Ga naar inhoud

ECU Firmware VFR 1200F (Manual)


 Delen

Aanbevolen berichten

Dat Vucht is een stukje dichterbij en vooral via veel leukere wegen binnendoor. We spreken via PM wel een keer af voor de volgende weken. Ik heb geen beroepsmatige verplichtingen meer...

aangepast door knalselder
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel benieuwd.... is dit alleen het aanpassen van mappings of kan je ook de restricties van 1ste en 2de versnelling ed aanpassen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bijna alles los van elkaar aan passen. Maar ik ben geen tuner. 

Ik heb daar ook geen ambities voor. 

 

Ik probeer te leren van ander en dat te hergebruiken. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het forum is alles te vinden. Bij mij zijn alle restricties in de versnellingen verwijderd, ook die op de topsnelheid. Voorts is de toerentalbegrenzer naar 11000 o/m opgeschoven en is de klep in de uitlaat gedesactiveerd zonder foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een status update(je)

vandaag is knalselder langs geweest. 
Buiten dat we er een gezellige middag van gemaakt hebben. Is het gelukt om de getunede versie van zijn motor fiets te halen 

Zaterdag ga ik deze versie is bekijken. En testen op die van mij. Ik ben benieuwd. 

2647F375-EC71-46C7-9F96-36065F2C5886.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kon toch niet wachten, en ik had morgen al weer een andere afspraak. dus vandaag verder gegaan.

Eerst even uitgezocht wat er allemaal veranderd is in de nieuwe firmware, en toen alles overgenomen wat ik wilde hebben.

  • limiters van de 1ste 2de versnelling af. ( alleen in hoge toeren)
  • toerental opgehoogd naar 11.000
  • max snelheid verwijderd ( waarom niet)
  • tune van guhl erbij.
  • Cool fans wat rustiger laten draaien. ( klein tikkie. dan zijn ze niet meer overdreven aanwezig, als ik bij het stoplicht sta)
  • motor van uitlaat uitgeschakeld. ( die hing toch loos te draaien)
  • Plus wat kleine aanpassingen die Honda in de firmware laatste update had zitten ( geen idee maar dacht, neem ik mee. die had ik nog niet)

De power commander volledig uitgeschakeld. ( auto tune en mapping)

En de firmware geladen.

 

Wat een genot en rust. Maar toch lekker de vaart er in, als je het rechter handje gebruikt.

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik het idee heb dat mijn Powercommander mapping meer PKs genegeerd. alleen is die in lage toeren lang niet zo rustig.

 

ik ben verkocht en klaar. de PowerCommander gaat waarschijnlijk op Ebay. ik heb nu het echte speelgoed. 😉

 

#knalselder, bedankt voor de extra info die ik nodig had. ik ga zo nog even:w  

 

aangepast door sabsteef
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed! Leuk dat het werkt en dat je er van kan genieten ook.
Mocht je bij iemand anders een keer wat restricties weg willen halen in de 1 en 2 en eventueel nog wat andere dingetjes dan houd ik me aanbevolen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je gewaarschuwd dat hij wat tammer aanvoelt omdat het vermogen lineairder inkomt. Het is maar als je met anderen samen rijdt dat je merkt hoe hard het echt gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, vfr noob zei:

Wat goed! Leuk dat het werkt en dat je er van kan genieten ook.
Mocht je bij iemand anders een keer wat restricties weg willen halen in de 1 en 2 en eventueel nog wat andere dingetjes dan houd ik me aanbevolen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

het kost wel wat tijd. maar ik sta open om leden te helpen hoor. :) 

 

33 minuten geleden, knalselder zei:

Ik had je gewaarschuwd dat hij wat tammer aanvoelt omdat het vermogen lineairder inkomt. Het is maar als je met anderen samen rijdt dat je merkt hoe hard het echt gaat.

ik heb niet alles overgenomen. maar je hebt mij gewaarschuwd 😉

 

11 minuten geleden, Athome zei:

Mooi om te lezen dat het gelukt is. En dat zonder de behuizing te slopen?

Slopen doen we niet, maar ik begrijp wat je bedoeld 😉 Nee, ik kom niet aan de ECU, ik maak hem niet open en schroef hem niet niet uit de motor.

waardoor het uitlezen wel wat langer duurt. zie vorige reacties.  Goed werk kost nou eenmaal wat extra tijd :)

 

aangepast door sabsteef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ray,

volgens mij heb je dezelfde ecu. 
Maar er is maar 1 manier om er achter te

PS. Van de week ga ik eens kijken hoe een CBR werkt. Die werken op dezelfde manier. Alleen is het geheugen kleiner. Mijn collega heeft ook wat wensen. 😅
 

aangepast door sabsteef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2019 om 23:24, sabsteef zei:

Maar er is maar 1 manier om er achter te

Als je eens zin en tijd hebt wil ik wel een keer langs komen.

Zoals gezegd ben ik wel nieuwsgierig en mooier en/of beter is altijd mooi meegenomen maar echt ontevreden ben ik niet. Het moet voor jou ook hobby blijven en niet op werk gaan lijken ;)

Stuur maar een PB of mail als je er tijd in wilt steken of zelf ook nieuwsgierig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij vorige had ik altijd de wens om onder de 4.000 toeren meer kracht te hebben. Blijkbaar heeft Honda in de tussentijd aan software gesleuteld want bij mijn huidige heb ik die wens niet meer. Deze loopt vanaf stationair veel vloeiender naar hogere toerentallen.

De DCT is nog wel voor verbetering vatbaar. Ik merk dat de DCT met 2 personen veel luidruchtiger/rauwer schakelt dan wanneer ik er alleen op rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...