Ga naar inhoud

ECU Firmware VFR 1200F (Manual)


 Delen

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik ben opzoek naar iemand die een firmware update heeft laten doen op zijn VFR1200F en die deze met mij wil delen.

Ik wil graag begrijpen hoe de mapping er uitziet en wat er is aangepast. Zodat ik zelf aanpassingen kan doen en in de toekomst alles weer in stock kan zetten.  (Of een collega rijder kan helpen.) 

 

Ik heb de software en de kabel.

Je motor loopt in geen gevaar. Het wordt aangesloten op de standaard management plug waar ook fout codes worden uitgelezen. de software leest alleen de ECU uit.

 

dus als je een beetje in de buurt woont en wat tijd over hebt, zou ik dat zeer waarderen. 

 

Tnx

 

  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dat lukken dan. Voor zover ik het begrepen heb is Don Guhl in de US de enige de ECU van de 1200F en X kan flashen zonder de ECU zelf te moeten "openbreken" Het lijkt dus niet zo makkelijk te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alleen maar uitlezen en niet (her)programmeren.

Er zijn slechts een paar die dat kunnen, zoals Athome net voor was en Don Guhl in de USA als noemde is er ook nog Kainzinger in Hockenheim en er zit er geloof ik nog 1 in Frankrijk.

Don Guhl is de enige waarvan ik zeker weet dat hij het kan zonder de behuizing open te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op 1. nee, maar ik wil er van leren. het gaat mij niet om werk van een ander te stelen. Maar om te kijken wat ik er van kan op steken.

Zie het als een hobby. Zo heb ik ook al verschillende auto's aangepast naar wens.

 

Als iemand het kan, wil het dus zeggen dat het mogelijk is. voor mij is het een sport om het dan ook te kunnen.

en als het mij vandaag niet lukt, is er morgen weer een dag.

 

Ik werk bij een gerenomeerd vrachtwagen bedrijf en ken daar genoeg mensen voor als ik support nodig heb 😉

 

de motor is nu voorzien van een Power commander. hij rijd goed.. maar het kan altijd beter. :)

 

mocht er iemand willen weten hoe de begrenzer er uit zien van de eerste en 2de versnelling

 

 

 

Naamloos.png

aangepast door sabsteef
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ray zei:

Je kan alleen maar uitlezen en niet (her)programmeren.

Er zijn slechts een paar die dat kunnen, zoals Athome net voor was en Don Guhl in de USA als noemde is er ook nog Kainzinger in Hockenheim en er zit er geloof ik nog 1 in Frankrijk.

Don Guhl is de enige waarvan ik zeker weet dat hij het kan zonder de behuizing open te werken.

 

Hi Ray Dan ken je er nu nog een. ik heb nog wel wat code moeten aanpassen. maar het kan ;)

Bedankt voor het aanmoedigen :P dat kon ik net gebruiken.

 

Maar, dan nog een keer de vraag. van wie mag ik een copy maken?

 

 

IMG_6550.jpg

IMG_6551.jpg

aangepast door sabsteef
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant :whistle:

Ik heb geen aanpassing maar ook geen F dus ik kan weinig voor je betekenen voor een kopie maar ik begin nou wel nieuwsgierig te worden of er nog wat te behalen is bij een X.

Kainzinger heeft wel een bizarre X gemaakt maar die hebben het niet alleen bij de mapping gelaten maar ook hardware aangepast. Al heb ik niet echt wat te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier mee klaar ben. Wil ik me hier ook wel eens in storten hoor. Volgens mij is het dezelfde sjizzel.

( als je er een kan... dan is de rest niet meer zo moeilijk)

maar ik ga eerst de F eens onder handen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het een 100 km rijden (enkele rit). Jammer dat je vraag niet wat eerder kwam, vorige zaterdag was ik nog in Maasbracht.

Als het één van de volgende weken lekker motorweer is, kan ik wel een keer die kant op komen. Ben je ook wel eens overdag in de week thuis?

 

Het zou wel handig zijn als we voor een flash niet meer de grote plas over moeten!

 

            
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iemand 100Km om wil rijden. Dan regel ik de koffie en werk ik wel een dagje thuis hoor 😉

het zou top zijn. maar voel je zelf niet verplicht. Ik wil anders ook wel die kant op komen.

 

Wat ik wel nog nodig heb aan info , is wat het bouwjaar is. Ofwel heb je tractie control? want dit is een andere ECU.   

 

maar zullen we even afwachten of er nog iemand dichter in de buurt woont? maar voor koffie en ondersteuning ben je altijd welkom. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, knalselder zei:

Voor mij is het een 100 km rijden (enkele rit). Jammer dat je vraag niet wat eerder kwam, vorige zaterdag was ik nog in Maasbracht.

Als het één van de volgende weken lekker motorweer is, kan ik wel een keer die kant op komen. Ben je ook wel eens overdag in de week thuis?

 

Het zou wel handig zijn als we voor een flash niet meer de grote plas over moeten!

 

            
 

Ik denk dat je scheef hebt gekeken want sabsteef vroeg om een sample en hij woont in Vucht (in de buurt van den Bosch) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag een Vucht in Belgisch Limburg. Is er ook nog ėėn in Nederland dan? Even bekijken...

Ik heb een 2010 zonder TC. Zolang je hem niet 1 op 1 overzet  zal dat verschil toch niet zo groot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...