Ga naar inhoud

Vloeistof lekkage waarvandaan?


Vfr-M009
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft even geduurd. Heb de andere zijde ook los gehaald. Is toch redelijk wat koelvloeistof weg. (Koude motor).

PSX_20190824_171337.thumb.jpg.69cefde75bce5be18c91ead10582783f.jpg

 

De radiatordop geopend om te kijken of daar wel voldoende vloeistof in zat. Die zat vol. Daarom 12+ koelvloeistof bijgevuld.

 

Nu zien te achterhalen waar de vfr exact lekt. stuk gereden. Motor warm. Nog geen lekkage zichtbaar.

Wel gelijk de oude olie eruit om er straks nieuwe olie in te doen. (Goede tip hier gelezen om alufolie te gebruiken om de uitlaat te beschermen). 

Ik heb alleen een volgende vraag over de olie aftapplug. Er lijkt een "vaste" ring om te zitten.

 PSX_20190824_171206.thumb.jpg.d0cc8b6a603b4fdf65230134a762c3b9.jpg

 

Moet deze er nou af voor vervanging van de koperen ring? Of blijft deze zitten ?

PSX_20190824_171058.thumb.jpg.ac237b7203ac46e02c2dbff8c9a71743.jpg

 

Dit lijkt mij niet zo te horen ? Vandaar de vraag...

 

aangepast door Arno71
foto en tekst onder elkaar gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude is van alu en waarschijnlijk iets kleiner geworden door aandraaien. Gewoon door knippen en de  nieuwe monteren.

VFRikus

p.s. denk dat je kvs gewoon te laag is geweest door een keer niet goed ontluchten en helemaal niet lekt. is maar weinig te laag

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je KVS kan ook gewoon uit je overloop slangetje komen als je de motor uitzet terwijl die heel warm is😉 dat is niet erg, alleen het peil daalt er wel mee naarmate de motor kouder wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou heel blij zijn als ik geen lekkage heb. Wat ik wel vreemd vind is dat er koelvloeistof lekt vanuit het punt eerder vermeld in mijn eerste post. Nu ga ik eerst een week weer rijden en dan hou ik het elke dag in de gaten.

Jullie al wel vast bedankt voor alle reacties en ik hou jullie op de hoogte,👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2019 om 17:35, VFRikus zei:

Oude is van alu en waarschijnlijk iets kleiner geworden door aandraaien. Gewoon door knippen en de  nieuwe monteren.

VFRikus

p.s. denk dat je kvs gewoon te laag is geweest door een keer niet goed ontluchten en helemaal niet lekt. is maar weinig te laag

 

Ts gaf aan dat er lekkage sporen zijn. 

 

Ik denk toch echt dat je ergens bij 't thermostaat huis moet zoeken, alleen als hij daar ergens lekt komt het namelijk tussen de cilinder koppen vandaan lekken zoals ts heeft gefotografeerd, dit kan erg moeilijk te zien zijn, bij mij heb ik het eerst schoon gemaakt met remmen reiniger, en een luchtspuit en toen pas kon ik zien van welk slangetje het kwam 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

En? Opgelost?

Ik heb net hetzelfde probleem maar het is heel raar.

 

Hij heeft heel de winter in de garage gestaan. En na elke rit, hoeveer ook zet ik hem gelijk binnen en heb maanden geen druppel eronder gevonden.

Met het mooie weer wil ik hem buiten zetten en zet hem zonder te starten of op gereden te hebben onder de carport waar in de namiddag de zon er pal op staat en er ligt savonds een plasje onder. En dit elke dag.

 

Ik wil testen en zet hem terug in de garage en er is niks te vinden.

 

Lijkt wel dat de warmte van de zon de druk doet verhogen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen benzine die eruit gaat? Je zegt dat je hem in de zon parkeert dus dan kan er zomaar wat benzine ontsnappen, alleen als je tank helemaal vol is uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet helemaal vol. Is 4/5 de vol. En komt dat niet uit het darmpje aan de linkerkant eruit. 
deze lek is geen bezine en komt aan de rechterkant eruit net zoals het topic hier. Ik hen nu beetje uit overloopbak gehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even in het Belgisch mee te gaan, bij de VTEC komen er 3 darmpjes links onder uit.
1 is van de tank overloop, 1 voor de be- en ontluchting van de tank en 1 van de koelvloeistof.
Benzine zet flink uit als het in de zon staat maar KVS vrijwel niet dus via de overloop zal het echt geen KVS zijn maar met 4/5 benzine lijkt me dat ook onwaarschijnlijk.
Wat is de kleur en geur van de vloeistof?

Als het KVS is dan moet het een lekke slang zijn of een scheur is het expansie vat of oxidatie van de slang aansluitingen.
Is de kleur en geur niet overeenkomstig met KVS en ook niet met benzine dan is de vraag of je hem hem regelmatig wast en of er in jouw situatie sprake kan zijn van condensvorming wat in deze tijd van het jaar met nog koude nachten en opwarmende dagen ook niet onwaarschijnlijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...