Ga naar inhoud

Crosstourer windscherm


MarcelM
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

 

Wat zijn jullie ervaringen met het upgraden van het originele windscherm? Ik ben 1,75m en ondervind enige turbulentie met het originele scherm (in de hoogste stand).....

Er zijn vele mogelijkheden...Ermax, Givi, etc

 

Ik hoor graag van jullie,

 

Gr. Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een originele Honda touring liggen maar ik weet niet of die op die van jou past aangezien je het over standen hebt. Ik vermoed dat je een 2016 of later hebt en ik een 2012 (die heeft dus nog geen verstelbare ruit).

Maar je mag hem eens passen en als hij past proberen, Beek ligt om de hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij met de GIVI Airflow, prettig scherm voor mijn 1,78 maar met een 3 cm verlaagd zadel dus zal aardig overeen komen.

Hij is niet mooi, maar werkt goed.  Je zit eigenlijk uit de wind aan de voorkant.

Het tweede deel is af te stellen zoals je wilt en bij warme dagen compleet te verwijderen.

 

Wel krijg je wind via de zijkant op je die voor wat turbulentie zorgt. Maar in totaal is het een prettig scherm.

 

af1110_2.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, frank_b zei:

prettig scherm voor mijn 1,78 maar met een 3 cm verlaagd zadel dus zal aardig overeen komen.

Schermen zijn heel persoonlijk en bij de lengte kunnen er gigantische verschillen ontstaan door het verschil in proporties.
Ook de kleding doet veel en de soort/merk helm.

Bij MDI kan je als ik het goed heb proefrijden met de schermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij MDI kan je inderdaad proefrijden maar daar hebben ze alleen PUIG en die maakt alleen maar ruiten voor <2016.

Mijn ervaring met de Puig ruit is dat deze niets beter of slechter is dan de originele hoge Honda Touring ruit.

Voor mij persoonlijk is geen windscherm of een dermate hoog scherm dat ik er doorheen (i.p.v erover) moet kijken eigenlijk de beste optie. 

 

Geen windscherm geeft geen turbulentie rond de helm waar wel een berg herrie. Door je windscherm moeten kijken is lastig met regen en warm in de zomer maar geeft geen turbulentie en geen herrie.

 

Ik vermoed overigens dat de hoge Honda touringruit van <2016 wel passend te maken is op een 2016 model. Het gaten patroon in de hoogte is hetzelfde alleen de onderlinge afstand horizontaal is ongeveer 1-2 cm verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

@Ray: Ik heb ook een 2012, de ruit kan je toch in twee hoogte-standen verstellen? dat is wat ik bedoelde.....ik wil best van je aanbod gebruik maken en de touringruit eens "passen"....

@Frank: Je schrijft over een verlaagd zadel, dat lijkt mij ook wel wat (ben 1,75, gaat maar net met de voeten aan de grond), wat is hier de beste optie? Ik heb eens gelezen over verlagen en aanpassen naar gelzadel....

Gr. Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarcelM Ik he bewust voor een verlaagd zadel gekozen, ik wilde niet aan de settings van de motor zitten.

Verlagen en veren dat heeft invloed op het rijgedrag en dat wilde ik niet.

 

Het Touratech zadel wat ik hebt is dus gewoon lager en daardoor kan ik netjes met de gehele voet op de grond. Beter veel beter :) 

 

foto:

 

IMG_2084.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad een verlaagd zadel kopen zoals de Touratech of een originele van Honda. Het is ook mogelijk je huidige zadel te laten verlagen en/of andere aanpassingen bij een verschillende bedrijven die zadel aanpassen.

Overigens zou ik geen gel zadel doen. Het is persoonlijk maar over het algemeen wordt gel na langere tijd niet als positief ervaren in het zadel. Het schijnt in de zomer ook erg heet aan te voelen. Sommige zadelmakers weigeren ook echt om gel toe te passen. 

 

Net als Frank zou ik ook kiezen voor een verlaagd zadel i.p.v het (laten) verlagen van de motor door aanpassingen aan de vering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, MarcelM zei:

@Ray: Ik heb ook een 2012, de ruit kan je toch in twee hoogte-standen verstellen? dat is wat ik bedoelde.....ik wil best van je aanbod gebruik maken en de touringruit eens "passen"....

Volgens mij is het een vaste montage, er zitten 4 gaten in de beugel maar al ik het me goed herinner dan worden de middelste 2 niet gebruikt maar misschien dat bij de standaard (lage) ruit wel kan.

Stuur maar een PB zodat we wat af kunnen spreken of een mailtje naar toercommissie@vfroc.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie adviezen, ik ga er gebruik van maken.

@Ray: Ik stuur je binnenkort een mail om iets af te spreken....

Gr. Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...