Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 4)


JeFour
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, ik heb ook een badkamer

 

 

Maar ook een [emoji3465].

Als je de druppels aan je glas laat hangen zal t uiteindelijk ook weer gewoon gaan hechten.

Merk wel dat de afzetting in bv de douchekop, het waterbakje van mijn koffiezetter etc. Nagenoeg kalkvrij blijven met zelfde reinigingsinterval als voorheen. Waar ik eerst steevast kalkresten bleef tegenkomen zie ik ze nu niet meer. Het ontslaat je dus niet van poetsen, maar verminderd bij mij t gebruik van azijn.

 

De magneet laad iets positief/negatief, bel zonder klepeltje [emoji6]. Maar dat effect verdwijnt geleidelijk als t uit de leiding tot stilstand is gekomen als ik het principe goed begrijp.

 

 

Excuus, terug naar aankopen [emoji117]

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Smuiger zei:

Demi water is beste denk ik.  Kan je aftappen uit de wasdroger of de cv ketel.  ik doe kraanwater en geloof het allemaal wel

Ik zou geen condenswater uit de cv ketel gebruiken want dat is heel zuur door de verbrandingsgassen.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2020 om 14:01, Firefly zei:

Ik heb zo nog twee fleece-vesten, erg onhandig en hangen ongedragen in de kast. Ik weet dus wat je bedoelt.

Macna vestje werkt overigens uit de kunst!

 

 

dat is dan wel zonde dat die jassen ongebruikt in de kast hangen, er is toch vast wel een zaak in de buurt die er voor een klein bedrag 2 gewone ritsen in kan zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, crossrunner zei:

Ik zou geen condenswater uit de cv ketel gebruiken want dat is heel zuur door de verbrandingsgassen.

Wel handig als je kraanwatervest krakend van de kalk rechtop blijft staan  :whistle:

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond, allemaal. Allereerst welkom Jan en wat een ervaring allemaal. Respect👌

 

Ik ben al een tijd een vfr-volger en was in 't bezit van een vtec 800. Helaas na een "onvoorziene"  omstandigheid, was mijn geliefde, trouwe, rode rakker niet meer zo mooi meer en waren de 'lelijke'  wonden te groot voor "transplantatie" van enige onderdelen. ( véél te duur).

En nu ben ik  sinds 2 dagen en 600km verder een trotse eigenaar van een zwarte vfr 1200( zie foto)..20200808_223543.thumb.jpg.8b7c3cd0e43490b9ab07727683a585a2.jpg

 

en na wat ik allemaal geleerd heb op dit forum is dat ik nu gauw ga sparen voor een "sabsteef". 

Fijne avond nog vfr rakkers 👍👊

 

aangepast door Bazz
verplaatst naar aankopen, voorsteltopic is niet de plaats om je aankoop te showen.
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe spanning regelaar. De Haidie Hotziedok gaf een foutmelding en na wat troubleshooten kwam ik op een defecte R/R.

Bovenste is de nieuwe, onder is de oude.

Nieuwe oogt wat robuuster, Ik ben benieuwd hoe lang die het vol houdt.

699751160_2020-08-0920_11_21.thumb.jpg.f22f2d6902c8f9dfaa8651eeada847ce.jpg

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Arno71 zei:

Een nieuwe spanning regelaar. De Haidie Hotziedok gaf een foutmelding en na wat troubleshooten kwam ik op een defecte R/R.

 

Die R/R was natuurlijk niet meer gewend om te moeten werken na een "sabatical" van een paar jaar :wijsneus::glare:

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer spammen.
Ik dacht dat het voorlopig wel klaar was maar de crashbar bags waren niet crashbestendig dus er moest toch wat anders komen.
Achter heb ik alles van Mosko Moto en dar is geen spoor op te zien van de crash tijdens de offroad training waarbij de Lomo een noodbevestiging nodig had, helaas heeft Mosko geen crashbar bags dus daarom heb ik een set auxilary pockets besteld en die toch als crashbar bags gemonteerd. Ik heb ondertussen een goed contact met iemand van Mosko Moto en we gaan proberen om deze officieel multifunctioneel te maken.
Deze pockets zijn eigenlijk voor op de panniers die ik heb, die wordt standaard met een 4L versie geleverd en die kan op de voor of achterkant en deze is in een 4 en 5L versie besteld worden voor als je op beide kanten een aux pocket wilt, ik heb dus 2 van 5L besteld en dit is het resultaat...
IMG_20200807_164836.jpg.9dee2bcb59f54dc6eebec090b0a98a2d.jpgIMG_20200807_164824.jpg.989c71b4f2f8eb8b976dd6e7dca0466f.jpg

