Ga naar inhoud

Op zoek naar witte 800 of 1200


VFRené
 Delen

Aanbevolen berichten

Ben eigenlijk wel op zoek naar een opvolger voor mijn mooie witte VTEC.  Heb al een beetje rondgestruind op internet maar kan nog niets vinden.

Weet ook eigenlijk niet of ik een 800 wil of een 1200, vind de 800 klein aanvoelen en de 1200 te BMW-achtig. Maar hoop dat jullie geschikte motoren weten te staan. 

Mijn VTEC is op kenteken van 2012 met 45000 op de teller, opvolger moet dus jonger zijn met minder kilometers. Kofferset is ook een pré, maar het is niet onoverkomelijk om een tijdje met zadeltassen te rijden, omdat we toch maar 1 x per jaar met de motor op vakantie gaan. De andere keer staat hij op aanhanger.

 

Vorige keer hebben jullie me ook geholpen aan deze witte VTEC want hij stond net te koop bij Ten Kate.

 

mvgr VFRené

aangepast door VFRené
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat uit naar de 800f.

 

Ik heb een hele tijd geleden op 1200 gereden en als ze rijden voelt het wel redelijk hetzelfde aan, alleen vond ik bij langzame/scherpe bochten de 1200 toch een beetje een nadeel vanwege het extra gewicht, waardoor het makkelijke draaien in de korte langzame bochten minder soepel ging.

Het andere nadeel is dat het tankje echt te klein is voor een 1200. Met de 800 rijdt je zo 300 a 350 km op een tank.Terwijl je daar met een 1200 echt je best voor moet doen. Ik vind dat echt een nadeel als je echt langere stukken moet gaan rijden.

Met de 800f ga je qua soepelheid echt een sprong vooruit tov de vtec. In mijn optiek komt het qua soepelheid dicht in de buurt van de 1200.

Qua optrekken en snelheid legt de 800 het echt af maar dat is niet zo gek.

Ketting of cardan zal mij om het even zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RoelH zei:

En ga je op zoek naar de X of de F uitvoering? Of ben je daar ook nog niet over uit^_^

 

 

Zonder twijfel de F uitvoering, want de X vindt ik niet mooi.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een kwestie van gewenning en de juiste accessoires.

Ik zou toch eens een proefrit overwegen, wel even een langere zodat je wel een beetje kan wennen, want het stuurt en rijdt geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een witte VFR800F uit 2016 met een lage kilometerstand en overweeg hem te verkopen. Heel mooi exemplaar en zeer compleet.

Als je meer wilt weten, laat dan gerust van je horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke motor en mooi compleet maar voor de meeste mensen wel uit de richting. Buitenpost ligt ergens boven in Friesland (of is het Groningen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

nou, ik heb dus inmiddels een witte VFR800f uit 2016.  Mijn VTEC uit 2012 stond bij Anbergen motoren in Slagharen en is inmiddels ook verkocht. Misschien heeft iemand van hier hem wel gekocht.

 

mvgr VFRené

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...