Ga naar inhoud

Winterproject (bijna) klaar: VFR 800 FI / Vtec combi


Motochaly
 Delen

Aanbevolen berichten

Vorig jaar liep ik bij toeval aan tegen een VFR vtec schademotor. Omdat bij mijn motor (800 fi) de uitlaatbochten doorgeroest waren en de remschijven bijna versleten kon ik hem voor de onderdelen wel goed gebruiken. Tijdens het demonteren van de motor kwamen de plannen om het complete kontje over te zetten. De dubbele uitlaten en het kontje van de vtec vind ik altijd al wat mooier en moderner ogen dan die van een fi.

 

Uiteindelijk bleek het wel wat meer werk dan verwacht. Naast het aanpassen van het subframe ging er een hoop tijd zitten in het maken van nieuwe remleidingen. Uiteindelijk nog het verplaatsen van de ecu en spanningsregelaar waardoor de hele draadboom moest worden omgegooid. Er kwam nog veel meer bij kijken, maar dat waren de meest tijdrovende klusjes.

 

Het heeft bij elkaar de nodige avondjes en weekendjes gekost, maar ik ben zelf erg blij met het resultaat!! :D

 

4NoYkLY.jpg

 

g3O1cZB.jpg

 

Uglu9VN.jpg

 

MvJpRlY.jpg

 

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes, en verwarrend als je gespot wordt:coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon je 't achterframe van de vtec niet gewoon aan 't fi blok schroeven? Of is dat anders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...