 

Dan nog wat noodzakelijke zaken zoals een nieuw setje Anakee Adventure en een set remblokken en binnenbanden die als back-up mee gaan op de megatrip (die overigens weer wat aangepast moet worden :pompomdown:)
IMG_20200810_191131.jpg.2f4ee4844d314450b5af5b20cdcc8615.jpg

 

De binnenbanden zijn voor als er iets met de velg gebeurd want dan werkt een veter niet. Die moet ik er natuurlijk wel in kunnen stoppen dus ook een noodzakelijk setje bandenlichters en beadbreaker in 1. Uiteraard zeer licht van gewicht en compact.
IMG_20200804_173408.jpg.070e6b5651fd47f11ff6383fc1f90b27.jpg

 

Heel leuk met een persoonlijk bedankbriefje voor de bestelling.
Na het weer oppompen moet ik natuurlijk wel de druk kunnen controleren dus ook nog een bandenspanningsmeter.
550x561.jpg
 

Klein, licht en geen batterijen nodig die op het verkeerde moment leeg zijn :coolsmiley:
Alleen nog even een sleutel of dop 22 en een dop 16 met een lichtgewicht compact (te maken) wringrijzer om die doppen te gebruiken. De wielen moeten er wel uit kunnen als je een binnenband wil monteren. Achter zou nog kunnen lukken maar beter om hem eruit te kunnen halen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Eric zei:

Die R/R was natuurlijk niet meer gewend om te moeten werken na een "sabatical" van een paar jaar :wijsneus::glare:

 

Luie vonkies.... :schater:  na 6 jaar winterslaap. Maar dat was niet het enige wat nodig was voor de " wederopstanding". Bandjes, filtertjes, vloeistoffen etc was ook nodig. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de terugweg vanuit Rijssen leek het hobbelen erger geworden te zijn. Het is een bekend euvel dat de wielen van de CT niet super rond zijn (ook wel een spaakwiel dingetje geloof ik) maar het lijkt erger te worden al kan dat ook aan de banden liggen. De Anakee Wild is al een grove band en ik heb een nieuwe set banden liggen omdat ze op zijn dus kan het ook wel daaraan liggen.

Toch wil ik de spaken eens nalopen en daarvoor heb ik toch echt een momentsleutel nodig dus een 6 - 30Nm model gekocht.
IMG_20200815_131319.jpg.9d769a2fce6aa8a8d3d0a13ae4469af1.jpg

 

Vrijdag worden de nieuwe banden gemonteerd dus van de week vast de boel demonteren en nalopen. Zal voor het balanceren ook wel een voordeel zijn als ik het voor de tijd doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bij het banden wisselen erachter gekomen dat de voorwiellagers niet meer zijn wat zou moeten, meteen vandaag maar even een nieuw setje gescoord.

Aangezien Honda blijkbaar een hele slechte deal heeft gemaakt met de leverancier van de verpakkingen deze dus niet bij de dealer gekocht maar bij de lokale automaterialenzaak waar ze per set goedkoper waren dan 1 enkele in een doosje van Honda.
Ik had alleen keramische pasta in een spuitbus (was gratis) wat niet altijd even handig is ook maar een keer een pot meegenomen, helaas geen kleinere verpakkingen dus ik kan de komende 3 levens denk ik wel vooruit :39:
Bij de Action ook even weer een paar rollen poetspapier (niet op de foto) gehaald en meteen een busje remmenreiniger meegepakt.

IMG_20200822_114358.jpg.3c8f33e3a24ad8b2e54fb515e6f56fbc.jpg

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...