Ga naar inhoud

Superbike kit monteren op een VFR 750


Robbar
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, heb de volgende vraag:

wie heeft er een superbike kit gemonteerd op zijn/haar VRF 750?

Ik kan namelijk een LSL set  (Balhoofdplaat en stuur) overnemen , en vraag me af of ik dan de kabels en remleidingen moet verlengen en of vervangen.

 

Hoor graag jullie ervaringen

Robert

lsl-superbike-kit-honda-vfr-750-90-cbr-600-91-cbr1000-zilver.jpg

aangepast door Robbar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een naked VFR staan. Een rc36II met een superbike kit erop.

Wat je moet veranderen zijn de gaskabels die origineel dan te kort gaan zijn. De stuurbeweging trekt het strak.

Een set gasbabels van een Honda ST1100 Pan European zijn exact hetzelfde ( qua aansluiting) alleen 10cm langer en dan past het.

Verder moet je rekening houden met waar je je motor heb staan. Staat hij binnen en moet hij door een gewone deur, meet dan even de breedte van je stuur en de opening van de deur.

Vaak heb je dan maar 1 cm over in de breedte :)

 

Remleidingen/koppelingsleiding hoef je niet te vervangen wel je stuurslot. ( en die willen wel eens vervellend vast zitten op de originele kroonplaat)

En als je geen trillingdempers monteert even dichte handvatten, op je foto staan open handvatten.

Is het je allemaal net te breed, kun je eventueel 1 cm aan beide kanten afzagen :)

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, gelukkig heb ik een garage dus de breedte is geen probleem.

Ga op zoek naar een setje gaskabels, denk dat ik gelijk maar stalen remleidingen monteer.

Trillingsdempers zet ik wel over en een stuurslot heb ik wel eens eerder van een kroonplaat verwijderd. 

Gaat goed komen :thumpup: 

aangepast door Robbar
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Athome zei:

Bij de RC36II past het stuur toch niet binnen de originele kuip?

is dat zo vertel verder moet de kuip aangepast worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in verleden (kleine 10 jaar geleden) ook gekeken naar een LSL of ABM superbike kit zoals deze destijds bij MDI te koop was. 

Het verhaal van de gaskabels stond er toen ook bij vermeld maar ook dat de kuip aangepast moest worden omdat je anders met het stuur tegen de kuip kwam.

 

https://www.mdi-online.nl/nl/product/search/details/10058111/superbikestuurombouw-a1-kit/1

https://www.lsl-online.nl/nl/detail/2071037/lsl-superbike-kit-honda-vfr-750-90-cbr-600-91-cbr1000-zilver.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

De set is al onderweg naar me, wat ik heb begrepen hoef je alleen de kuip aan te passen bij sets die over de originele kroonplaat heen gaan.

Zoals onderstaande semi kroonplaat :

 0_vfr750_90-97.jpg

Ik ga het zien heb de set voor weinig over genomen (kroonplaat met stuur) dus verkoop die makkelijk weer verder.

Verkoper melde me net dat hij de stuur gewichten er gratis bij doet. 

Hou jullie op de hoogte "wat niet past maken we passend" en Er zijn geen problemen alleen uitdagingen :thumpup:

Stuur.jpg.dbc74948e5a72ae68088dd6b986c8b9f.jpg

aangepast door Robbar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1847916091_GPstuur.jpg.6c1cbaee9a530ff703d62a12eb625aac.jpg 

Geen idee de setjes zijn duur zat  305 Euro voor die semikroonplaat, Die ik nu gekocht heb is een complete kroonplaat met stuur en risers.

Zal deze maandag of dinsdag binnen hebben dan zien we verder .

aangepast door Robbar
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Athome zei:

Waarom zou een nieuwe kroonplaat over de bestaande monteren? Dat moet iets met de prijs te maken hebben. 

Dat soort sets heeft als voordeel montage-gemak. Stuurslot, balhoofdlager, etc etc kunnen gewoon blijven zitten. Je tilt de stuurhelften omhoog van de vorkpoten af, en laat de nieuwe opzetkroonplaat er overheen zakken. 

Bovendien is het sterker, je behoudt immers ook de originele kookplaat sterkte, en die verstevig je extra met de opzetkroonplaat.

 

Al met al meer gemak en minder risico dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een originele superbike set, dus niet over de bestaande Honda kroonplaat heen is ook veel robuuster. (zelfs dikker dan de originele Honda kroonplaat)
Er is geen verschil in installatie gemak anders dan dat je het stuurslot moet overzetten.
Balhoofdlager heb je niets mee te maken die zit lager, alleen de hoofdbout moet los om de kroonplaat te verwisselen.

De kroonplaat trek je zo van de motor als je stuurhelften losgehaald zijn. Verder zijn er geen risico`s.

Tevens wordt een originele superbike kit ook vastgedraaid aan je vorkpoten.

 

1.jpg.e95e9167694e3feafa7d4ae5dc5c22f3.jpg2.jpg.571097282b01604fcb61d10be7684e26.jpg

 

Maar aangezien ik een naked VFR 750 RC36II aan het maken ben, weet ik niet of je je topkuip moet aanpassen. Op de foto van
het begin van het topic ( de groene VFR) zie je duidelijk dat er stukken zijn afgezaagd.
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles nog een keer goed bekeken, heb de set overigens nog niet binnen. Maar ik denk dat bij het helemaal naar links of rechts sturen de rem en koppelings potjes tegen de kuip aan kunnen komen. Misschien gaat het nog meevallen en is het een kleine aanpassing. Hou jullie op de hoogte .:thumpup:

aangepast door Robbar
Link naar reactie
Delen op andere sites

5vv9nI0Sx1cjpO15DYf1tXGbST4remXwvkdLgsreVandaag toch de set binnen gekregen, de kroon plaat was gespoten in zwarte plastic dip.

De dip het ik verwijderd en nu heb ik een mooie aluminium kroonplaat. Als de gaskabels binnen zijn ga ik deze monteren :thumpup: 

aangepast door Robbar
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Superbike kit heb ik nog steeds niet gemonteerd was te druk kilometers te maken met de "Green Machine " . Ben ermee naar de Eifel geweest en naar het Harz gebergte in Duitsland. Moet zeggen voor mijn lengte 187 cm is de originele setting best te doen.

Echter afgelopen week met mijn vriendin nog wat bochten gepakt en zij wilde graag de VFR berijden en dat heeft ze me ook laten zien, ze gaat er mee de bocht door als een grote :crossy: . Alleen voor haar is zit naar voren iets te vermoeiend dus binnenkort toch de Superbike kit monteren. Hou jullie op de hoogte .

3tUdCKA_SxHIrPSvKy4JhDZntuNpDoanAEuXXv-J

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...