Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 4)


JeFour
 Delen

Aanbevolen berichten

[mention]Tukker [/mention] Zeker mee eens. Daarom weet ik nog niet zeker wat op de reserveplank komt. Maar ik hoop dat, zoals bij mij is gebeurt, ik er iemand mee kan redden :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een show-off heb ik niet. Ze zijn er druk mee bezig:

 

Balhoofdlager

Yuasa accu 

Grote beurt met kleppencontrole

Preloadknop werkend maken 

TT550 erop weg met Garmin

MR5 set erop.

 

Binnenkort laat ik mijn zadel opnieuw bekleden. Die komt hier dan wel weer voorbij in de vorm van een show-off 

 

Ik kan er weer tegenaan komend seizoen :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Online een Bandenspanningsmeter en Profieldieptemeter gekocht.

 

i-ccrqStK-X4.jpg

 

 

HELAAS DE VERKEERDE ONTVANGEN.

 

Mijn VFR800 VTEC is Italian Red en NIET....

 

image.png.3bc9ab8933c99d3f48cc1071d6c3c22d.png

 

i-QcrRg2K-X4.jpg

 

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@TukkerZo de vorige die het balhoofd had gedaan was niet bang. Het zeker een lastig zijn om het onderste lager gedeelte eraf te krijgen. Ik had bij mijn rc24 ook moeite om hem eraf te krijgen. Uiteindelijk gelukt maar het was zeker geen easy peasy klusje. De nieuwe erop tikken ook niet maar met geduld kom je een eind.

 

Wat voor lager trekker gebruik dat je die eronder krijgt? Ik had geen ruimte om er iets tussen te krijgen. Wat gebruik je om hem op zijn plek te tikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RoelNL;

Ik moet eerlijk zeggen dat ik géén doorsnee hobbyist ben. Ik heb (altijd) al een t*ring hekel gehad aan martelen en slecht gereedschap (of het ontbreken van juist gereedschap), dus ik geef (veel te veel) geld uit aan goed gereedschap.. Is mij van huis uit geleerd, al is dit makkelijk praten als paps een professionele motorsleutelaar is geweest... Maar (gereedschaps)voorbeelden voor enkel het vervangen van een 'simpel' balhoofdlager, welke bij mij in de schuur ligt:

 

Uittikken lagercups uit het balhoofd:

https://www.jurgensmotorsport.nl/alle-artikelen/304-gereedschap-voor-het-verwijderen-van-balhoofdlager-cups.html

 

verwijderen lagerschaal van het T-stuk:

http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/168?cid=5


of een lager splitter (budgetvariant van google geplukt)

https://www.amazon.de/Lagerabzieher-Kit-12-teiliges-Lager-Splitter-Zahnradabzieher-Schwungrad-Abscheider-Set-mit-Blasform-Werkzeugsatz/dp/B0892F5RF4

 

montage lagerschaal op het T-stuk:

http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/467?cid=5

 

montage lagerschalen in het balhoofd:

http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/428?cid=5

 

Is uiteraard niet rendabel voor een enkel klusje, maar ik heb er nu al zoveel mogen vervangen in de laatste jaren (ik geloof al 6 in de laatste 2 jaar bij enkel mijn eigen motoren al), dat de kosten in tijd (als in arbeid) al lang zijn terugverdiend (en ik doe het niet professioneel overigens).. Als ik weer eens naar Jurgens Motorsport moet (importeur van Bikeservice gereedschap in NL en handelaar in motorfietsgereedschap bij ons in de buurt), moet ik met handboeien er naar toe.. Anders slaat de portemonnee en de pinpas op hol, en mijn vrouw ook naderhand..

 

aangepast door Tukker
tekstueel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of vergelijk hem een paar keer met een goede meter, dan kun je de offset bepalen (en of de offset een beetje betrouwbaar/constant is)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tukker Ja daar gaat het een stukje makkelijker mee inderdaad. Op die site kun je alleen niks kopen zie ik. Ik vind die splitter wel mooi even als het installatie gereedschap, is toch wel een iets om voor de toekomst te kopen want ik denk dat het niet bij het enige balhoofd blijft.

Het risco als je een keertje fout tikt is toch vrij groot als je het gehaast gaat doen dan is dit toch wel wat safer om fouten te voorkomen en een ander T-stukken te moeten zoeken.

 

Dat gevoel als je gaat kijken bij goed gereedschap ken ik, heb zelf inmiddels ook goede verzameling van prima spul maar inderdaad je loopt erop leeg als je het gaat kopen en daar moet je voor oppassen:39:

aangepast door RoelNL
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, AFS Motorparts zei:

Doe jezelf wel een lol en controleer die bandenspanningsmeter m.b.v. een geijkte meter. Deze modellen zijn meestal berucht onnauwkeurig.

Ik heb ook zoiets maar dan in m'n toolkit voor onderweg onder het mom van iets is beter dan niets en dan ook vooral na een reparatie onderweg.
Thuis controleer ik uitsluitend met een manometer en bij twijfel op een trip dan probeer ik bij het vertrek of zo snel mogelijk erna voordat de banden warm zijn bij een tankstation met een manometer te controleren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, voodoo zei:

Of vergelijk hem een paar keer met een goede meter, dan kun je de offset bepalen (en of de offset een beetje betrouwbaar/constant is)

Nee, dat is het niet.
Leuk voor trail-repairs of je druk te verlagen met in ieder geval een klein beetje controle wanneer je in een offroad situatie komt waar dat wenselijk is.
Dat was ook de reden waarom ik die van mij heb aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RoelNL

 

Bikeservice importeur NL

 

Hier haal ik redelijk wat specialistisch gereedschap, merkonafhankelijk en merkafhankelijk ook wel eens wat...

succes met je zoektocht...

 

groet’n

 

Tukker

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Doe jezelf wel een lol en controleer die bandenspanningsmeter m.b.v. een geijkte meter. Deze modellen zijn meestal berucht onnauwkeurig.

 

Allen bedankt voor jullie reacties m.b.t. mijn bandenspanningsmeter. Het is inderdaad als een indicatie bedoeld (zoals Ray omschrijft). Ik was al een tijdje op zoek naar zoiets, maar ik wil graag ook iets nauwkeurigers ernaast hebben.

 

Ik zag op de website van mijn favoriete bandenleverancier een mooie bandenspanningsmeter. (Hier drukken)

Briljant metertje, omdat je de banden iets te hard kunt oppompen en dan met behulp van deze meter op de juiste druk kunt brengen. Deze meter is voorzien van een reduceerventiel. Door op de gele knop te drukken kun je wat lucht uit de band laten ontsnappen, terwijl je meet.

 

De link naar het YouTube filmpje op de website doet het niet meer, maar gevoegd een demonstratie van de meter door de fabrikant.

 

 

Ik ga deze ook nog bestellen en deze dan vergelijken met de pen-variant. Toch benieuwd naar de nauwkeurigheid en of die lineair is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tukker zei:

@RoelNL;

Ik moet eerlijk zeggen dat ik géén doorsnee hobbyist ben. Ik heb (altijd) al een t*ring hekel gehad aan martelen en slecht gereedschap (of het ontbreken van juist gereedschap), dus ik geef (veel te veel) geld uit aan goed gereedschap.. Is mij van huis uit geleerd, al is dit makkelijk praten als paps een professionele motorsleutelaar is geweest... Maar (gereedschaps)voorbeelden voor enkel het vervangen van een 'simpel' balhoofdlager, welke bij mij in de schuur ligt:

 

Uittikken lagercups uit het balhoofd:

https://www.jurgensmotorsport.nl/alle-artikelen/304-gereedschap-voor-het-verwijderen-van-balhoofdlager-cups.html

 

verwijderen lagerschaal van het T-stuk:

http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/168?cid=5


of een lager splitter (budgetvariant van google geplukt)

https://www.amazon.de/Lagerabzieher-Kit-12-teiliges-Lager-Splitter-Zahnradabzieher-Schwungrad-Abscheider-Set-mit-Blasform-Werkzeugsatz/dp/B0892F5RF4

 

montage lagerschaal op het T-stuk:

http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/467?cid=5

 

montage lagerschalen in het balhoofd:

http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/428?cid=5

 

Is uiteraard niet rendabel voor een enkel klusje, maar ik heb er nu al zoveel mogen vervangen in de laatste jaren (ik geloof al 6 in de laatste 2 jaar bij enkel mijn eigen motoren al), dat de kosten in tijd (als in arbeid) al lang zijn terugverdiend (en ik doe het niet professioneel overigens).. Als ik weer eens naar Jurgens Motorsport moet (importeur van Bikeservice gereedschap in NL en handelaar in motorfietsgereedschap bij ons in de buurt), moet ik met handboeien er naar toe.. Anders slaat de portemonnee en de pinpas op hol, en mijn vrouw ook naderhand..

 

Ik maak vaak een beetje de overweging met gereedschap of ik iets laat doen of het gereedschap koop om het zelf te doen, koop meestal niet 't duurste maar wel iets wat degelijk is, je kan soms met relatief goedkoop spul prima incidenteel je klusjes doen, en dan hoef je niet op de hooligan manier aan de gang met lagers etc. Ik heb inmiddels ook 3 motoren staan, dus alles laten doen is geen optie meer, kost gewoon te veel, maar ben wel een pietje precies met onderhoud dus 't moet allemaal wel in perfecte staat zijn, ik moet en steek dan ook graag m'n handen uit de mouwen om onderhoud zelf aan te pakken 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...