Ga naar inhoud

Gashendel blijft hangen


Kribbe
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekeind heb ik grip puppies gemonteerd om te proberen of dat fijn rijdt. De originele handvatten zijn wat dun; mijn hoop is dat de puppies wat minder snel uit mijn handen glijden tijdens lange vermoeiende vakantieritten. Bovendien kunnen ze de hoogfrequente trillingen wat dempen.

 

Enfin, zo gezegd zo gedaan, de grip puppies zitten erop na veel gesjor, een paar druppels zeep en een sloot water. Het valt me nu echter op dat mijn gashendel blijft hangen. Handig wel, zo'n cruise control, maar ik ben bang dat de zeep wat teveel vet heeft weggespoeld onder de hendel vandaan en dat dit, in combinatie met de extra druk die de puppies nu uitoefenen, teveel wrijving oplevert om direct terug te veren.

 

Is dit aannemelijk en zo ja, kan iemand mij vertellen hoe ik de gashendel eraf krijg zodat er wat vers vet tussen kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet geeft allen maar meer weerstand. Ik denk eerder dat de grip puppies ergens tegenaan schuren.

Met 2 schroeven kan je de bedieningsunit losmaken waar de gashandle in zit maar kijk eerst eens of de grip puppie niet klemt op de trillingsdemper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De puppy zit zeker niet tegen de demper aan, heb deze keurig ingekort zodat hij binnen het rubberen handvat valt. Ik moet er bij vermelden dat de gashendel voor montage ook al niet helemaal soepel zijn weg terug vond. De puppy geeft net het beetje extra klem waardoor hij nu blijft hangen, denk ik.

 

Maar door de unit aan de kop van het handvat los te schroeven kan het hele zooitje eraf dus? Ga ik dat eens doen van het weekeind, dank.

aangepast door Kribbe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het handvat zit om een kunststof buis en die druk je met een grip puppie echt niet in zodat het met weerstand biedt. Dan moet dan echt door 1 van de uiteinden komen.

Als je wilt smeren dan de boel goed schoonmaken en opnieuw anderen met een teflon smeermiddel of een dun vet maar de voorkeur heeft teflon omdat dat een vuil afstotend middel is een vet juist vul aantrekt/vasthoudt en dus al snel weerstand gaat bieden.

Bij loshalen wel goed opletten want de gaskabels lopen daar ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de grip pupies niet tegen de stuurgewichten aankomen, je moet ze namelijk iets inkorten.

Dan ligt het zoals Ray aangeeft o.a. aan de wrijving van de kunststofbuis in het handvat.

Andere mogelijkheid is nog dat je gaskabels stroef lopen en dat je deze even moet smeren. Een derde mogelijkheid is nog de hoofd carburateur.

Dit is degene waar de gaskabels aan vast zitten. De as door de carburateur wil wel eens viezigheid opnemen, en dan is de druk

veer die gasklep doet sluiten niet sterk genoeg meer voor alle gecombineerde weerstand.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...