Ga naar inhoud

verwijderen Californische milieu toestanden


Erik LWD
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn VFR (700) staat al veel te lang uit elkaar ivm een benzinelek. Dat is onderhand gerepareerd, maar nu de carbs er toch af liggen was het het moment om de milieu (evap en zo) boel er af te halen. 

 

Voor het grootste deel leidt dit niet tot problemen, maar er lopen twee buisjes naar het blok (net boven twee uitlaatbochten) en die moeten afgedicht worden. Hoe is nu de vraag.

 

V4 dreams (Joe Nelson) stelt dat je de boel tapt en er een schroef in draait met epoxy. Zo vlakbij de uitlaat vraag ik me af hoe goed dat houdt. Ik zat te denken aan dicht laten lassen of een plug er in hardsolderen.

 

Ik heb alleen wat moeite om iemand te vinden die kan hardsolderen. Tips?

 

 

img-0933.jpg?250

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Epoxy houdt dat niet, maar tappen en een bout er in doet het prima.

Hardsolderen is m.b.t temperatuur ook op het randje.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

plug erin met juiste kit die bestand is tegen hoge temperaturen is ook een mogelijkheid. Er is kit die bestand is tegen 700+ gladen maar ik weet niet precies hoe warm het wordt op die plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blok zal niet veel warmer dan 100 graden worden, uitlaatgassen kunnen richting de 900 graden gaan.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik het begrepen heb gaat deze leiding direct naar de uitlaat. Hij monteert er ook vlak boven. Het principe zou zijn dat de schadelijke gassen in de uitlaat alsnog verbranden. 

 

Ik zal eens op zoek naar een geschikte tap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu rap die motor in elkaar zetten, zodat je weer kunt rijden. Er wachten nog wat Drentse en Overijsselse slingerwegen op je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren in elkaar gesleuteld en vandaag een uitgebreide testrit gemaakt. Ik heb Friesland, Overijssel en Drenthe gezien en in de verte Groningen 🙂 Ik heb het idee dat hij beter rijdt bij lagere toeren. Zal wel last gehad hebben van valse lucht. 

 

Voor wie het interesseert:

 

Ik heb het koolfilter verwijderd, de vacuümkleppen, alle slangen en leidingen die er aan vast zaten. Het lijkt op het eerste gezicht veel complexer dan het uiteindelijk is. 

 

- De leidingen naar het blok zijn afgedopt (dicht gelast)

- De 5 ventilatie openingen op de carburateurs zijn afgedopt met rubber dopjes. 

- De slangen naar de synchronisatie openingen bij de inlaat zijn vervangen door schroefjes. 

- De ventilatie van de tank heeft een nieuwe leiding die op een veilige plek onder de motor uitkomt. 

- De extra aansluiting van het luchtfilterhuis is afgedopt.

 

Ik moet alleen nog eens op zoek naar een set nieuwe inlaatrubbers voor een normale prijs. Ik ben ze nog niet tegengekomen eerder onder de 100 euro. 

 

aangepast door Erik LWD
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...