie niet direct een reden waarom deze niet goed meer zouden zijn, heb wel compressie niet gemeten voor ik cylinderkop afnam. Cylinderkamer is wel OK en er was nergens meer dan die opervlakkige roestsmurrie die waarschiknlijk via luchtfilter door carb is gekomen (was recent, vorige eigenaar had karcher er op gezet voor hij de boel verkocht na 8 jaar stilstand)

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het een vreselijke klus.  Maar die veren roesten als een malle maar een aanwijzing is een rand in de cilinder op de plek waar ze zaten. Is die er niet dan valt het wel mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vfr blok zover uiteen halen, dat de zuigers er uit kunnen is heel veel werk en kost je aan pakkingen en krukaslagers e.d. meer, dan een gebruikt blok. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het bij cylinderkop, als er dan nog een probleem zou opdagen zie ik nog wel wat beste optie is, eerst zien dat alles verder in orde is. Voor een motorfiets die ik in stukken gekocht heb zal ik zeker nog genoeg werk hebben...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...