Ga naar inhoud

Garmin update ntu 2020.10 beschikbaar


Aanbevolen berichten

Garmin ntu 2020.10 is beschikbaar.

Tevens een update voor garmin express.

Nu maar hopen dat hij mijn rit van 14 juli niet verandert.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal vast goed gaan. zo spannend zijn de wijzigingen meestal niet als je netjes op tijd alle updates doet

 

Zolang je maar niet van navi veranderd ... ik ben overgestapt van de 660 naar de 595, maar man ... de gpx files ingeladen via tyre gaven mij koppijn. normaal meteen een nette route in de overview, maar nu een kersenboom van viapunten en rechtstreekse lijnen ipv route. Routepunten overslaan als je verkeerd bent gereden lukte mij ook niet. Ik zag ook de andere groep rijders passeren als tegenliggers, waarbij de navigator een oude tomtom had op zijn stuur :oops:

aangepast door JohnvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook de routes eerst importeren in Basecamp en daar eerst herberekenen of als je een trackbestand hebt een route laten maken van de track (spoor genaamd in Basecamp/Garmin).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een keer een route gehad gemaakt met gpswerke.de. Hier kreeg ik ook allemaal rechte lijnen ondanks importeren. Hier stond het profiel op direct. Na het profiel rijden te hebben gekozen werdt deze keurig herberekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst een route die gemaakt was op 2019.3 (dacht ik) terwijl ik zelf op de zumo 2020.10 had staan. Tijdens het verzenden van de route naar de zumo kreeg ik de melding dat de route mogelijk wordt herberekend als gevolg van een andere kaart. Bij het bekijken van het route bestand op de zumo zag ik al dat de route helemaal kapot was gemaakt. Tracks/sporen blijven gelukkig wel gewoon goed :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Ray zei:

Je moet ook de routes eerst importeren in Basecamp en daar eerst herberekenen of als je een trackbestand hebt een route laten maken van de track (spoor genaamd in Basecamp/Garmin).

Lekker handig ... de 660 was daarin lekker simpel ... Maar goed ... nieuwe leercurve :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet niet, maar wel veel verstandiger. Het is een stuk makkelijker te zien of de route iets doet wat niet klopt en indien nodig de route aan te passen a.d.v. het spoor/track.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een trackbestand hebt kan dat nog steeds, dan moet je hem door het apparaat om laten zetten naar een route maar dat kan even duren
Het probleem is dat en Garmin routebestand en een track allebei GPX bestanden zijn.

Het grootste probleem bij Garmin bestanden is de verschillende profielen die mogelijk zijn sinds de NTU kaarten (de 550 en 660 gebruiken NT kaarten).
Herberekenen an routes in de NTU versie kan je het beste doen met het profiel "rijden", dat geeft de minste afwijking s mijn ervaring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2019 om 12:52, Ray zei:

Het probleem is dat en Garmin routebestand en een track allebei GPX bestanden zijn.

Ik zie het probleem niet.

Mijn Garmin herkent zelf of het een routebestand of een track is en zet het onder het goede menu (in de juiste map).

Is dat niet bij alle Garmin's zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Houd er wel rekening mee dat met deze kaart het op de PC zetten van de kaart verleden tijd is.

Middels een virtuele USB omgeving is het wel recht te breien.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, VFRikus zei:

Houd er wel rekening mee dat met deze kaart het op de PC zetten van de kaart verleden tijd is.

Middels een virtuele USB omgeving is het wel recht te breien.

VFRikus

 

Dat het op de PC zetten vanaf nu verleden tijd is heb ik blijkbaar gemist maar na een middagje pielen en k*tten ben ik daar op de harde manier inmiddels ook achter :pompomdown:

WEL de optie in Express geven om ook op de PC te installeren en dan vervolgens na een hele poos "orgelen" met de kreet komen "Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update" maar, uiteraard, verder geen enkele uitleg over de oorzaak! 😡

 

Blij dat JaWaVa Device Manager nog steeds WEL werkt!  :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/14/2019 at 8:02 PM, VFRikus said:

Houd er wel rekening mee dat met deze kaart het op de PC zetten van de kaart verleden tijd is.

Middels een virtuele USB omgeving is het wel recht te breien.

VFRikus

Enkel bij de Travel Edition versies van de Garmin Zümo's kan je de kaarten niet op de computer zetten vanuit Garmin Express. Daar is echter een simpele workaround voor: https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/367

aangepast door VFRoemer
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/14/2019 at 8:35 PM, Hans said:

 

Dat het op de PC zetten vanaf nu verleden tijd is heb ik blijkbaar gemist maar na een middagje pielen en k*tten ben ik daar op de harde manier inmiddels ook achter :pompomdown:

WEL de optie in Express geven om ook op de PC te installeren en dan vervolgens na een hele poos "orgelen" met de kreet komen "Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update" maar, uiteraard, verder geen enkele uitleg over de oorzaak! 😡

 

Blij dat JaWaVa Device Manager nog steeds WEL werkt!  :thumpup:

"vanaf nu verleden tijd"? Waar haal je dat?

aangepast door VFRoemer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...