Ga naar inhoud

(brandstof?)leidingen onder zadel worden heet


ProXius
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn VFR750 RC-36 2 is altijd netjes onderhouden en laatst naar de garage geweest voor groot onderhoudt. Toen ik hem weer thuis had staan, was er de volgende dag aardig wat vloeistof (leek benzine) gelekt langs de linkerkant af. Mijn verklaring was dat de toegevoegde additieven om de leidingen te reinigen samen met de volle tank tot overstroming hebben geleid.

 

Nu blijkt bij volgende langere ritten mijn kuip aan de linkerzijde gesmolten te zijn en steeds weer warm te worden, net onder mijn zadel. Het lijkt er op dat één rubberen slang (brandstof?) deze hitte veroorzaakt; deze lijkt ook wat te hebben gelekt. Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

 

1199196408_Leiding2.thumb.jpg.fe0a704f2906a565f3c873c48dbfd671.jpg494153532_Leiding1.thumb.jpg.c4bfabdd353ad0282d0aa27138a5bf3b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leidingen zullen niet zo warm worden, denk eerder de brandstofpomp

Link naar reactie
Delen op andere sites

brandstofslang is indien nooit vervangen waarschijnlijk wat hard na 25 jaar en als je daar dan een nieuwe benzinefilter op aansluit zou het kunnen zijn dat die niet helemaal mooi afsluit en dus lekt. Sowieso, verharde benzineslang is niet ideaal om mee te rijden en kost maar een paar € per meter.

Dat deze warm worden lijkt me heel onwaarschijnlijk en deze zouden dan even snel of zelfs sneller smelten dan de kuip.

zoals @Cock zegt eerder de brandstofpomp (spanningsregelaar was toch aan de rechtse kant dacht ik, toch zeker op de rc36i) en als deze te warm zou worden kan de leiding ook wat bensine gaan lekken maar volgens jou fotos komt de lek van hoger.

is de motortemp verder OK?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties. Spanningsregelaar of accu leek mij ook sterk vanwege de afstand tot de specifieke locatie waar de kuip dus van binnenuit zo heet wordt. Die plek bij de kuip zit dus bij de 'zweetplek' van de onderste slang. Daar zie ik verder geen apparatuur in de buurt dus vandaar mijn verwachting dat het daar zou moeten zitten. De leiding zou iig minimaal dezelfde temperatuur moeten krijgen. Zoals jullie merken ben ik geen sleutelaar dus het is ook een beetje zoeken zo.

De motortemperatuur heb ik laatste keren niet op gelet, dus dat kan ik wel doen (hoewel er mee rijden nu niet heel comfortabel voelt). Het gaf visueel in ieder geval geen alarmbellen bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het evt ook kan zijn dat door de lekkende brandstof je kuip smelt, en dat door deze chemische reactie er warmte ontstaat, hoofdzaak is dat je iig de slangen vervangt zodat het niet meer lekt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Echt heet lijkt dit stuk niet te worden. Inderdaad Cock, verklaring lijkt dat bij warmte, mogelijk door de brandstof die ooit gelekt heeft, het plastic zacht wordt. Balen dus maar er lijkt geen technisch probleem, aangezien er geen brandstof meer lekt na die ene keer.

aangepast door ProXius
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...