Ga naar inhoud

Bijna niet meer ontkoppelen


Lex
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wou van middag even me voor. Tand wiel Controleren om. Dat ik wat geluidjes hoorde en dacht dat het daar weg kwam dus kapie los gehaald de boel even schoon gemaakt en met me. Stone hooft de kopelingdrukstift of hoe zoon din ook heet er uit getrokken en laater weer terug gezet ales weer in elkaar maar als de. Motor nu loopt en ik. Trek me koppeling in en zet hem. In de versnelling dan slaatie af en als ik. Hem op. De bok. Heb staan in de versnelling dan draait het wiel ook erg zwaar

aangepast door vroembert
Titel aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij afslaat als je hem in de versnelling zet kan komen door de jiffy schakelaar als de jiffy niet of niet hellemaal is ingeklapt.

 

Als hij op de bok in de versnelling staat draait hij zwaar zeg  je ,bedoel je dan met motor uit of aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jiffy was in geklapt en als hij op de bok staat staat de motor uit en wel in de versnelling en als ik dan de koppeling in knijp en draai het wiel draait hij erg zwaar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je niet per ongeluk het snoertje van je jiffy tussen dat kappie van je voorkettingwiel ertussen geschroefd waardoor de draad massa maakt waardoor hij afslaat en dus ook niet goed aansluit op het blok waardoor hij niet volledig ontkoppeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Em dat zou misschien wel kunen moet ik vrijdag maar even naar kijken ik laat hetje weeten als het gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de drukstift uit de koppelingscylinder hebt getrokken dan is de kans groot dat er koppelingsvloeistof is weggelopen en dan zal je motor niet meer ontkoppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, crossrunner zei:

Als je de drukstift uit de koppelingscylinder hebt getrokken dan is de kans groot dat er koppelingsvloeistof is weggelopen en dan zal je motor niet meer ontkoppelen.

Ik bedoel de lange drukstift die door het blok gaar daar zit tog geen koppelingvloeistof 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de motor in de versnelling staat draait het wiel sowieso zwaar ook als je de koppeling in trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verschillende motorfietsen zit er tussen de koppelingsdrukstift en de slave-cilinder van de koppeling nog een metalen balletje.
Die valt er gemakkelijk uit, waardoor de koppeling dus niet meer volledig vrij komt.

Ik heb uit mijn hoofd geen idee of dit bij jouw VFR ook zo is......

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RoelNL zei:

Als de motor in de versnelling staat draait het wiel sowieso zwaar ook als je de koppeling in trekt.

Maar niet zo zwaar dat alsje de motor in de versnelling zet hij af slaat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cock zei:

@Frank bij de V-tec niet. 

Weetje dat zeker wand dan is het dus waarschijnlijk aleen het kapje goed monteren en dan moete het weer doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lex zei:

Maar niet zo zwaar dat alsje de motor in de versnelling zet hij af slaat 

Slaat de motor direct af of gaat die hikken en bokken en slaat dan af?

 

Er zijn een antal mogelijkheden.

 

Situatieschets.

 

Achterwiel van de grond (mbv middenbok).

 

1. Motor in 1e versnelling, motor valt dan uit. Kan elektrisch probleem zijn, de jiffy microschakelaar blijft hangen of een massa probleem of beide. Kijk naar routing van de kabel.

 

2. Achterrem blijf hangen, waardoor de motor te hard moet werken en dus uitvalt (zeer onwaarschijnlijk maar wel mogelijk). Test is simpel, zet de motor in N en draai aan het achterwiel, is er een heel grote weerstand (je moet echt kracht zetten om het wiel te laten draaien) dan is de achterrem blijven hangen.

 

Situatie met achterwiel op de grond.

3. Motor draait, je schakelt naar zijn 1e versnelling, motor begint lager in toeren te komen en slaat af. Zeer waarschijnlijk lucht in koppelingscilinder. lucht is comprimeren waardoor de veren in de koppelingskorf enigszins aangedrukt blijven en je dus eigenlijk een actieve versnelling houd wat niet moet maar met lucht in je systeem is dat zeer zeker mogelijk. Oplossen door de koppelingscilinder fatsoenlijk te ontluchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, RoelNL zei:

Slaat de motor direct af of gaat die hikken en bokken en slaat dan af?

 

Er zijn een antal mogelijkheden.

 

Situatieschets.

 

Achterwiel van de grond (mbv middenbok).

 

1. Motor in 1e versnelling, motor valt dan uit. Kan elektrisch probleem zijn, de jiffy microschakelaar blijft hangen of een massa probleem of beide. Kijk naar routing van de kabel.

 

2. Achterrem blijf hangen, waardoor de motor te hard moet werken en dus uitvalt (zeer onwaarschijnlijk maar wel mogelijk). Test is simpel, zet de motor in N en draai aan het achterwiel, is er een heel grote weerstand (je moet echt kracht zetten om het wiel te laten draaien) dan is de achterrem blijven hangen.

 

Situatie met achterwiel op de grond.

3. Motor draait, je schakelt naar zijn 1e versnelling, motor begint lager in toeren te komen en slaat af. Zeer waarschijnlijk lucht in koppelingscilinder. lucht is comprimeren waardoor de veren in de koppelingskorf enigszins aangedrukt blijven en je dus eigenlijk een actieve versnelling houd wat niet moet maar met lucht in je systeem is dat zeer zeker mogelijk. Oplossen door de koppelingscilinder fatsoenlijk te ontluchten.

Rem loopt 100 % niet aan lucht in de koppelingvloeistof lijkt me beetje raar wand heb er voor die tijd nog me gereden en werkt hij prima maar ga van hrt weekend even kijken naar jiffy schakelaar en kabels maar eerst maar is kijken of ik het zij kapje er wel. Weer goed op gezet heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al eens een paar keer flink gepompt met de koppeling?

Bij het demonteren heb je als het goed is de zuiger teruggeduwd dus misschien dat die nog niet ver genoeg naar buiten is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...