Ga naar inhoud

Originele uitlaat VFR 750 1993 vs aangepaste


Robbar
 Delen

Aanbevolen berichten

:mellow: even een vraag voor de Forum beheerder waarom geen "Uitlaat topic op het techniek Forum"

 

Na de aankoop van de  "Groene " vorige week melde mijn motormaatje (oud Honda monteur) me al dat de originele uitlaat niet meer origineel was maar aangepast. 

Dit was duidelijk te horen volgens hem en na onderzoek zagen we dat de onderkant van de uitlaat opnieuw was gelast. Duidelijk geen Honda las volgens hem.:nono:

r9rXkEEw_n2TJze2eCJlGktsP-uUfm6s4-VtPbdy

 

Zijn advies was toch te kijken of er ergens een originele te koop was om zonder problemen door het buitenland te kinnen rijden. Nu rij ik zelf al sinds 1999 op mijn verbouwde chopper met open Vance and Hines uitlaten door heel Europa zonder problemen . Kwestie van als het nodig is rustig met de rechterhand haha.

Maar toch benieuwd naar het originele geluid toch Via Marktplaats voor 20 Euro een harde originele uitlaat kunnen scoren. 

 

PYPtJsVFmnmu0E7uabYw7VamR1UwJYFeObyLJUz0

 

YtKvwOi6qK1uk1nbFtRmzS0UNiH9LG-iu_Mw4GHd

 

Deze goed schoongemaakt met Brillo sponsjes en het uiterlijk was weer goed. Het aansluitpunt ga ik nog even stralen en opnieuw in de hittebestendige lak zetten.

Maar benieuwd naar het originele geluid gelijk gemonteerd.

Hoor de verschillen :

Eerst de originele : https://photos.app.goo.gl/iAZdep1N9MqvMtJm9

DjUNeg4RDSEd8PZWtbgTdIzXbbGO9qclEaUNQPVS

 

Nu de aangepaste https://photos.app.goo.gl/9mWwpAA1YnNsyRiV8

yoJ0nFAPeu51YomOKsrDBOh7lnrAusWNiYQw1ePh

 

Ja jammer van het deukje ....  maar een veel zwaarder (voor mij mooier) geluid. Na bestudering van de uitlaat was te zien dan het binnenwerk netjes met een boor 2 maal was doorboord.

Is dat een gangbare methode die meer hier gebruikt wordt ?

 

HmNUdXW3jBr3Vb3Kpx3IoTsH4xvGx7l5U_BGuH-2

aangepast door Robbar
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...