Ga naar inhoud

VFR800 vtec start alleen bij schakelen


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb wat start problemen op mijn vfr800 vtec uit 2002. Deze wil alleen starten als ik tijdens het indrukken van de startknop ook een aantal keer omhoog of omlaag schakel.  De motor slaat dan aan tegelijk met het schakelen. DIt kan soms 10 sec duren of meer dan 5 min in het ergste geval.

Dit is eigenlijk mijn standaard procedure geworden om de vfr te starten. De vfr start ook niet als deze op de standaard staat wat vroeger nog wel kon. Wat mogelijk ook meespeelt is dat het neutraal lampje vaak niet brand als de motor toch in zijn neutraal staat.

 

Tot nu toe start de vfr altijd wel, maar ben bang dat het alleen erger wordt. Kan dit een probleem zijn met de startmotor? of moet ik het ergens anders in vinden zoals de neutraal schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Wingsofgold zei:

Wat mogelijk ook meespeelt is dat het neutraal lampje vaak niet brand als de motor toch in zijn neutraal staat. 

Daar is je anrwoord al. De schakelaar van de neutraal of de bedrading ervan is stuk.

Met de koppeling ingeknepen zou het moeten werken maar vaak zit dat schakelaartje ook niet lekker en maakt dan geen schakeling waardoor het alsnog niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op de opmerking van Ray: met name bij aftermarket hendels wil het nog wel eens voorkomen dat je motor niet in zijn versnelling kan starten met de koppelingshendel ingetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar genoeg nieuwe onderdelen monteert is hij ooit een keer klaar.

Ik had de schakelaar even tijdelijk overbrugd met een draadje en dan geprobeerd of het dan wel goed is. Zo ja dan weet je zeker dat het de schakelaar is, zo nee dan weet je zeker dat het in de bedrading zit.

Dit is try and error en dat kan een dure manier van diagnose worden.

Meten is weten, gokken is dokken en gissen is missen.

VFRikus

 

aangepast door VFRikus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik de neutraal schakelaar gemonteerd en dit lijkt het probleem op te lossen. Inderdaad niet de beste manier van troubleshooten maar ben blij dat dit goed heeft uitgepakt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

en je hebt een paar tips gekregen hoe je kan troubleshooten, handig voor een volgende keer! :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...