Ga naar inhoud

RC46 "tikt"bij starten


RobG
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Onlangs alle vloeistoffen ververst en daarna dik 3000km gereden. Wat me laatst opviel dat is het volgende:

als ik start heeft ie even nodig om op te warmen, dwz net alsof ie maar op een paar potten loopt ipv volledeg. Dat gaat weg als ie warm wordt. Wat ik wel hoor is een tik in het blok, of ratel. Als de koppeling ingetrokken wordt is het geluid weg. Vorig jaar is de NAKS vervangen, zou toch niet weer aan de beurt zijn!?

 

ik hoor graag jullie bevindingen.

 

Mvg Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de koppeling.

Je zegt het zelf al dat het weg is wanneer je de koppeling inknijpt.

Welke olie heb je erin gedaan en wat zat erin?

Koppeling draait in olie dus door een andere olie if zelfs doordat hij weer vers is kan het geluid duidelijker maken of juist bij de vorige olie minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, RobG zei:

Hoi Ray, de koppeling olie is niet ververst. denk dat ik dat maar eens laat doen. 

Zoals crossrunner al zegt draait de koppeling in de motorolie, dat is ook de belangrijkste reden dat je een specials motorfiets motorolie moet hebben.

Waar jij het nu over hebt is geen koppelingsolie maar remvloeistof en die heeft alleen maar te maken met de bedoening van de koppeling en niet met de koppeling zelf.

Die moet wel net als bij de remmen iedere 2 jaar vervangen worden maar wordt nog wel eens vergeten/overgeslagen dus grote kans dat verversen daarvan zeker geen kwaad kan.

Wat jij hoort is de speling op de koppeling die aanwezig is in onbelaste toestand en heel normaal. Luister maar eens naar een Ducati, die rammelen helemaal als een gek op de koppeling maar dat is omdat die een droge koppeling hebben waar het geluid dus niet door een oliebad gedempt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook dat er langzaam iets meer speling is, het is tenslotte een slijtagedeel.
Maar het is ook mogelijk dat de oude olie wat aanslag/vervuiling heeft achtergelaten die nu is opgenomen in de nieuwe en de boel weer mooi schoon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...