Ga naar inhoud

Motor slaat af na terugschakelen


Simon1975
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend na de TT en vorig jaar ook al een paar keer onderstaande euvel gehad.

 

Na de TT was het erg warm en stapvoets rijden.

Temp van het koelwater 105 graden en fan sloeg keurig aan.

 

Tijdens dat stapvoets rijden en later met een gangetje van 50km op de snelweg gebeurde het volgende:

Bij het terugschakelen van zijn 3 naar zijn 2 maar ook opschakelen slaat de motor af. 

Niks bokken of zo uit het niets gebeurt dit, het gebeurt altijd tijdens het schakelen.

Een keer schakelen en al rollend met de koppeling in en weer starten en hij start direct weer.

 

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het iets elektrisch is. Vanwege het feit dat mijn haiziehotzie gevalletje erg vaak blijft branden knipperen??

Weet zo niet hoe oud de accu is maar gok 3 jaar (zal zo eens kijken of ik dat teeug kan vinden)

Zou het kunnen dat de spanningsregelaar bovenstaande veroorzaakt?

De stator is pas vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de stator stuk is geweest dan kan de accu daardoor ook een knauw hebben gehad.

Leeftijd van een accu zegt weinig want alles van 1 tot 10 jaar is normaal voor een motoraccu.

Verder kan het stationair toerental ook gewoon wat te laag staan, die moet tussen de 1100 en 1200 rpm staan maar 1100 is wat te laag vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de haiziehotziedinges knippert dan is de laagspanning niet goed. Langzaam knipperen = te laag. Snel knipperen is te hoog. Bij te laag kan het de accu zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laag toerental lijkt me stug, die van mij staat al jaren op pak em beet 1000 rpm.
Nog nooit uitgevallen daardoor .

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het niet toevallig een gevalletje probleem van de blauwe stekker linksvoor? :blink:

of heb je een Powercommander? die gaf bij mij ook uitval tijdens het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de antwoorden.

De blauwe stekker heb ik al een keer onderhanden genomen. En een PC heb ik niet.

 

Toerental denk ik ook niet staat 1100en doet het idd ook al jaren zo goed.

 

Denk toch dat het dan de accu moet zijn dit idd met de combi van hatziehotziedinges, dus die eerst maar eens bestellen.

 

Allen bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe accu geistalleerd nog geen tijd gehad om te rijden en zal voorlopig ook niet gaan maar wat gemeld was dat de accu zeer waarschijnlijk het probleem was lijkt idd het probleem te zijn
Accu blijkt ook al ouder dan ik dacht 2014 geplaatst:oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...