Jump to content

Het aankopen show-off topic (deel 4)

JeFour
 Share

Recommended Posts

Op 5-7-2024 om 18:23, RoelH zei:

@Robert-Jan Die moet mijn zus en zwager dan maar nemen. Is een Triumph, er mogen alleen Jappen in mijn garage 😆

Mooie garage met prachtige inhoud. 

Bij de aankoop van mijn jas vorig jaar, zocht ik een evenwicht tussen prijs/kwaliteit, veiligheid en mooie motorkledij. Het werd een Lindstrands, een merk dat ik leerde kennen door het lezen van reisreportages in een motortijdschrift. Tot dusver zeer tevereden over.

Zwart is weliswaar mooi, maar heel wat autobestuurders merken je toch wat laat op. Om die reden vandaag een fluo vest gekocht van Macna (en een fluo regenvest van Revitt). 

20240711_210645.jpg

20240711_211024.jpg

• Like 2

Ik had bij mijn laatste pak ook een los geel hesje aangeschaft. Helaas schitterde deze overdag heel erg in het beeld van mijn Zumo waardoor ik deze eigenlijk nooit meer draag. Met het oude Rev’it hesje, dat alleen smalle bandjes aan de voorzijde had, heb ik hier nooit last van gehad. Helaas past deze niet op de recentere jas van Stadler.  

• Like 2

Ik had hetzelfde met mijn regenjas (ook geel), de Zumo iets schuiner gezet zodanig dat ik mijn hoofd kan zien (niet, maar dat is de juiste hoek) en presto; probleem opgelost.

• Like 3

Grappig weetje.

Een aantal jaar geleden hebben wij op een zonnige dag een VRO Risico van de KNMV gedaan. 

Daar werd op een zeer duidelijke manier uitgelegd dat gele hesjes op mooie/zonnige dagen totaal geen zin hebben. Ze werken eerder tegen je. Je valt met het gele hesje volledig weg in het zonlicht. Donkere kleding valt in het zonlicht beter op.

Niet gezien worden door andere weggebruikers is voor een deel door je eigen toedoen.

Ja, inderdaad wordt/werd bij rijlessen weinig tot geen aandacht geschonken aan ander soort weggebruikers op hetzelfde wegvak als jij. Fietsers en voetgangers krijgen wel de aandacht. Vrachtwagens/bussen kijken van nature wel voor uit. Maar motoren krijgen geen aandacht.

VRO Risico is een interessante VRO die de aandacht ligt op zien en gezien worden. Hier kan je eigen veiligheid op de weg mee vergroten. 

Behalve kortstondig (ergens onderweg) over het gele hesje wordt er niet over kleding gesproken. M.a.w gezien worden zit niet of nauwelijks in je kleding.

• Like 3

• 1 month later...

Mooi zeg!  Heel veel plezier en veilige km’s gewenst! Ga deze generatie ook steeds mooier vinden qua lijnen en cockpit. Ooit, als ik groot en rijk(er) ben zou dat best een vervanger voor m’n 800fi kunnen zijn 🤫

Edited by Thunderbird
  • Haha 2

7 uren geleden, Thunderbird zei:

zou dat best een vervanger voor m’n 800fi kunnen zijn 🤫

En ik kan je vertellen dat hij heel, nee heel verschrikkelijk lekker rijdt ... :thumpup:, maar ook de800fi is een super brommert.

:crossy:

• Like 1

1 uur terug, Petrovski zei:

En ik kan je vertellen dat hij heel, nee heel verschrikkelijk lekker rijdt ... :thumpup:, maar ook de800fi is een super brommert.

:crossy:

Iemand heeft gekletst… er is zojuist beslag gelegd op m’n zakgeld. Gaat voorlopig niet gebeuren 🥴

• Haha 4

• 2 weeks later...

Niet nodig, mais je veux...

20240906_115436_copy_1209x1612.thumb.jpg.ff48684fa1f4507db0f34741e74a02b2.jpg

20240906_115235_copy_1612x1209.thumb.jpg.dff5165a299500abe322eb2b52057c5d.jpg

moet wel een beugel fröbelen want de ophanging voor is anders.

• Like 2

Vandaag de crossrunner ingeruild voor de F versie, de X gaf me een boel rijplezier maar ook rugklachten, iets waar ik eigenlijk nooit last van heb gehad met motor rijden.

Dus weer terug naar de oude vertrouwde gebogen zit!

Vandaag was de dag en na 400km zonder rugklachten weer thuis!!

IMG_5738.thumb.jpeg.a27d3d6f924b651b21db05ef8f044c08.jpegIMG_5706.thumb.jpeg.f607ad8d140b72976d44a3b2184cc452.jpegIMG_5705.thumb.jpeg.c8bcaedaad5b7ea54e8773f839c6b37a.jpegIMG_5740.thumb.jpeg.3d38c0bb18dafd2dd42298966ad89d1f.jpeg

• Like 7

Gefeliciteerd @mdj! Vandaag toevallig even staan kwijlen bij een witte op de sleuteldag, is toch wel een erg mooie kleur! Bijzonder dat je op deze minder/geen last van je rug hebt, terwijl die op de X veel rechter-op zit. 

Veel pijnvrije en veilig km’s op de F gewenst!

• Like 1

Oeps Marco, ook al zo'n mooie witte. Ja zoals @Thunderbird al schrijft heb ik ook staan kijken (kwijl kwijl) bij die mooie witte van Robert-Jan.

Mooi toch dat deze houding je beter past, de 800f is ook wel een super VFR hé.

Veel mooie kilometers en plezier wens ik je :thumpup:

• Like 1

On 9/14/2024 at 7:50 PM, Thunderbird said:

Gefeliciteerd @mdj! Vandaag toevallig even staan kwijlen bij een witte op de sleuteldag, is toch wel een erg mooie kleur! Bijzonder dat je op deze minder/geen last van je rug hebt, terwijl die op de X veel rechter-op zit. 

Veel pijnvrije en veilig km’s op de F gewenst!

Ik heb precies hetzelfde. Hoe rechter ik zit, hoe meer last ik krijg van mijn onderrug. Op een chopper is dat binnen een half uur.
Iets voorover zorgt er voor dat ik mijn onderrug recht hou, en niet inzak.
Maar teveel voorover (supersport) geeft mij weer klachten in nek en schouders.....
Ach ja, leeftijd komt met gebreken.

• Haha 1

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...