Ga naar inhoud

Inhouden bij volgas en hoog toerental


Cyberob
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb al  enige tijde last van het volgende probleem, waarvoor ik graag gebruik maak van jullie expertise. Wanneer ik in de lagere versnellingen (1,2,3) rijd en volgas accelereer dan krijg ik regelmatig ergens tussen de 9.000 en 10.000 toeren een forse dip in het vermogen. De motor houd dan plotseling in wat voelt als een schok. Als reactie laat ik gelijk het gas los, dus wat er gebeurt bij volgas blijven geven weet ik niet. Wanneer ik pakweg 3/4 gas geef dan treedt het probleem vooralsnog niet op. Voordat ik bougiekabels, -doppen, bobines, vacuümslangen, benzinepomp, -filter etc. ga vervangen, hoor ik graag jullie mening wat dit zou kunnen veroorzaken. Ik heb onlangs de bougies vervangen, maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat bij mij opkomt is, krijgt hij wel voldoende brandstof, bij vollast zal hij meer verbruiken en als de toevoer dat niet bijhoud, ik denk hierbij aan een carb versie. 

Dus controleer brandstof filter en de montage ervan of hij de juiste richting op staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook de brandstoftoevoer als eerste verdachte.

Is dit met een volle tank, minder dan half vol of altijd?

Bij een wat legere tank kan het ook nog de tankont/beluchting zijn die verstopt zit. Als je dan veel brandstof vraagt dan kan er een vacuüm ontstaan, hoe leger de tank hoe erger het wordt.

Als je het probleem hebt en dan snel topt en de tankdop open trekt dan hoor je een zuigend geluid en dan heb je dus een verstopte beluchting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt alsof de toerenbegrenzer te vroeg zijn werk gaat doen. Weet je zeker dat het al bij 9-10k rpm gebeurd? 

Ja, rond dat toerental. Had er een GoPro opstaan toen het laatst weer gebeurde. Dus dat sluit de toerenbegrenzer uit denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



Ik zie ook de brandstoftoevoer als eerste verdachte.
Is dit met een volle tank, minder dan half vol of altijd?


Tankbeluchting functioneert naar behoren. Inhoud tank heeft geen invloed.

Zou het iets met lekkende vacuumslang(en) te maken kunnen hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het dichtklappen van de flapper valve wegens vacuumlek dit gedrag kunnen veroorzaken? Die van mij is nog zonder flapper mod. Vanavond maar eens uitproberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...