Ga naar inhoud

Derde (3e) versnelling ligt eruit vfr 800 fi


Jongste
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal, onlangs een mooie vfr 800fi 98 gekocht. Van een echte liefhebber geweest en netjes op gepast.

helaas na wat kilometers had ik graag gewild dat ik hetzelfde had kunnen zeggen. 

 

Gisteren een onschuldige val gehad in het gras waardoor knipperlamp rechtsvoor is afgebroken en een scheurtje in de kap heb. Balen! Maar vandaag tourtje gemaakt en bij het optrekken vanuit de twee naar de drie een klap en derde versnelling nu weg.

 

bij het opschakelen van de twee naar de drie lijkt het of hij in de vrij loopt. Dus geen aandrijving meer. Daarnaast heb ik wel een 4/5/6.

 

iemand dit eerder gehad? En misschien ook een engels werkplaatshandboek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ik die dat ook gehad heeft. 

Niet meer mee rijden. 

 

Aan de tandwielen in de bak zitten nokjes, deze zijn er af gebroken waardoor 't tandwiel niet meer pakt. Lees bovenstaande link maar even door. 

 

Repareren, 2 dagen blok in en uit en tot een week om de bak te fixen. 

 

Ik ben er niet aan begonnen en heb een donor blok gekocht en deze gewisseld. 

 

Wil je 100% bevestiging dat dat 't is, carterpan los halen dan vind je daar de onderdelen (nokjes) vanzelf in je carterpan. 

Maar dit is een 99,999999% zekerheid 

 

Ik weet 't dit is even slikken! 

 

Hoe zit 't met je sleutel ervaring? 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reactie. Ik denk ook dat de zogenoemde ‘dogs’ zijn afgebroken. Wat is het gevaar als ik rustig blijf rijden? Donor blok lijkt mij de oplossing wat in het volgende weekend is op te lossen. Mijn sleutelervaring is bar weinig. Vroeger veel aan scooters en schakelbrommers gesleutelt en ben nu met mijn audi bezig (turbo vv). Dus met motors geen ervaring. Lijkt mij dat als je basis principes begrijpt overal wel uit te komen valt. 

Het enige is dat de auto snel klaar moet zijn en de motor dus nu ook aan de beurt is een donor blik de ‘snelste’ oplossing is. Iemand een idee hoeveel een donorblok kost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden niet meer doen, een van die onderdelen, of stukjes kunnen overal tussen komen en dan is het mogelijk een vastloper of heel 't blok op een hoop. 

 

Je moet soms even geluk hebben, ik had een blok compleet in een frame met alles erop en eraan voor 125,- euro. 67d km erop. Maar deze loopt nu al twee jaar perfect, blokken zijn bulletproof kan je misschien net zoals ik 't voordeligst bij een particulier scoren. 

 

Je kan ook de bak repareren maar dat is wel wat gevorderd sleutelen, zeker niet onmogelijk. Alleen een bak tw set kost je ca 75,- euro (sloperij) blokken koop je met inruil van je oude blok ook bij een sloop voor ca 250,- euro maar dan heb je een kaal blok waarbij je allerlei delen over moet zetten. 

 

Als je een beetje handig bent is een blok wisselen heel goed te doen, hier op 't forum krijg je alle hulp die je nodig hebt, en twee goede sleutel handen heb je al zo te lezen. Ik ben net zo als jij begonnen en heb 't ook helemaal zelf gedaan. 

 

Als je mijn topic doorleest staat ook nog een prijslijstje van wat ik ongeveer kwijt was aan onderdelen. 

 

Gewoon aanpakken dat ding, is een uitdaging maar top als hij straks weer rijd! 

 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tipje.... Vervang gelijk je thermostaat als je er toch bij kan, die zit echt op een kut plek. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja roger. Heb even gekekencopct werk vandaag en contact gehad met diverse mensen. Volgende week ga ik 3 weken naar Denemarken. Daarna zal ik er eerst een donor blok in lepelen. Weten jullie of er verschil zit tussen de 98 en 99 stekker aansluitingen en die van 2000 en 2001. Anders worden mijn zoekacties nog specifieker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blok zelf is identiek, alleen de kabelboom is anders van een 00/01 model. Ik had zelf een uit België, 99 met catalisator en mijne is uit 98 zonder cat. Dus zolang 't maar geen vtec blok is past 't altijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...