Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 4)


JeFour
 Delen

Aanbevolen berichten

Een bullet-brake. 

 

Klein handig ding om je voorwiel te locken wanneer je stilstaat op bv een helling.

Eerst twijfel, maar nu diverse goede reviews gehad van gebruikers dus toch maar gedaan.

 

En contact gehad met de ingenieur die hem ontworpen heeft, voldoet aan de eisen, lijkt simpel maar er zit 7 jaar werk achter.

 

https://www.bulletbrake.com/

 

Installatie letterlijk nog geen 5 minuten.  (ik heb de zwarte uitvoering)

 

BB-01_Silver_Complete.jpeg

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat deze de voorrem gebruikt?

Dat is namelijk heel fout, leuk voor als je bijna niet remt maar als je wat sportiever rijdt een de remmen lekker het worden dan is dit DE manier om kromme schijven te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zit idd op de voorrem, maar volgens de geleerden daar geeft het verder geen problemen. 

 

Er zit een lang proces van testen enz in.  de druk is lager dan remmen blijkbaar heb je dan toch speling.

 

We gaan het merken, het lijkt mij ook dat je wat risico loopt. Het is een afweging.

Ik ga het sowieso alleen gebruiken op een helling, want in tegenstelling tot de DCT heeft de Energica geen handrem. (Bij een schakelmotor speelt het probleem sowieso niet, die zet je gewoon in de versnelling)

 

Het is gewoon handig, je hebt het zo altijd bij je en het is makkelijk in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan Ray zijn redenering perfect volgen. Het is de bedoeling dat je dit vooral gaat gebruiken op plaatsen waar hellingen zijn. Dat betekent ook dat je remmen meer op de proef worden gesteld, want je bevindt je hoogstwaarschijnlijk in heuvel- of bergachtig gebied. Ga je je remschijven nu blokkeren, dan kunnen de schijven niet gelijkmatig afkoelen en uitzetten. Zeker niet waar de remblokken tegen je schijven drukken.

Het systeem heeft veel gemeen met een handrem op een auto. Het is wel zo dat de handrem aangekoppeld is de achterste wielen, die veel minder belast worden en dus minder heet worden.

Hydraulische handremmen bestaan ook, maar die worden bijna uitsluitend gebruikt om te driften, niet om te parkeren...

 

Het trucje om te ontluchten van de leidingen kan je ook perfect met je remhendel.

 

Benieuwd naar je ervaringen...

 

@frank_b

was aan typen toen jij al antwoord gaf aan Ray...

aangepast door VFRFlanders
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus precies wat ik bedoel als oorzaak van kromme schijven.
Ik gebruik in de bergen bij stilstaan ook altijd de achterrem, bij bergop is dit toch al de meest ideale rem i.v.m. de hellingproef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het een buitengewoon slechte, onhandige en vooral nodeloze voorziening.

Als je je motor op/bij een helling parkeert kun je 'm altijd zo neerzetten dattie niet voor of achteruit rolt.

Wel eens geskiet? Dan weet je hoe het werkt. Haaks op de loodlijn van de helling.

En..een nieuwe remschijf is duur... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, harrie zei:

Vind het een buitengewoon slechte, onhandige en vooral nodeloze voorziening...

 

 

We dwalen af in een discussie, maar het zal duidelijk zijn dat ik het hier niet mee eens ben.

 

Het product is gedegen ontworpen met veel onderzoek. 

Het is vooral handig omdat je het altijd bij je hebt en je het niet kunt vergeten. 

 

Nodeloos, zeker niet. Mijn EV rolt makkelijk van zijn plek af, de motor is zwaar en heeft geen versnellingen. Van de standaard aflopen is bij de Energica rijders al een aantal keren voorgekomen. (een middenbok heeft hij niet)

Neem van mij aan, die kosten gaan ruim over een remschijf van Brembo heen.

 

En nee ik ski niet, maar ik ken het principe, alleen heb je niet altijd de keuze om zo te parkeren. 

Daarnaast zijn mijn uitermate groot bemeten remschijven zeker niet zo heet omdat je bij een EV veel gebruik maakt van regeneratie en de remblokken gemiddeld 100k meegaan. 

 

Dus nee, ik maak mij geen zorgen en vind het een zeer makkelijke uitvinding die zeker bij mijn motor past. 

Maar daar mag je het niet mee eens zijn, het is een eigen keuze van mij.

 

Bij de Honda had ik het ook niet omdat die of versnellingen heeft of een handrem bij de DCT. Maarja dat heb ik nu dus niet. En dan is dit een mooie oplossing.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee ,dank voor de reactie! En dat we afdwalen? Lijkt me niet! Het gaat ergens over!

 

Had me niet gerealiseerd dat het om een E-bike gaat. Dat is al een wake-up! Had het kunnen weten, maar ja..

En dat levert wel geheel nieuwe specifieke situaties op.

Dat we t daarover hebben lijkt me weinig mis mee, hoewel (fossiele) V4's dan tot het verleden behoren....

Een aantal argumenten gaan overigens nog steeds op, maar sommige ook niet.

 

Misschien moeten we een heel nieuw topic hebben over de in's en out's m.b.t. "E-perikelen".

Op ieder wiel een E-motor of op de beide wielen? Of wachten op-Honda?- de eerste hybride Bike

in navolging van Toyota Prius..?  Klein V4tje met een elektro?..

 

Buitengewoon interessant ,en niet tegen te houden, (ben ik bang)

 

En ben ook benieuwd naar je ervaringen! Succes! We horen het graag!

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef @frank_b wel gelijk, we dwalen wel af @harrie.... :focuski9:

 

dit topic is om je aankopen te showen, een paar opmerkingen is wel OK maar uitgebreide discussie over voor en tegens en technische beschouwingen horen elders thuis...

aangezien het hier sowieso niet om een VFR gaat zou ik het plaatsen in 'diversen motorrijden gerelateerd'

ik wil het ook wel even afsplitsen indien jullie verder willen discussiëren op de reeds geplaatste argumenten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, harrie zei:

Okee ,dank voor de reactie! En dat we afdwalen? Lijkt me niet! Het gaat ergens over!

 

Had me niet gerealiseerd dat het om een E-bike gaat. Dat is al een wake-up! Had het kunnen weten, maar ja..

<knip>

En ben ook benieuwd naar je ervaringen! Succes! We horen het graag!

 

Wat Bas zegt dit topic is om te showen en we zijn het eens op de Honda had ik het ook niet gedaan, maar nu wel, je moet wat.

 

Er is ooit een topic door @JooST gestart daar kunnen we wel verder voor mensen die de EV een leuke aanvulling vinden:

 

 

 

Ik zal mijn ervaringen daar neerzetten, daar kan de discussie ook verder :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de vakantie was tijdens het opladen onderweg onder de buddy de laadstekker in de startbooster/powerbank afgebroken.

Dus maar een nieuwe besteld want hij is toch wel heel handig gebleken.

IMG_20201003_113758_compress94.thumb.jpg.41fb9d468e989b9b50236ad7b7a558eb.jpg

 

Deze laadt op via USB, iets minder kwetsbaar plus deze kan tegen regen en modder.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...