Ga naar inhoud

Vfr 1200f instellingen vering


sabsteef
 Delen

Aanbevolen berichten

En dan is er ook nog de vraag wat je onder comfortabel verstaat.

De meeste mensen denken bij comfortabel aan zachte soepele vering maar ik vind het comfortabel als de motor doet wat ik wil, een bocht volgt zoals ik 'm inzet en de juiste vering doet daar heel veel in maar inderdaad ook de band.
De Michelin Pilot Road 2 waar ik een paar sets van heb versleten onder de VTEC hadden een specifiek rijgedrag nodig om dat te doen en een wat stugger afgestelde vering.
De Dunlop Roadsmart 3 was een stuk stijver en volgde de ingezette curve uit zichzelf en daarbij mocht de vering weer wat zachter hebben. De Road 5 heb ik alleen als Trail versie op de CT gehad maar die was redelijk vergelijkbaar met de Dunlop RS3 maar biedt meer grip in koelere omstandigheden, reden waarom ik weer terug ben gegaan naar Michelin.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Ray zei:

En dan is er ook nog de vraag wat je onder comfortabel verstaat.

Simpel: de helft van de wegen in mijn buurt zijn betonwegen met peknaden. Als ik bij elke naad uit het zadel gewipt wordt, is dat oncomfortabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/10/2021 at 10:39 PM, sabsteef said:

Ik heb de road 5 van Michelin. ( niet de gt versie). Die zou toch wat zachter moeten zijn. 
 

geweldig band trouwens. 👍🏻

Ik neem aan dat je slapper bedoeld i.p.v. zachter? Zachter gaat namelijk over de rubbercompound, en niet over het karkas.
Maar ja, de Michelins hebben bijna allemaal een slapper karkas dan de concurrerende merken, al worden ze wel steeds stijver.
De Road 5 is de stijfste uit de Road-serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ze waren al even binnen. Maar gisteren heb ik ze er onder gelegd. 
Met de handleiding van hyperpro alleen is het niet te doen. Maar als je de service handleiding van de 1200 er bij pakt is het een makkie. 
 

wel moet je voor de voorpoten even een constructie maken. Anders krijg je het geheel niet uit elkaar 

de achter schokbreker is echt een makkie. 
tank om hoog achterwiel er af en de brug in het midden ondersteunen. En dan kan hij er zo onder uit. 
 

alles afgesteld op de standaarden van hyperpro. En je kan er ook nog goed bij als het gemonteerd is. ( iets waar ik nog wel bang voor was niet te kunnen)

 

nu nog mooi weer om te tweaken en testen

5A5C93F6-70C6-4927-9679-1CF100B1C5A3.jpeg

5CFCC459-1A72-48B0-B333-25E0CA96F989.jpeg

68170277-1237-4F3C-9197-D4FB1CCA5590.jpeg

F3BADC90-28C2-4F10-ACCD-8CE7C8F54889.jpeg

B59DB73F-8716-4D8F-8576-FF29CF1BD4B6.jpeg

EB4ABBFA-B020-4610-9270-06B48EBFDF42.jpeg

D499D195-566F-47E2-8A65-7B4FD8873948.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt inderdaad mee dat je nog redelijk bij de verstelring kan. Nu nog even dat lelijke steuntje voor de originele verstelknop verwijderen :thumpup:

 

Ik ben benieuwd hoe het rijgedrag je gaat bevallen. Volgende dinsdag ben ik aan de beurt en heb ik een afspraak in Werkendam voor een revisie van mijn Hyperpro achtershock.

 

De originele shock waar ik nu al een paar weken terug mee rond rij is zeker comfortabeler en bevalt me hier in de omgeving eigenlijk beter, maar ik merkte dinsdag in de Eifel wel dat het insturen wat trager ging. Dus ja, het blijft altijd een compromis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees diverse verhalen over de Hyperpro vering. Wat is het grote verschil met de standaard vering die op de VFR1200f zit gemonteerd.

Wat ga je merken met het rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mijn draadje maar even als reactie op @BaukeVFR
Voor mij is het voor mijn beide motoren verschillend, voor de Ténéré is het progressieve en dus het niet doorslaan tot de eindstop een belangrijk punt i.v.m. het offroad gebruik.
Bij de VFR (Crosstourer in mijn geval) is het ook wel een deel hetzelfde want ik rij er ook mee offroad maar ook de handling want haarspeldbochten staan altijd hoog op het menu als ik Nederland verlaat en ik kan ze nog wel eens agressief te lijf gaan.
Ik zoek ook meestal de binnenlanden op en daar is het wegdek ook niet altijd even strak en dan is het niet doorslaan ook weer een goede eigenschap.
Wat mensen ook wel eens vergeten (of gewoon niet weten) is dat een goede vering met de juiste afstelling ook flink kan schelen in de bandenslijtage.
Morgen kan ik de achterschokdemper voor de CT bij een afhaalpunt oppikken, de XT is al aan beide kanten voorzien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ray zei:

Wat mensen ook wel eens vergeten (of gewoon niet weten) is dat een goede vering met de juiste afstelling ook flink kan schelen in de bandenslijtage.

en remweg.

 

Maar om eerlijk te zijn is het wel een beetje als ABS, je merkt het pas als je het echt nodig hebt.
Voor mijn gewone ritjes is het verschil niet zo heel groot, wat snellere demping hooguit, niet comfortabeler. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

afgelopen woensdag even de deur uit geweest. maar het ging nog niet helemaal lekker. stuiterde nog wat. Dus

toch maar even naar Werkendam gereden. (hyperPro) Daar hebben ze nog wat afgesteld. Nu is het allemaal pico bello.

En moet wel zeggen dat het lekker rijd. had ik eerder moeten doen.

 

( misschien "nog" wat zachter) Maar voor nu al 10x beter als wat ik had.

case closed zou ik zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Hallo Sabsteef

Nog even een vraagje?

Heb je nu de achter schokbreker met HPA  (Hydraulic Preload Adjuster) of zonder?

Ik wil ook een nieuwe achter schokbreker maar weet niet welke?  Met of zonder HPA prijs verschil is namelijk €222,-

En stel je aan de achterveer als je topkoffer helemaal vol zit?

 

ps. aan de voorzijde heb ik reeds Hyperpro veren zitten, deze bevallen mij prima vandaar dat ik de achterste ook wil doen.

De originele achter demper staat helemaal op zijn einde, als ik zonder bagage rijd ga dit prima maar als ik mijn topkoffer vol doe, iets te veel circa 20kg is de demper te slap deint na.

 

aangepast door crossrunner
quote op voorgaand bericht niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

nee, ik heb de goedkope variant. 
ik pas hem eigenlijk nooit aan. 
staat prima. Ook als ik spullen in de top koffer heb. 
op vakantie ben ik nog niet geweest. Dus vol geladen kan ik nog niets over zeggen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...