Klokje Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Tijdens het schoonmaken van mijn vfr zag ik op een klein stukje van mijn achterband wat rare bobbels. Kan dit kwaad? Ik hoop dat de foto duidelijk is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RoelH Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Toevallig het deel van de band wat op de grond heeft gestaan tijdens stallen en wat afdrukken achter gelaten? Ik zou geen andere verklaring kunnen verzinnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CasparGTL Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 cellulitus. Komt vooralo voor bij banden die weinig bewegen 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ray Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Ik ga ook voor warme bandjes op een ruw wegdek wegzetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Klokje Geplaatst: 10 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Ik stal hem altijd op de bok. Geen idee hoe oud de band is. Kan het kwaad? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RoelH Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Zoek naar de DOT code op de band. Quote DOT code band De meeste banden zijn voorzien van een DOT code (DOT staat voor Department Of Transportation). Het vermelden van deze code is verplicht als de band in Amerika wordt verkocht. Deze DOT code biedt informatie over verschillende zaken die verband houden met de productie van de band. De laatste vier cijfers van de DOT code (in bovenstaand voorbeeld '3209') bevatten informatie over de productiedatum van de band: - Bij banden geproduceerd voor het jaar 2000 bestaat de DOT code uit 3 cijfers - Bij banden geproduceerd in het jaar 2000 of later bestaat de DOT code uit 4 cijfers De eerste twee cijfers staan voor de productieweek. De laatste twee cijfers staan voor het productiejaar. De band uit bovenstaand voorbeeld is geproduceerd in week 32 van het jaar 2009. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ray Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Band kan je nakijken hoe oud, op de zijkant staat een DOT code, dat is een 4 cijferige code waarbij de eerste 2 cijfers staan voor de productieweek en de 2e 2 cijfers voor het productiejaar. Dus 0117 is week 1 van 2017. En Roel was me voor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Klokje Geplaatst: 10 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Voorband 4816 achterband 4003. Das een oude band dan achter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ray Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Dan zou ik die maar eens fijn laten vervangen. Niet ouder dan 5 jaar, zonder droogtescheurtjes en een rustige rijstijl zou tot 10 jaar misschien nog kunnen met de huidige banden maar 16 jaar is wel heel oud. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simon1975 Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Ik heb pas de banden van mijn vrouw haar motor vervangen waren 5 jaar oud maar zat nog genoeg profiel op. Ze kon er vast nog wel 2 of 3 jaar mee doen maar al was het voor haar gemoedsrust toch maar nieuwe geplaatst. 16 jaar is wel erg overdrijven idd daar zou ik toch ook heel snel nieuwe opleggen. kijk even goed na het merk wat je voor hebt en vraag anders Frank hier op het Forum of er een goeie match is met die band die je in gedachten hebt achter. (beste is hetzelfde merk en type). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Klokje Geplaatst: 10 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Voor nu bridgestone, achter dunlop. 140/70/17. Geen idee dat de band zo oud was. Laatste beurt hebben ze er ook niks van gezegd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ray Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Een beurt is geen APK dus er wordt nergens anders naar gekeken dan wat onder de beurt valt en ook dat helaas vaak al niet volledig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cock Geplaatst: 10 juni 2019 Delen Geplaatst: 10 juni 2019 Dan is het gewoon een slechte motor zaak, een goed en eerlijk advies kun je altijd geven, wat de klant ermee doet moet hij of zij zelf weten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AFS Motorparts Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 En toch is dat jammer. Ik doe heel veel grote en kleine servicebeurten, en in alle gevallen wordt de motor nagekeken op remmen, banden, ketting/cardan, verlichting en vloeistoffen. Dat is niet alleen service naar de klant, maar genereert ook gewoon extra omzet. Het gaat er alleen om hoe je dat naar de klant brengt, en dat is wel eens lastig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dial_888 Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 Bij mijn onderhoudsbeurten komt altijd wat extra uit, vind ik prima want een prof kijkt toch met zijn blik naar mijn motor waar ik als gebruiker minder of niet naar kijk. En kost het dan extra maar persoonlijk vind ik het rijden op de motor fijner, en vertrouwder. En daar heb je de juiste vertrouwen met de motorzaak voor nodig, en Ohja ik geef ze altijd iets extra voor in de werkplaatspot.....want ikkan terugkomen als ik wat te zeuren heb....Haha. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten