Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 4)


JeFour
 Delen

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Cremo zei:

 Weet jij of hier nog een bedrag aan BTW aan wordt toegevoegd? 

Bij mij kwamen er geen kosten meer bij.

Op E-bay staat ook dat het inclusief douanekosten is. Volgens de track&trace naadloos door de douane.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze gekocht. Hij was in de aanbieding en leek me wel handig om te hebben.

 

BPA-Racing Motorcycle Slack Adjuster Tool - Red

 

Hij is er in meedere kleuren, maar deze past beste bij mijn Italian Red VFR

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd. Vooralsnog ben ik erg sceptisch over dit soort gadgets.
Ik heb hier in de zaak een ander meetapparaatje voor de kettingspeling. Werkt goed, makkelijk in te stellen voor alle verschillende motorfietsen, maar ik gebruik het nooit.
Een rolmaatje is goed genoeg, en veel sneller. Daarnaast ben ik zelf vrij goed in het schatten van de vrije slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd. Vooralsnog ben ik erg sceptisch over dit soort gadgets.



Dit was mijn eerste gedachte ook. Daarnaast kan de kettingspeling per motor ook iets verschillen. Gewoon in het ontwerp. (Weet niet in hoe verre dat verschil merkbaar is bij deze tool) [emoji2373]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik wil even wachten met het aanpassen van de T7 tot ik de XT verkocht heb maar een paar dingen laat ik niet wachten omdat wachten duurder uit kan vallen dan toch maar een kleine investering doen.
Hierbij moet je denken aan controle en bescherming.
Het controle deel zijn de rem- en koppelingshandel want ik heb korte vingers en de standaard handels zitten altijd te ver weg en bij de T7 zit er geen verstelbare handel op de koppeling. De voorrem heeft wel een versteller die in de kortste stand net gaat maar ik weet dat bij de gefreesde versies het net iets korter bij kan.

Na de VTEC ben ik klaar met dit soort dingen op budget maar Motea had een set in de aanbieding voor €99 met Duitse homologatie. Het hoeft dus geen €125 per kant te kosten.

Een valbeugel set had ik al binnen maar de onderste beugels zijn terug gestuurd omdat iemand bij de fabricage niet had opgelet en een stuk ijzer (vermoedelijk een halve maan van het uitravelen) in een buis laten zitten toen hij de boel in elkaar heeft gelast, niet fijn zo'n rammel.

 

Die die had ik al aangeschaft omdat ik geheid ga vallen en dat brengt me op een 2e aanschaf in de sectie "bescherming" en dat zijn een set nylon boutjes voor het voorspatbord want deze steken uit en de originele zijn sterker dan het aluminium deel van de voorvork waar ze in zitten geschroefd wat daardoor af kan breken als je valt of langs een rots schraapt.
Dan nog een set Barkbusters want de standaard handkappen zijn helaas een achteruitgang t.o.v. de standaard versie van de XT (al het andere is een flinke vooruitgang). Deze zijn van dun plastic en beschermen hooguit tegen lichte steenslag en dunne takjes maar zeker niet afdoende voor het echte werk.
De boutjes en Barkbusters komen uit het VK bij Rally Raid vandaan en die hebben ook een kit om de boutjes van het voorste zadel te vervangen zodat een moersleutel niet meer nodig is om bij de accu te komen. Dit was geen dure kit dus dat is het enige stukje gemak wat ik meteen mee laat komen.

 

Dat was ook het eerste wat ik uit het VK laat komen sinds de Brexit en daarbij heb ik een paar dingen ontdekt.
UPS rekent geen afhandelingskosten voor standaard procedures.
Ander ding is de belasting. Nadat ik de verzending had gekozen kwam ik incl. verzending ineens lager uit dan de kosten van de producten.
Dit komt omdat bedrijven geen belasting af hoever te dragen bij export dus de VAT vervalt maar die komt bij aankomst in de vorm van BTW er nog bovenop als het ingevoerd wordt, die aangifte valt dus bij veel pakketdiensten onder de zogenaamde afhandelingskosten.
Voor motoronderdelen is de BTW 21% dus je kan heel makkelijk berekenen wat de werkelijke kosten gaan zijn.
Gebruik je geen UPS (je bent afhankelijk van de leverancier) dan moet je even bij de transporteur nakijken wat de afhandelingskosten zijn, die kunnen soms flink oplopen.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bierlo zei:

Een ietwat verbouwde transalp uit 1995 gekocht voor erbij.

 

Screenshot_20211011-092416_Gallery.thumb.jpg.3a1703f70871fcab5f1b9b6e5f6a7db8.jpg

Lijkt wel of iedereen wat voor offroad erbij neemt tegenwoordig.
Maar drempels zijn ineens leuk, ik geef met de Tenere's juist gas bij die dingen :39:

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Ray zei:

Lijkt wel of iedereen wat voor offroad erbij neemt tegenwoordig.
Maar drempels zijn ineens leuk, ik geef met de Tenere's juist gas bij die dingen :39:

 

Dat heb ik inderdaad ook al gemerkt haha.

Tot nu toe heel tevreden mee!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, AFS Motorparts said:

Graag gedaan.
Ben je nog een beetje droog thuisgekomen?

Zekers, een paar druppeltjes gezien maar.

 

Wat stukjes binnendoor gereden nog om de banden "gebruiksklaar" te krijgen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...