Ga naar inhoud

Koudstart VFR 800 VTEC 2011


Filipvp
 Delen

Aanbevolen berichten

Werkt de 2011 versie nog steeds met een was/wax element om zijn toerental te verhogen bij koude motor? 

Als ik de mijne start bij koude motor doet hij direct 1000-1100 toeren en geen 2000 zoals je zou verwachten bij een Honda.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de VTEC maar tot 2010 gemaakt was, daarna was er nog wel de Crossrunner welke op basis van de VTEC was.

Maar ja, de VTEC heeft altijd een waxelement gehad en volgens mij heeft de 800F dat nog steeds want het blok is minimaal aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koude start zou afhankelijk van de temparatuur tussen de 1500 en 2000 rpm moeten zijn. Als de KVS warmer wordt dan zakt het toerental en bij volledig warme motor moet het toerental tussen de 1000 en 1200 rpm liggen.

Persoonlijk vond ik 1200 wat hoog maar 1000 te laag, 1100 - 1150 was bij mijn VTEC een mooi stationair maar zoals gezegd bij een goed warme motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...